lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 Adventure S rebuild
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Nov. 2016, 23:20    Onderwerp: 950 Adventure S rebuild Reageer met quote

Hoi

Hier wat foto's van de heropbouw van mn 2004 Adventure (S)
geen S vanuit de fabriek, maar wel met S vering

hoe hij was:


demontage:




blok deruit: (handig voor z'n 60K onderhoud)


ondertussen grondig gepoetst. en klaar voor z'n onderhoud, SAS en EPC verwijdert.


de gedeukte voor- en gebarsten achtervelg:


ori dempers (de DAM dempers waren VEEEEL te luid)


ga terzijnertijd kijken om er aftermarket dempers op te plaatsen, heb nu ff geen budget Smile

naven klaar om gepoederlakt te worden en nadien voorzien te worden van nieuwe lagers (All Balls Racing), dus voornaf, achternaaf en sprocket carrier.


leek me geen overbodige luxe:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Nov. 2016, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

ondertussen al een tijdje bezig met de plastiek kappen,op veel plaatsen laat de verf los of was het versplinterd door steenslag.

Ik zit wel constant te twijfelen over welke kleur.

Ik dacht eerst volledig wit, maar nu denk ik eraan om de achterste kappen (die over de uitlaten heenliggen) zwart te spuiten. en de onderkant van de tanks ook in het zwart te spuiten, en de bovenkant wit.

Ook nog steeds aan het twijfelen of ik de achterbrug en subframe moet alu kleurlig laten of zwart lakken. Op dit moment lijkt het me beter om ze alu te laten, kan dit later makkelijk terug demonteren en zwart lakken als ik het alu niet mooi vindt met de rest van de kleurkeuzes.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Nov. 2016, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

frame gepoederlakt in RAL 2009 + nieuwe balhoofdlagers en cups.




footpegs zijn reeds gemonteerd, samen met chain roller en onderste ketting geleider.

wat ook reeds gedaan is maar geen foto's: voorvork compleet gereviseerd met nieuwe geleiders en alle dichtingen + olie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Nov. 2016, 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

scherm met radiator grill:



ik denk er wel aan om het scherm terug zwart te spuiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2016, 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

Wauuuw dat is nog een een grondige onderhoudsbeurt thumbsup
_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1467
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2016, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit man, Hou er van als mensen hun projectes zo goed en grondig oppakken Smile

Keep us posted! thumbsup thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2016, 17:05    Onderwerp: Re: 950 Adventure S rebuild Reageer met quote

Vanlierde schreef:
Hoi

Hier wat foto's van de heropbouw van mn 2004 Adventure (S)
geen S vanuit de fabriek, maar wel met S vering

ori dempers (de DAM dempers waren VEEEEL te luid)


ga terzijnertijd kijken om er aftermarket dempers op te plaatsen, heb nu ff geen budget Smile

naven klaar om gepoederlakt te worden en nadien voorzien te worden van nieuwe lagers (All Balls Racing), dus voornaf, achternaaf en sprocket carrier.



hoi,

denk te weten van wie deze origineel geweest is.... leest hier af en toe ook nog es mee....

DAMmekkes waren nogal opvallend ja grin3

qua nieuwe lagers, zou ik toch voor een beter product gaan dan de "all balls" Heb zelf niet zo een goede ervaring met all balls. Het werk dat je moet doen om lagers te vervangen ga je met een beter merk toch langere tijd doen. just my 2 cents....


leuke topic, ik volg verder....

thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DanDirt



Geregistreerd op: 15-8-2013
Berichten: 213

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2016, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dit klinkt echt als mijn droomproject! Oranje frame, zoals de latere R, echt te gek! Hoe lang doe je er nu over om de motor helemaal te strippen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2016, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Da's die van de Wannes! Heb ik ook nog op gereden...die Dammekes knalden inderdaad!
Schoon projectie!

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2016, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
Da's die van de Wannes! Heb ik ook nog op gereden...die Dammekes knalden inderdaad!
Schoon projectie!


In 2003 en later reed Wannes nog niet op KTM machines... grin3
K² van hier wel smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2016, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

In 1 namiddag uit elkaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1026
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Nov. 2016, 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

welkom wink2
_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Nov. 2016, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote



tandwiel drager ontvet en gepoetst en voorzien van nieuw rollager.


vraagje: best de bovenkant en onderkant van de rollager goed invetten met waterafstotend vet?

of mss nog beter, de seal ring openmaken en de binnenkant goed invetten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
De Patatkoning



Geregistreerd op: 19-8-2014
Berichten: 115

BerichtGeplaatst: Za, 12 Nov. 2016, 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk project man! Blijf ik volgen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Nov. 2016, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

kon het niet laten om het al even te installeren. alle assen gepoetst, ontvet en ontdaan van corrosie alsook de bouten en schroefdraad. ongelofelijk hoeveel tijd er in al van deze kleine maar toch belangrijke dingen kruipt.




p.s.: schaam me een beetje voor de achtergrond, maar zijn nog bezig met de verbouwingen van het huis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif