| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Vanlierde 
 
 
 Geregistreerd op: 4-6-2016
 Berichten: 153
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 6 Nov. 2016, 23:20    Onderwerp: 950 Adventure S rebuild |     |  
				| 
 |  
				| Hoi 
 Hier wat foto's van de heropbouw van mn 2004 Adventure (S)
 geen S vanuit de fabriek, maar wel met S vering
 
 hoe hij was:
 
   
 demontage:
 
   
 
   
 blok deruit: (handig voor z'n 60K onderhoud)
 
   
 ondertussen grondig gepoetst. en klaar voor z'n onderhoud, SAS en EPC verwijdert.
 
 
 de gedeukte voor- en gebarsten achtervelg:
 
   
 ori dempers (de DAM dempers waren VEEEEL te luid)
 
   
 ga terzijnertijd kijken om er aftermarket dempers op te plaatsen, heb nu ff geen budget
   
 naven klaar om gepoederlakt te worden en nadien voorzien te worden van nieuwe lagers (All Balls Racing), dus voornaf, achternaaf en sprocket carrier.
 
   
 leek me geen overbodige luxe:
 
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Vanlierde 
 
 
 Geregistreerd op: 4-6-2016
 Berichten: 153
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 6 Nov. 2016, 23:25    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| ondertussen al een tijdje bezig met de plastiek kappen,op veel plaatsen laat de verf los of was het versplinterd door steenslag. 
 Ik zit wel constant te twijfelen over welke kleur.
 
 Ik dacht eerst volledig wit, maar nu denk ik eraan om de achterste kappen (die over de uitlaten heenliggen) zwart te spuiten. en de onderkant van de tanks ook in het zwart te spuiten, en de bovenkant wit.
 
 Ook nog steeds aan het twijfelen of ik de achterbrug en subframe moet alu kleurlig laten of zwart lakken. Op dit moment lijkt het me beter om ze alu te laten, kan dit later makkelijk terug demonteren en zwart lakken als ik het alu niet mooi vindt met de rest van de kleurkeuzes.
 
 
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Vanlierde 
 
 
 Geregistreerd op: 4-6-2016
 Berichten: 153
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 6 Nov. 2016, 23:32    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| frame gepoederlakt in RAL 2009 + nieuwe balhoofdlagers en cups. 
   
 
   
 footpegs zijn reeds gemonteerd, samen met chain roller en onderste ketting geleider.
 
 wat ook reeds gedaan is maar geen foto's: voorvork compleet gereviseerd met nieuwe geleiders en alle dichtingen + olie
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Vanlierde 
 
 
 Geregistreerd op: 4-6-2016
 Berichten: 153
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 6 Nov. 2016, 23:38    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| scherm met radiator grill: 
   
 
 ik denk er wel aan om het scherm terug zwart te spuiten.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dekster 
 
 
 Geregistreerd op: 13-10-2010
 Berichten: 731
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 7 Nov. 2016, 9:28    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Wauuuw   dat is nog een een grondige onderhoudsbeurt  _________________
 990 R  &   fe450  &   IHZ Jupiter
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| timieh 
 
 
 Geregistreerd op: 20-3-2013
 Berichten: 1482
 Woonplaats: Biddinghuizen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 7 Nov. 2016, 13:40    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ziet er goed uit man, Hou er van als mensen hun projectes zo goed en grondig oppakken   
 Keep us posted!
    _________________
 ------------
 Hartelijke groetjes uit Flevoland,
 Tim.
 KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
 www.motorkampeerwinkel.nl
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| TRooPER 
 
 
 Geregistreerd op: 5-10-2010
 Berichten: 193
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 7 Nov. 2016, 17:05    Onderwerp: Re: 950 Adventure S rebuild |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Vanlierde schreef: |  	  | Hoi 
 Hier wat foto's van de heropbouw van mn 2004 Adventure (S)
 geen S vanuit de fabriek, maar wel met S vering
 
 ori dempers (de DAM dempers waren VEEEEL te luid)
 
   
 ga terzijnertijd kijken om er aftermarket dempers op te plaatsen, heb nu ff geen budget
   
 naven klaar om gepoederlakt te worden en nadien voorzien te worden van nieuwe lagers (All Balls Racing), dus voornaf, achternaaf en sprocket carrier.
 
 | 
 
 
 hoi,
 
 denk te weten van wie deze origineel geweest is.... leest hier af en toe ook nog es mee....
 
 DAMmekkes waren nogal opvallend ja
   
 qua nieuwe lagers, zou ik toch voor een beter product gaan dan de "all balls" Heb zelf niet zo een goede ervaring met all balls. Het werk dat je moet doen om lagers te vervangen ga je met een beter merk toch langere tijd doen. just my 2 cents....
 
 
 leuke topic, ik volg verder....
 
 
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| DanDirt 
 
 
 Geregistreerd op: 15-8-2013
 Berichten: 213
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 7 Nov. 2016, 21:18    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Dit klinkt echt als mijn droomproject! Oranje frame, zoals de latere R, echt te gek! Hoe lang doe je er nu over om de motor helemaal te strippen? |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Freebert 
 
 
 Geregistreerd op: 9-9-2011
 Berichten: 1057
 Woonplaats: de stille kempen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 7 Nov. 2016, 22:29    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Da's die van de Wannes! Heb ik ook nog op gereden...die Dammekes knalden inderdaad! Schoon projectie!
 _________________
 Treebird Boomverzorging
 info@bomen-snoeien.be
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| TRooPER 
 
 
 Geregistreerd op: 5-10-2010
 Berichten: 193
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 8 Nov. 2016, 15:02    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Freebert schreef: |  	  | Da's die van de Wannes! Heb ik ook nog op gereden...die Dammekes knalden inderdaad! Schoon projectie!
 | 
 
 In 2003 en later reed Wannes nog niet op KTM machines...
   K² van hier wel
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Vanlierde 
 
 
 Geregistreerd op: 4-6-2016
 Berichten: 153
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 8 Nov. 2016, 22:48    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| In 1 namiddag uit elkaar |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| petervdc 
 
 
 Geregistreerd op: 13-9-2010
 Berichten: 1033
 Woonplaats: west-vl
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 9 Nov. 2016, 11:57    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| welkom  _________________
 ...tjah...
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Vanlierde 
 
 
 Geregistreerd op: 4-6-2016
 Berichten: 153
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 11 Nov. 2016, 16:43    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|   
 tandwiel drager ontvet en gepoetst en voorzien van nieuw rollager.
 
 
 vraagje: best de bovenkant en onderkant van de rollager goed invetten met waterafstotend vet?
 
 of mss nog beter, de seal ring openmaken en de binnenkant goed invetten?
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| De Patatkoning 
 
 
 Geregistreerd op: 19-8-2014
 Berichten: 115
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 12 Nov. 2016, 10:00    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Leuk project man! Blijf ik volgen! |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Vanlierde 
 
 
 Geregistreerd op: 4-6-2016
 Berichten: 153
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 13 Nov. 2016, 23:02    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| kon het niet laten om het al even te installeren. alle assen gepoetst, ontvet en ontdaan van corrosie alsook de bouten en schroefdraad. ongelofelijk hoeveel tijd er in al van deze kleine maar toch belangrijke dingen kruipt. 
 
   
 
 p.s.: schaam me een beetje voor de achtergrond, maar zijn nog bezig met de verbouwingen van het huis.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |