Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 9:28 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | petervdc schreef: | Kga es proberen, merci voor de hulp. |
je hebt het over de remvloeistof van RAD......
kijk anders hier even naar  |
Interessant, maar 60euro... beetje veel vind ik...
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 10:36 Onderwerp: |
|
|
Toen ik ooit zat met een uitermate weerbarstig remsysteem (R1100GS ABS na revisie klauwtjes, hoofdrempomp-zuigertje en vervangen leidingen door staalommanteld. Heel veel plekken waar een luchtbubbel kan blijven hangen dus):
Dit werkt de andere kant op. Remvloeistof in de colafles, slang naar de klauw, en hoppa, 3 bar perslucht op de colafles zetten. De vloeistof word dan met zo'n gang door het circuit gejast dat de luchtbellen wel meegenomen worden.
Dek het remvloeistofpotje wel af met een plaatje plastic en een slangetje erin om het teveel naar een opvangflesje te voeren, want anders schiet de remvloeistof 10 meter de lucht in. Hoe zou ik dat toch weten?
Magoed, dat is een paardemiddel. Was hier nodig omdat ik op de normale manier een volledig leeg ABS-systeem niet luchtvrij kreeg.
Wat overigens ook goed werkt is een 2e brommer ernaast zetten. Nippels van de klauwen met elkaar verbinden dmv een stukje slang (voorgevuld met remvloeistof uiteraard; je wil geen lucht in het systeem brengen), beide nippels open, en dan van brommer A de remvloeistof naar brommer B persen. Door het schoksgewijs persen wat je doet met de remhendel krijg je luchtbubbels makkelijk uit het remsysteem van brommer B.
Bonus: met minder moeite (je hoeft niet de hele tijd meer nippels open en dicht te draaien) gelijk 2 brommers voorzien van verse remvloeistof
|
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:11 Onderwerp: |
|
|
Moet ik ontluchten met het remvloeistofpotje open of dicht ?
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:19 Onderwerp: |
|
|
Open, want dan zie je dat ie leeg raakt en kun je tijdig bijvullen.
Als je ook maar 1x lucht aantrekt aan de bovenkant, dan kan je natuurlijk helemaal opnieuw beginnen....
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:26 Onderwerp: |
|
|
man man man, ik heb toch 2 linkerhanden
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:42 Onderwerp: |
|
|
Ik zeg: op naar de dealer dan maar;-)
_________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:48 Onderwerp: |
|
|
wtr500 schreef: | Ik zeg: op naar de dealer dan maar;-) |
Pfff, aan die prijzen...
En hoe hij vorige keer mijn batterij behandeld heeft... prutsers...
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:54 Onderwerp: |
|
|
Onderhoud aan de remmerij is simpel, maar enigzins fatsoenlijk werkende remmen zijn toch wel redelijk essentieel.
Als je 'm naar de dealer brengt leer je het zowiezo niet, dus ik ga niet zeggen dat je dat moet doen. Maar ik zou in jouw geval toch overwegen om minimaal een wat ervarener sleutelaar over je schouder mee te laten kijken.
|
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:58 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Maar ik zou in jouw geval toch overwegen om minimaal een wat ervarener sleutelaar over je schouder mee te laten kijken. |
Ik ga het zo doen denk ik, zal het veiligste zijn.
Zo zie ik het es, en kan ik het de volgende keer zelf wel.
Thx !
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Fishbowl
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 73 Woonplaats: Nederweert
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 17:08 Onderwerp: |
|
|
Ik zit ook met lucht in de achtercilinder waarschijnlijk. Zomaar opeens remt ie achter slecht. Niets verder aan te merken, ik moet alleen twee keer trappen om druk te krijgen; nergens een lekkage te ontdekken en de cilinders gaan verder soepel in en uit. Zaterdag maar eens nieuwe remolie erin en direct ontluchten. Moet ik echter voor Dot 4 of Dot 5.1 gaan? Het is 990 met ABS uit 2009.
_________________ 990 ADV 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 22:23 Onderwerp: |
|
|
als je de keuze heb zeker voor het hogere nummer gaan.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 29 Jun. 2012, 11:37 Onderwerp: |
|
|
Bon, tis ok denk ik, wat zitten pompen en zo.
Oef
Merci voor de support !
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
|