Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
XRV rider

Geregistreerd op: 10-8-2005 Berichten: 24 Woonplaats: ZuidHolland
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 12:26 Onderwerp: |
|
|
Jammer! Had mooi geweest in het kader van ontwikkelingssamenwerking, die contactpunten kan je nl vrij makkelijk vervangen.
Ben alleen nog ff aan het uitzoeken welke contactpunten het beste werken en te verkrijgen zijn. _________________ En nog steeds geen LC8.. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 12:34 Onderwerp: |
|
|
XRV rider schreef: | Jammer! Had mooi geweest in het kader van ontwikkelingssamenwerking, die contactpunten kan je nl vrij makkelijk vervangen.
Ben alleen nog ff aan het uitzoeken welke contactpunten het beste werken en te verkrijgen zijn. |
DR-Bean heeft hem ooit compleet verbouwd (lees hier)
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=172
Ik weet niet of hij er nu nog mee rond rijdt. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 14:00 Onderwerp: |
|
|
XRV rider schreef: | Jammer! Had mooi geweest in het kader van ontwikkelingssamenwerking, die contactpunten kan je nl vrij makkelijk vervangen.
Ben alleen nog ff aan het uitzoeken welke contactpunten het beste werken en te verkrijgen zijn. |
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, mijn bezinepomp heeft ook al meer dan zo'n 3333 liter weggepompt. (meer dan 50.000 km) |
|
Naar boven |
|
 |
XRV rider

Geregistreerd op: 10-8-2005 Berichten: 24 Woonplaats: ZuidHolland
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 18:33 Onderwerp: |
|
|
Er loopt een draadtje over op het TCN-forum, m'n zwager heeft momenteel een pomp voorzien van nieuwe contactpunten (uit een behoorlijk zwaar relais gesloopt) en gaat daar deze week mee proefrijden (Ook AT). Gewoon 's kijken hoe die punten zich houden na een paar maanden.
Voor de AT zijn er genoeg oplossingen (vacuumpomp, brezan pomp) maar ze hebben allemaal nadelen terwijl de originele pomp zeker betrouwbaar is. Nadeel is gewoon de slijtage van de contactpunten.
Wat ik onvoorstelbaar vind is dat KTM voor deze pomp heeft gekozen terwijl de AT én de carb. Varadero's er altijd al problemen mee hadden  _________________ En nog steeds geen LC8.. |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 20:59 Onderwerp: |
|
|
Ik heb op mijn werk een Lazer waarmee we goud en andere metalen aan elkaar puntlassen. Ik heb eens voor de lol twee nieuwe contactpunten erop gelazerd. Dat ging goed alleen heb ik dat ding nog nooit uitgeprobeerd. Ik heb een cobald molibdeen legering gebruikt, zeg maar mondbestendig staal.
Als iemand hem wil proberen ga je gang.
Ad
Ik zal er morgen een foto van maken. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 3 Mrt. 2007, 11:37 Onderwerp: |
|
|
sorry hoor maar:
- de LC8 pomp is niet hetzelfde als de AT pomp: Het verschil zit hem in een ontluchtingsslang, en die is essentieel! (hiermee zijn de pompen die na 20dkm failen verleden tijd volgen mij.
- Contactpunten vervangen of zelfs oplassen lijkt me veel werk, en weinig betrouwbaar. zoals Daan al zegt... zo'n investering is het ook niet.
Kan je beter je oude banden opnieuw van rubber voorzien als ze op zijn na 7dkm !
- ALS je dan de pomp wil verbeteren, maak dan idd de schakelaar gewoon helemaal electronisch, dan heb je er geen last meer van.
(ik zal nog eens kijken of ik zin heb om dat printje eens te updaten, hij werkt nog steeds: 1x schoongemaakt omdat ie vol modder zat).
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
XRV rider

Geregistreerd op: 10-8-2005 Berichten: 24 Woonplaats: ZuidHolland
|
Geplaatst: Za, 3 Mrt. 2007, 22:38 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | sorry hoor maar:
- de LC8 pomp is niet hetzelfde als de AT pomp: Het verschil zit hem in een ontluchtingsslang, en die is essentieel! (hiermee zijn de pompen die na 20dkm failen verleden tijd volgen mij.
- Contactpunten vervangen of zelfs oplassen lijkt me veel werk, en weinig betrouwbaar. zoals Daan al zegt... zo'n investering is het ook niet.
Kan je beter je oude banden opnieuw van rubber voorzien als ze op zijn na 7dkm !
- ALS je dan de pomp wil verbeteren, maak dan idd de schakelaar gewoon helemaal electronisch, dan heb je er geen last meer van.
(ik zal nog eens kijken of ik zin heb om dat printje eens te updaten, hij werkt nog steeds: 1x schoongemaakt omdat ie vol modder zat).
grts |
Hallo Dr bean,
Aha, nu zit er bij een AT-pomp ook een beluchtingsslang op het afdekkapje van de contactpunten. In hoeverre is de LC8-pomp dan anders? Fotootje?
Maar ik heb zeker interesse in de bouw van een elektronische schakeling! Ben zelf niet zo'n elektronica-specialist (op z'n zachtst gezegt.. ) maar dat komt wel goed. Heb jij nog wat meer info over de bouw hiervan?
Gr. Erik. _________________ En nog steeds geen LC8.. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 4 Mrt. 2007, 9:53 Onderwerp: |
|
|
zoeken -> benzinepomp:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=172&postdays=0&postorder=asc&start=0
hier staat een eenvoudig schema, waarbij de puntjes nog wel gebruikt worden, maar als laagspanningsschakelaar (dan slijten ze niet meer, anders dan puur mechanisch).
verderop staan foto's van mijn schakeling met lichtsluis. Daar heb ik zo effe geen schema van. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|