Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ricos
Geregistreerd op: 19-2-2012 Berichten: 198
|
Geplaatst: Ma, 26 Aug. 2019, 20:55 Onderwerp: 990 SMR slaat af, tikkend geluid in het blok |
|
|
Ktm 990 SMR 2010 65000km
Nooit geen problemen, maar vanmorgen na 500 meter kwam er een tik in het blok, ging hij bokken en sloeg hij af zodra de tik er was.
Voor de duidelijkheid de tik is er niet constant.
Maar zodra hij er is slaat de motor af.
Met tune ecu uitgelezen, geen foutcodes, alle waardes naar behoren.Vloeistoffen in orde, onderhoud volgens schema's uitgevoerd. Distributieketting spanners gedemonteerd en na volpompen met olie bleef 1 vd 2 spanners 1 minuut lang in de kortste stand hangen.Iemand ideeën of een andere kijk op de tik in het Lc8 blok? Zie video @ youtube:
https://youtu.be/f05obz9wkC8[/u]
_________________ I love it when a plan comes together |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Ma, 26 Aug. 2019, 21:08 Onderwerp: |
|
|
Hmm dat klinkt niet erg best. Kun je horen aan welke kant van het blok het geluid vandaan komt? Zou ‘m niet meer laten lopen trouwens, misschien even met de hand ronddraaien en voelen of er een tik in zit.
|
|
Naar boven |
|
|
ricos
Geregistreerd op: 19-2-2012 Berichten: 198
|
Geplaatst: Ma, 26 Aug. 2019, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Als de tik er inkomt is hij vrij heftig en slaat de motor vrij snel af...
Moeilijk te zeggen van welke kant het komt, het word een klankkast.
Met de hand rond draaien zal weinig zin hebben omdat het niet bij elke omwenteling is, zo draaide hij ook 20 sec zonder de tik.
Ik begin met nieuwe spanners bestellen/monteren.
_________________ I love it when a plan comes together |
|
Naar boven |
|
|
ricos
Geregistreerd op: 19-2-2012 Berichten: 198
|
Geplaatst: Di, 27 Aug. 2019, 10:53 Onderwerp: |
|
|
Ik belde net verpalen, helemaal verbaasd dat hij het motorfiets gedeelte over heeft gedaan naar motoport.
Maar hij vermoedde dat de veer achter de oliepomp defect is, iemand een idee waar die zit? Hij zei je zal oliedruk moeten gaan meten. Liefst haal ik even de oliepomp eruit om de veer te bekijken...
_________________ I love it when a plan comes together |
|
Naar boven |
|
|
schenkie
Geregistreerd op: 3-10-2015 Berichten: 79
|
Geplaatst: Di, 27 Aug. 2019, 14:29 Onderwerp: |
|
|
ik vermoed dat je dan eventjes in dit topic moet kijken. ik verwacht dat van palen deze veer bedoeld als ik jouw omschrijving lees.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3396
succes ermee
|
|
Naar boven |
|
|
Mookie
Geregistreerd op: 30-5-2015 Berichten: 98 Woonplaats: Zaanstad
|
Geplaatst: Di, 27 Aug. 2019, 20:26 Onderwerp: |
|
|
De monteur René ( van Verpalen) is nu te vinden in Akersloot als KTM specialist.
Kijk even onder Motorservice Akersloot of KTM Specialist Akersloot voor zijn telefoonnummer. Hij kan je vast helpen.
Mookie
_________________ 1290 Super Adventure S
1190 adventure
ST1100
Intruder750
CM400T
CX500
CB350 four |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 27 Aug. 2019, 20:35 Onderwerp: |
|
|
komt met dat tikken ook meteen een olie-druk lampje mee aan? of bleef dat weg?
en het komt en gaat dus? anders zou ik eerder denken aan een stukke klep (stukje er uit) of klepspeling ineens heel groot door iets vreemds: Dan heb je namelijk geen compressie en slaat de motor idd meteen af.
g
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ricos
Geregistreerd op: 19-2-2012 Berichten: 198
|
Geplaatst: Di, 27 Aug. 2019, 21:09 Onderwerp: |
|
|
Thanks voor de tip Schenkie 👍 inmiddels olie en koelvloeistof eruit, koppeling deksel eraf, veer en zuiger van de oliepomp gedemonteerd, niets vreemds te zien, veer zelf is 41mm lang.
Nieuw besteld : distributie ketting spanners, veer + zuiger oliepomp, waterpomp kit en olie filters en wat pakkingen en klein materialen.
Wait and see, to be continued
_________________ I love it when a plan comes together |
|
Naar boven |
|
|
ricos
Geregistreerd op: 19-2-2012 Berichten: 198
|
Geplaatst: Di, 27 Aug. 2019, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | komt met dat tikken ook meteen een olie-druk lampje mee aan? of bleef dat weg?
en het komt en gaat dus? anders zou ik eerder denken aan een stukke klep (stukje er uit) of klepspeling ineens heel groot door iets vreemds: Dan heb je namelijk geen compressie en slaat de motor idd meteen af.
g |
Het olielampje gaat niet aan.
Grote beurt moet ik ook nog uitvoeren, bougies en klepspelingcontroleren/stellen, maar eerst ff deze dingen doen.
_________________ I love it when a plan comes together |
|
Naar boven |
|
|
ricos
Geregistreerd op: 19-2-2012 Berichten: 198
|
Geplaatst: Di, 27 Aug. 2019, 21:45 Onderwerp: |
|
|
Mookie schreef: | De monteur René ( van Verpalen) is nu te vinden in Akersloot als KTM specialist.
Kijk even onder Motorservice Akersloot of KTM Specialist Akersloot voor zijn telefoonnummer. Hij kan je vast helpen.
Mookie |
Kijk daar kunnen we wat mee
_________________ I love it when a plan comes together |
|
Naar boven |
|
|
ricos
Geregistreerd op: 19-2-2012 Berichten: 198
|
Geplaatst: Za, 7 Sep. 2019, 23:02 Onderwerp: |
|
|
Even een update:
Na wat uurtjes sleutelen, waterpomp gereviseerd, koelwater/olie en filters vernieuwd, oliepomp inspectie + nieuwe zuiger/veer/ring, oude veer was 41mm, nieuwe veer was 42mm, distributie ketting spanners vernieuwd en diversen pakkingen.
Bij het starten was het even oliedruk opbouwen, toen die er in no time was begon het tikken en sloeg de lc8 af.
Binnenkort maar eens de klep timing / nokkenassen en geleiders van de distributie ketting spanners gaan bekijken... To be continued!
_________________ I love it when a plan comes together |
|
Naar boven |
|
|
ricos
Geregistreerd op: 19-2-2012 Berichten: 198
|
Geplaatst: Wo, 11 Sep. 2019, 21:17 Onderwerp: |
|
|
Update:
Voorste cilinder, rechter inlaat nok van de nokkenas, is gesleten, flink stuk eraf en klepstoter is ingedeukt.
Mijn foto's zijn helaas te groot om het via de telefoon te uploaden.
Alle overige klepspeling valt binnen de toleranties.
Waarschijnlijk is hij blijven hangen of iets dergelijks...
_________________ I love it when a plan comes together
Laatst aangepast door ricos op Do, 12 Sep. 2019, 10:14, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Do, 12 Sep. 2019, 7:30 Onderwerp: |
|
|
Heb bah, dat wordt flink sleutelen dan. Maar hoe kan je de kleppenspeling goed meten als de stoter ingedeukt is?
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
ricos
Geregistreerd op: 19-2-2012 Berichten: 198
|
Geplaatst: Do, 12 Sep. 2019, 10:03 Onderwerp: |
|
|
Van die kan dat natuurlijk niet!
Zal eerst een andere nokkenas en stoter moeten monteren en dan klepspeling controleren en afstellen...
_________________ I love it when a plan comes together |
|
Naar boven |
|
|
ricos
Geregistreerd op: 19-2-2012 Berichten: 198
|
Geplaatst: Do, 12 Sep. 2019, 10:12 Onderwerp: |
|
|
ricos schreef: | Update:
Voorste cilinder, rechter inlaat nok van de nokkenas, is gesleten, flink stuk eraf en klepstoter is ingedeukt.
Mijn foto's zijn helaas te groot om het via de telefoon te uploaden.
Alle overige klepspeling valt binnen de toleranties.
Waarschijnlijk is hij blijven hangen of iets dergelijks... |
Foto's :
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
220.5 KB |
Weergegeven: |
1018 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
215.61 KB |
Weergegeven: |
1011 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
222.78 KB |
Weergegeven: |
1012 keer |
|
_________________ I love it when a plan comes together |
|
Naar boven |
|
|
|