lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

trillingen in de voetsteunen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 11:07    Onderwerp: trillingen in de voetsteunen Reageer met quote

Ik vraag me af of ik de enige ben die "last" heeft van trillingen tussen 4500 en 6000 rpm. Het begint nu pas echt op te vallen/ te vervelen omdat dit het toerengebied is waarin ik altijd rondkruis.
Is hieraan iets te doen?

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je valbeugels? I heb het idee dat sinds ik beugels heb (andere stijfheid/spanning/resonantie frame?) er meer last van heb.

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Vaak is dit op te lossen (nouja.. voor een groot deel dan, het blijft een twin) door de carburateurs even goed te laten syncen.
Sync niet alleen stationair maar check ook even op +-3000 toeren ofzo of de sync nog perfect is.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is het idee hier achter? Je zou zeggen dat de alles (krukas, zuigers, etc) mechanisch is gekoppeld, is het de timing/hoeveelheid van de verbranding?

Kun je dit zelf doen?

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Tanks mate! Dat kan het goed zijn, ik ga er direct aan werken.
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf synchroniseren KAN maar is lastig, omdat je het dan op gevoel moet doen, en dan moet je wel enige ervaring erin hebben.
De motorzaak doet dit met een meter (met 2 metertjes). Das makkelijker.


ps.: Die rubbertjes zitten niet voor niks in de voetsteunen
bucktooth

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 12 Apr. 2007, 3:34    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Zelf synchroniseren KAN maar is lastig, omdat je het dan op gevoel moet doen, en dan moet je wel enige ervaring erin hebben.
De motorzaak doet dit met een meter (met 2 metertjes). Das makkelijker.


ps.: Die rubbertjes zitten niet voor niks in de voetsteunen
bucktooth


lukt je volgens mij nooit zelf hier heb je een flow meter voor nodig of een
digitale meter en dit kun je echt niet zonder deze 2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 12 Apr. 2007, 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

jawel hoor, glazen buis met water en een vacuum slangetje Smile




niet teveel gas geven!! grin3

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Apr. 2007, 0:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb voorheen wel eens vaker de carbs van mijn KAWA gesingroniseerd met 4 vacuumdruk meters.
Toch ga even naar lemmens om te kijken hoe het moet, wel zo verstandig pleased

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif