lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Toch de Benzinepomp?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
XRV rider



Geregistreerd op: 10-8-2005
Berichten: 24
Woonplaats: ZuidHolland

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer! Had mooi geweest in het kader van ontwikkelingssamenwerking, die contactpunten kan je nl vrij makkelijk vervangen.

Ben alleen nog ff aan het uitzoeken welke contactpunten het beste werken en te verkrijgen zijn.

_________________
En nog steeds geen LC8..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

XRV rider schreef:
Jammer! Had mooi geweest in het kader van ontwikkelingssamenwerking, die contactpunten kan je nl vrij makkelijk vervangen.

Ben alleen nog ff aan het uitzoeken welke contactpunten het beste werken en te verkrijgen zijn.



DR-Bean heeft hem ooit compleet verbouwd (lees hier)

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=172

Ik weet niet of hij er nu nog mee rond rijdt.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

XRV rider schreef:
Jammer! Had mooi geweest in het kader van ontwikkelingssamenwerking, die contactpunten kan je nl vrij makkelijk vervangen.

Ben alleen nog ff aan het uitzoeken welke contactpunten het beste werken en te verkrijgen zijn.


Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, mijn bezinepomp heeft ook al meer dan zo'n 3333 liter weggepompt. (meer dan 50.000 km)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
XRV rider



Geregistreerd op: 10-8-2005
Berichten: 24
Woonplaats: ZuidHolland

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Er loopt een draadtje over op het TCN-forum, m'n zwager heeft momenteel een pomp voorzien van nieuwe contactpunten (uit een behoorlijk zwaar relais gesloopt) en gaat daar deze week mee proefrijden (Ook AT). Gewoon 's kijken hoe die punten zich houden na een paar maanden.

Voor de AT zijn er genoeg oplossingen (vacuumpomp, brezan pomp) maar ze hebben allemaal nadelen terwijl de originele pomp zeker betrouwbaar is. Nadeel is gewoon de slijtage van de contactpunten.


Wat ik onvoorstelbaar vind is dat KTM voor deze pomp heeft gekozen terwijl de AT én de carb. Varadero's er altijd al problemen mee hadden undecided

_________________
En nog steeds geen LC8..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op mijn werk een Lazer waarmee we goud en andere metalen aan elkaar puntlassen. Ik heb eens voor de lol twee nieuwe contactpunten erop gelazerd. Dat ging goed alleen heb ik dat ding nog nooit uitgeprobeerd. Ik heb een cobald molibdeen legering gebruikt, zeg maar mondbestendig staal.

Als iemand hem wil proberen ga je gang.

Ad

Ik zal er morgen een foto van maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 3 Mrt. 2007, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

sorry hoor maar:

- de LC8 pomp is niet hetzelfde als de AT pomp: Het verschil zit hem in een ontluchtingsslang, en die is essentieel! (hiermee zijn de pompen die na 20dkm failen verleden tijd volgen mij.

- Contactpunten vervangen of zelfs oplassen lijkt me veel werk, en weinig betrouwbaar. zoals Daan al zegt... zo'n investering is het ook niet.
Kan je beter je oude banden opnieuw van rubber voorzien als ze op zijn na 7dkm !

- ALS je dan de pomp wil verbeteren, maak dan idd de schakelaar gewoon helemaal electronisch, dan heb je er geen last meer van.
(ik zal nog eens kijken of ik zin heb om dat printje eens te updaten, hij werkt nog steeds: 1x schoongemaakt omdat ie vol modder zat).

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
XRV rider



Geregistreerd op: 10-8-2005
Berichten: 24
Woonplaats: ZuidHolland

BerichtGeplaatst: Za, 3 Mrt. 2007, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
sorry hoor maar:

- de LC8 pomp is niet hetzelfde als de AT pomp: Het verschil zit hem in een ontluchtingsslang, en die is essentieel! (hiermee zijn de pompen die na 20dkm failen verleden tijd volgen mij.

- Contactpunten vervangen of zelfs oplassen lijkt me veel werk, en weinig betrouwbaar. zoals Daan al zegt... zo'n investering is het ook niet.
Kan je beter je oude banden opnieuw van rubber voorzien als ze op zijn na 7dkm !

- ALS je dan de pomp wil verbeteren, maak dan idd de schakelaar gewoon helemaal electronisch, dan heb je er geen last meer van.
(ik zal nog eens kijken of ik zin heb om dat printje eens te updaten, hij werkt nog steeds: 1x schoongemaakt omdat ie vol modder zat).

grts


Hallo Dr bean,

Aha, nu zit er bij een AT-pomp ook een beluchtingsslang op het afdekkapje van de contactpunten. In hoeverre is de LC8-pomp dan anders? Fotootje?

Maar ik heb zeker interesse in de bouw van een elektronische schakeling! Ben zelf niet zo'n elektronica-specialist (op z'n zachtst gezegt.. bucktooth ) maar dat komt wel goed. Heb jij nog wat meer info over de bouw hiervan?

Gr. Erik.

_________________
En nog steeds geen LC8..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Mrt. 2007, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

zoeken -> benzinepomp:

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=172&postdays=0&postorder=asc&start=0

hier staat een eenvoudig schema, waarbij de puntjes nog wel gebruikt worden, maar als laagspanningsschakelaar (dan slijten ze niet meer, anders dan puur mechanisch).

verderop staan foto's van mijn schakeling met lichtsluis. Daar heb ik zo effe geen schema van.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif