| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1647 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
|
| Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1647 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
|
| Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 31 Okt. 2025, 13:34 Onderwerp: |
|
|
mja.. dit gebeurt alleen als je de benzinepomp geheel onder water zet, en de ontluchting nietgoed gemonteerd is zodat het water er wel in kan maar niet meer uit.
vraag is altijd: had dit met het originele mechanische design wel gewerkt? eerlijk gezegd twijfel ik daar aan.
Maar omdat ik een zwak heb voor reizigers.. krijg je van mij gewoon een nieuwe print. Vraag is wel of de pomp zelf niet ook vast zit.
(pomp stang ff naar buiten trekken: moet ongeveer 3mm naar buiten kunnen en met de interne veer goed terug vallen.
_________________ Dr_Bean |
|
| Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Vr, 31 Okt. 2025, 15:39 Onderwerp: |
|
|
Hoi Dr. Bean,
wat ik al schreeft: het is alsof ie jaren op de bodem van de zee heeft gelegen.
De pomp zit niet vast. Als ik het stroomdraadje van mijn accu er een paar keer tegen leg dan wordt het stangetje eruit getrokken (en het veert er dan terug in) en hoor je de pomp een pompgeluidje maken.
Je mag me zeker een nieuwe print opsturen, maar laat me aub betalen!
Paul
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 139.000 km and still counting. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 31 Okt. 2025, 16:23 Onderwerp: |
|
|
zie pb.
ps: ben eigenlijk wel benieuwd: ik denk dat de optische detectie het niet meer doet, maar.. dan zou de pomp ongeveer 1x per 2 seconden toch een puls moeten krijgen (noodloop) van de print. (met de motor UIT gebeurt dat dus precies 2x voordat de ECU de pomp helemaal afschakelt).
als de zaak zo nat geweest is , is vaak het dunne draadje naar de pomp toe door gecorrodeerd: dan is er niks mis met de print maar met de aansluiting...
(eerste foto is missend.. dus ik kan ook niet zien over welk draadje he jhet hebt.. maar misschien was dat hier ook wel het geval (draaidje bijna door...)
Het best maak je de ontluchting in naar beneden toe vast (zodat het water er UIT kan.
de pomp kun je op 2 manieren in zijn rubber zetten.. met het ontluchting tuitje naar beneden is de juiste!
|
| Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Vr, 31 Okt. 2025, 16:29 Onderwerp: |
|
|
Misschien dat de pomp effectief wel 1 keer per twee seconden een puls kreeg. Dat kan verklaren waarom ik zo'n 60km lang sputterend vooruit ben kunnen gaan, tot in Vik i Myrdal. Ik had toen ondervonden dat de vlotterkamers leken vol te stromen bij stilstand (langs de kant van de weg, op stationair toerental), en dan kon ik weer tig aantal kms "normaal" rijden, tot die weer leegwaren. Dan terug aan de kant, wat wachten, en hop terug wat verderrijden.
edit: of het tuitje naar boven of onder zat, moet ik es bekijken, dat kan ik zien aan het al dan niet aanwezig zijn van een bocht van het afvoerbuisje.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 139.000 km and still counting. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 31 Okt. 2025, 18:09 Onderwerp: |
|
|
en inderdaad.. dat is precies de bedoeling van die noodloop functie: "naar een veilige plek rijden": je kunt ~40km/h rijden denk ik, dan heeft ie precies genoeg aan die 1x per 2 seconde pomp actie.
|
| Naar boven |
|
 |
|