lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

GPS
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter

BerichtGeplaatst: Do, 19 Apr. 2007, 8:55    Onderwerp: Reageer met quote

Een kwestie van keuze. De belangrijkste verschillen tussen de GPS'en: de Zumo heeft veel bedieningsgemak met (beperkende?) voorgeprogrammeerde instellingen en een minder scherp scherm tegenover voor de 278C een complexere bediening met veel instellingsvrijheid en een gedetailleerder scherm.
De 60Cx heeft als grootste voordeel dat hij licht en compact is en een lange gebruikstijd op batterijen heeft maar hij geeft minder informatie (kleiner scherm en geen babbelend vriendinnetje).

René

BerichtGeplaatst: Do, 19 Apr. 2007, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Het monteren van de Zumo achter de ruit is geen probleem. Ik heb een alu-steuntje in elkaar laten lijmen in de vorm van een 7, deze vervolgens onder het dashboard gemonteerd. het is wel ff passen en meten maar het zit op zijn plek.
Aan het subframe waar ook de koplamp/ruit aan zitten, schroefdraad getapt en met M6 bouten de 7 vastgezet.

Vervolgens in het dashboard 2 gaten geboord, een voor de rammount en 1 voor aansluiting boordspanning.
Aan de rammount zit een draadeind (amerikaanse draad) maar met enig geduld het ding toch op zijn plek gekregen. Voor de zekerheid de draad met loctide vastgezet.
Het meeste gepiel was het solderen van de stekkerverbinding, telkens kortsluiting en heeft me 5 zekeringen gekost, met wat engelengeduld in de late avond wederom de soldeerbout gepakt. rolleyes5 En nu werkt het.

Wat ik nog wil doen is het headsetje in mijn helm freubelen, en de optie telefoneren op de motor laat ik voor wat het is, echt onzin.

Groet,
René

Zumo 550.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  115 KB
 Weergegeven:  486 keer

Zumo 550.JPG

rammount compleet 2.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  110.62 KB
 Weergegeven:  433 keer

rammount compleet 2.JPG

rammount dashboard.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  123.78 KB
 Weergegeven:  451 keer

rammount dashboard.JPG

Daan

BerichtGeplaatst: Do, 19 Apr. 2007, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Da's netjes zo Rene, die ram ik het zo opgelost http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=176

maar daar hebben we het al eens over gehad, mischien dat een ander er ook iets aan heeft wink3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Apr. 2007, 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Knoop doorgehakt en de Zumo vanavond aangeschaft.

Mooie oplossingen, ga het van het weekend open maken en kijken of ik het helemaal kan volgen.

Alvast een paar korte vraagjes:

- de hoek van de zeven zit in de rand (onder) van het dashboard voor?

- een rammount is die ronde kop?

- waar precies heb je de voeding op aangesloten?

tenslotte, is het op die plaats goed te bereiken onderweg? Heb even droog geoefend en heb het gevoel dat ik redelijk ver moet reiken.

Vast bedankt en Groeten,

Koen

René

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Apr. 2007, 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Koen,

De 7 zit inderdaad onder het dasboard, ik heb een professorisch tekeningetje gemaakt grin2. Het gearceerde gedeelte is opgevuld met een dun plaatje aluminium.

De rammount is inderdaad het ding met het ronde kopje, er zit standaard het korte beugeltje bij, is in alle standen te verzetten. Als je armen te kort zijn dan draai je hem wat meer naar je toe, of als dit onvoloende is, schaf je evt een langere arm aan.

De voeding heb ik gehaald uit de 2 losse stekkertjes die onder je dashboard bungelen ( ACC 1) en deze afgezekerd met 10 amp.
De 2 draadjes heb ik gesoldeerd aan het stekkertje, is te verkrijgen bij een electrozaak, kostte mij € 3.85 incl. bijbehorende plug.
De orginele voedingskabel die bij de Zumo wordt geleverd heb ik voor de zekering afgeknipt en deze gesoldeerd aan de plug.
Zorg dat je niet knoeit met de tin, krijg je kortsluiting van en kost je een aantal zekeringen, je voelt hem al.........heb ik dus een aantal malen gehad idea2

Bij het monteren moeten je zijkappen en koplamp/scherm verwijderen, werkt praktisch.

Mocht je meer info willen hebben dan hoor ik dat graag van je.

Groet,
René

de 7.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  64.73 KB
 Weergegeven:  11571 keer

de 7.JPG

EricLC8

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Apr. 2007, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Goede aankoop ik vind het een super ding.
Een van de redenen dat ik hem op het stuur heb zitten is dat je er beter bij kan, en makkelijker te monteren is (trillingsvrij en geen gaten in je dashboard) en volgens mij kun je hem omdat het scherm in de weg zit ook niet meer op slot draaien.
Ik heb hem op het zekeringen kastje in de tank aangesloten.

Grt. Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Apr. 2007, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

René schreef:
Het monteren van de Zumo achter de ruit is geen probleem. Ik heb een alu-steuntje in elkaar laten lijmen in de vorm van een 7, deze vervolgens onder het dashboard gemonteerd. het is wel ff passen en meten maar het zit op zijn plek.
Aan het subframe waar ook de koplamp/ruit aan zitten, schroefdraad getapt en met M6 bouten de 7 vastgezet.

Vervolgens in het dashboard 2 gaten geboord, een voor de rammount en 1 voor aansluiting boordspanning.
Aan de rammount zit een draadeind (amerikaanse draad) maar met enig geduld het ding toch op zijn plek gekregen. Voor de zekerheid de draad met loctide vastgezet.
Het meeste gepiel was het solderen van de stekkerverbinding, telkens kortsluiting en heeft me 5 zekeringen gekost, met wat engelengeduld in de late avond wederom de soldeerbout gepakt. rolleyes5 En nu werkt het.

Wat ik nog wil doen is het headsetje in mijn helm freubelen, en de optie telefoneren op de motor laat ik voor wat het is, echt onzin.

Groet,
René

Netjes gedaan Rene, knap werk man, thumbsup heb je dat zelf zo verzonnen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
René

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Apr. 2007, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Johan,

Hoe kan ik jou toch vergeten? mijn steun en toeverlaat en vraagbaak.
Maar om de tekort gekomen aandacht te compenseren.....Dankjewel voor je hulp.
Ik zie je zaterdag, drinken we er een paar.

Groet,
Rene

dankjewel.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  23.45 KB
 Weergegeven:  11485 keer

dankjewel.jpg

Koen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Apr. 2007, 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

René schreef:
Hoi Koen,

De 7 zit inderdaad onder het dasboard, ik heb een professorisch tekeningetje gemaakt grin2. Het gearceerde gedeelte is opgevuld met een dun plaatje aluminium.

Mocht je meer info willen hebben dan hoor ik dat graag van je.

Groet,

Ha René,

weer bedankt voor je aanwijzigingen. Ben er nog niet aan toe gekomen cry , wel al een beetje droog gespeeld met de Zumo. Dik tevreden met het praktische speelje,

Groeten Koen

Koen

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

In de auto werkt de Zumo perfect smug (eenvoudig aan het raam). Maar het echt doel was natuurlijk de KTM brommer. Wel in de motorjas de tracks door de velden geregistreerd. Leuk acheraf maar niet handig.

Dus eindelijk begonnen met loshalen blijven er nog 2 vragen over:

1. De RAM, hebben jullie die afgezaagd of een ander gekocht/gemaakt? Standard zat bij mij links op foto (Ram & plug). Die van Daan staat op foto ander foto

2. Kan ik de ACC1 (blijft spanning op bij kontakt uit) ook gebruiken (naast de GPS) voor de druppellader? Wilde misschien de middelste plug (foto RAM & plug) ) gebruiken, wel een beetje lomp maar universeel (om ook ander dingen op te laden).
Of zijn er betere (kleiner, waterdichte?) pluggen?

