lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Remvloeistof
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 3:10    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
Kga es proberen, merci voor de hulp.


je hebt het over de remvloeistof van RAD......
kijk anders hier even naar thumbsup



remmen ontluchter.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  83.44 KB
 Weergegeven:  345 keer

remmen ontluchter.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
petervdc schreef:
Kga es proberen, merci voor de hulp.


je hebt het over de remvloeistof van RAD......
kijk anders hier even naar thumbsup


Interessant, maar 60euro... beetje veel vind ik...

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Toen ik ooit zat met een uitermate weerbarstig remsysteem (R1100GS ABS na revisie klauwtjes, hoofdrempomp-zuigertje en vervangen leidingen door staalommanteld. Heel veel plekken waar een luchtbubbel kan blijven hangen dus):



Dit werkt de andere kant op. Remvloeistof in de colafles, slang naar de klauw, en hoppa, 3 bar perslucht op de colafles zetten. De vloeistof word dan met zo'n gang door het circuit gejast dat de luchtbellen wel meegenomen worden.

Dek het remvloeistofpotje wel af met een plaatje plastic en een slangetje erin om het teveel naar een opvangflesje te voeren, want anders schiet de remvloeistof 10 meter de lucht in. Hoe zou ik dat toch weten? laugh2

Magoed, dat is een paardemiddel. Was hier nodig omdat ik op de normale manier een volledig leeg ABS-systeem niet luchtvrij kreeg.

Wat overigens ook goed werkt is een 2e brommer ernaast zetten. Nippels van de klauwen met elkaar verbinden dmv een stukje slang (voorgevuld met remvloeistof uiteraard; je wil geen lucht in het systeem brengen), beide nippels open, en dan van brommer A de remvloeistof naar brommer B persen. Door het schoksgewijs persen wat je doet met de remhendel krijg je luchtbubbels makkelijk uit het remsysteem van brommer B.

Bonus: met minder moeite (je hoeft niet de hele tijd meer nippels open en dicht te draaien) gelijk 2 brommers voorzien van verse remvloeistof laugh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Moet ik ontluchten met het remvloeistofpotje open of dicht ?
_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

Open, want dan zie je dat ie leeg raakt en kun je tijdig bijvullen.

Als je ook maar 1x lucht aantrekt aan de bovenkant, dan kan je natuurlijk helemaal opnieuw beginnen....

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

man man man, ik heb toch 2 linkerhanden sad
_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg: op naar de dealer dan maar;-)
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

wtr500 schreef:
Ik zeg: op naar de dealer dan maar;-)


Pfff, aan die prijzen...
En hoe hij vorige keer mijn batterij behandeld heeft... prutsers...

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Onderhoud aan de remmerij is simpel, maar enigzins fatsoenlijk werkende remmen zijn toch wel redelijk essentieel.

Als je 'm naar de dealer brengt leer je het zowiezo niet, dus ik ga niet zeggen dat je dat moet doen. Maar ik zou in jouw geval toch overwegen om minimaal een wat ervarener sleutelaar over je schouder mee te laten kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Maar ik zou in jouw geval toch overwegen om minimaal een wat ervarener sleutelaar over je schouder mee te laten kijken.


Ik ga het zo doen denk ik, zal het veiligste zijn.
Zo zie ik het es, en kan ik het de volgende keer zelf wel.

Thx !

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fishbowl



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 73
Woonplaats: Nederweert

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit ook met lucht in de achtercilinder waarschijnlijk. Zomaar opeens remt ie achter slecht. Niets verder aan te merken, ik moet alleen twee keer trappen om druk te krijgen; nergens een lekkage te ontdekken en de cilinders gaan verder soepel in en uit. Zaterdag maar eens nieuwe remolie erin en direct ontluchten. Moet ik echter voor Dot 4 of Dot 5.1 gaan? Het is 990 met ABS uit 2009.
_________________
990 ADV 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

als je de keuze heb zeker voor het hogere nummer gaan.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jun. 2012, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Bon, tis ok denk ik, wat zitten pompen en zo.

Oef smiley
Merci voor de support !

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif