Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 11:07 Onderwerp: trillingen in de voetsteunen |
|
|
Ik vraag me af of ik de enige ben die "last" heeft van trillingen tussen 4500 en 6000 rpm. Het begint nu pas echt op te vallen/ te vervelen omdat dit het toerengebied is waarin ik altijd rondkruis.
Is hieraan iets te doen? _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 11:41 Onderwerp: |
|
|
Heb je valbeugels? I heb het idee dat sinds ik beugels heb (andere stijfheid/spanning/resonantie frame?) er meer last van heb.
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 17:43 Onderwerp: |
|
|
Vaak is dit op te lossen (nouja.. voor een groot deel dan, het blijft een twin) door de carburateurs even goed te laten syncen.
Sync niet alleen stationair maar check ook even op +-3000 toeren ofzo of de sync nog perfect is. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 20:06 Onderwerp: |
|
|
Wat is het idee hier achter? Je zou zeggen dat de alles (krukas, zuigers, etc) mechanisch is gekoppeld, is het de timing/hoeveelheid van de verbranding?
Kun je dit zelf doen?
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 20:15 Onderwerp: |
|
|
Tanks mate! Dat kan het goed zijn, ik ga er direct aan werken. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 20:31 Onderwerp: |
|
|
Zelf synchroniseren KAN maar is lastig, omdat je het dan op gevoel moet doen, en dan moet je wel enige ervaring erin hebben.
De motorzaak doet dit met een meter (met 2 metertjes). Das makkelijker.
ps.: Die rubbertjes zitten niet voor niks in de voetsteunen
 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2007, 3:34 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Zelf synchroniseren KAN maar is lastig, omdat je het dan op gevoel moet doen, en dan moet je wel enige ervaring erin hebben.
De motorzaak doet dit met een meter (met 2 metertjes). Das makkelijker.
ps.: Die rubbertjes zitten niet voor niks in de voetsteunen
 |
lukt je volgens mij nooit zelf hier heb je een flow meter voor nodig of een
digitale meter en dit kun je echt niet zonder deze 2 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2007, 17:10 Onderwerp: |
|
|
jawel hoor, glazen buis met water en een vacuum slangetje
niet teveel gas geven!!  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Vr, 13 Apr. 2007, 0:53 Onderwerp: |
|
|
Ik heb voorheen wel eens vaker de carbs van mijn KAWA gesingroniseerd met 4 vacuumdruk meters.
Toch ga even naar lemmens om te kijken hoe het moet, wel zo verstandig  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|