Vast bedankt & Groeten,

Koen

t_daschboard_versteviging_004[1].jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  19.66 KB
 Weergegeven:  11404 keer

t_daschboard_versteviging_004[1].jpg

ACC1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  98.71 KB
 Weergegeven:  404 keer

ACC1.jpg

RAM & plug.JPG
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  RAM & plug.JPG
 Bestandsgrootte:  43.04 KB
 Gedownload:  464 keer

René

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Mei. 2007, 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb in Notter een nieuwe Ram-mount gekocht, kost een tientje. De diameter van de draad is M6 en deze draad is wel erg lang, dus met de haakse slijper er een stuk vanaf geslepen. Vervolgens de Ram in de "7" geschroefd en met loctide vastgezet. Tot heden werkt het voortreffelijk, ook off-road blijft ie goed zitten.

De plug die jij bedoelt is van het grote soort, ik heb ervoor gekozen om een klein stekkertje in het dasboard te schroeven, deze zit rechtstreeks aangesloten op ACC 1 en er staat voortdurend spanning op. Zo'n stekkertje is te verkrijgen bij een electrozaak, geen mediamarkt of zo....Let wel dat je een mannetje en vrouwtje aanschaft. Het vrouwtje in het dasboard en het mannetje aan de GPS voeding.

Waterdicht is ie niet, ik heb hem wel zo dicht mogelijk achter de ruit gemonteerd zodat ie niet gelijk vol loopt met water. Eigenlijk moet ik er een rubber dopje voor maken.

Groet,
René

Koen

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Mei. 2007, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Na wat knutselen zit de GPS (en alarmlampje & voeding/acculader) erop. Aluminiumplaatje vormt de brug tussen (de viergaten) het voorframe en het dashboard. Afgezaagde RAM met M6 draad getapt en vastgemaakt met als demping een standaard kraanleertje, past precies en kan tegen water smiley2

Met dank aan alle forum tips,

Groeten Koen

P.S. kan maar 3 foto's plaatsen, voor de liefhebber meer details via de mail

6 Alleen RAM & voedingkabel & plug (Medium).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  53.26 KB
 Weergegeven:  11328 keer

6 Alleen RAM & voedingkabel & plug (Medium).JPG

8 GPS & voedingkabel (Medium).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  43.09 KB
 Weergegeven:  11328 keer

8 GPS & voedingkabel (Medium).JPG

4 beugel aan dashboard (Medium).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  83.8 KB
 Weergegeven:  369 keer

4 beugel aan dashboard (Medium).JPG

René

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Nou Koen, dat ziet er gelikt uit. Ik weet zeker dat je heel veel plezier gaat beleven aan je Zumo.

Groet,
René

Koen

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi René,

ben dik dik tevreden over de aanschaf. En dankzij je voorbeeld zit hij mooi stabiel en goed lees & bedienbaar (bij alle snelheden). Hij kan zelfs naar voren (zie foto) als je je leesbril kwijt bent of als de duo-rijder wil programmeren smug

Ik heb hem afgezekerd met 2A in de centenbak (zijn standard in een autozaak te verkrijgen) volgens de specificatie van Garmin. Ook moet dit genoeg zijn voor een druppellader (Optimate III) volgens het GPS-forum van Notter.
Ik heb nu zelfs een aanstekerplug genomen met een zekering. Kan ik in de ACC1 een hoger stoppen voor de accu-oplader. Dit ook omdat mijn alarm er al op zit. (trok de zekering er even uit bij het installeren en jahoor alarm sloeg aan na 1 minuut. Best logisch achteraf anxious ).

Weet iemand hoeveel de standard KTM-alarm trekt?

Tenslotte heb ik de laatste software gedownload (3.3), dit maakt de Zumo nog 2thumbsup beter: oa. zichtbare trekking & optie herberekenen nu uit te zetten.

Elk (off-road) ritje geeft nu extra lol (ook achteraf op de computer nog via Google earth),

Groeten Koen

9 Houder & GPS naar voren (Medium).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  45.96 KB
 Weergegeven:  11286 keer

9 Houder & GPS naar voren (Medium).JPG

StevenD

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

Maar hoe gaat dit ding nou om met track's en gebieden zonder kaart?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 9 van 11

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: