Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
vraptor
Geregistreerd op: 1-8-2011 Berichten: 192 Woonplaats: noord holland
|
Geplaatst: Zo, 15 Mrt. 2015, 11:18 Onderwerp: |
|
|
Ivm met de akra's zitten er al andere naalden in volgens mij. Ik weet wel als mij aan de wettelijk snelheden houdt dat het verbruik soms wel 1:17 kan zijn. Andere kant is bij 140/150 onder bepaalde omstandigheden is 1:13 ook een waarde.
Vwb gereedschap..... daar zoek in idd nog een plekje voor. Mss gewoon op het zadel... Mss en kleiner luchtfilter, alleen lees ik daar niet heel veel verdere voordelen van.. De accu etc verplaatsen is helaas geen optie meer!
Zie www.radegarage.com . De versie die ik heb had hij net klaar. Normaal moet j j buddy eraf halen om te tanken.
De ontluchting schijnt zo gedaan te zijn dat zelf bij 3 gekoppelde tanks niets overloopt. Er zit wel een benzinekraan om de 3e tank af te sluiten die j dan bij het reservelampje kan openen waardoor de voorste tanks weer "vol" stromen.
Hoop op binnenkort de nieuwe actieradius te ervaren.
_________________ 950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019- |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 15 Mrt. 2015, 22:17 Onderwerp: |
|
|
Ja, ik had zelf de accu, startrelais, spanningsregelaar naar achter verplaatst. Dan blijft er nog mooi ruimte voor een mini compressortje (voor lekke bandjes) en een goede set gereedschap.
Dan heb je toch ook al veel gewicht achter liggen.
Maar met tank kan je kiezen ... ook leuk.
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
vraptor
Geregistreerd op: 1-8-2011 Berichten: 192 Woonplaats: noord holland
|
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 22 Mrt. 2015, 21:34 Onderwerp: |
|
|
Al zijn het enkele kilo's meestel erg rap te voelen op een motorfiets
goodjob!
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Zo, 22 Mrt. 2015, 22:51 Onderwerp: |
|
|
Die kilo's voel je snel hoor! Ik heb er bij mij ook alle overbodige rommel afgegooid en m'n batterij op de plaats van het ABS gemonteerd. Wereld van verschil!
_________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 20:50 Onderwerp: |
|
|
binnenKappen zijn 1,5 kilo bij elkaar. Kan je zo weglaten (effe ontluchtings slangetjes netjes vastzetten (niet afknellen))
als je meer gewicht wil besparen:
remschijf, klauw en lichter voorwiel (excel velg) is het snelst verdient.
3,5 a 4 kilo samen
diverse zaken uit de tellerpartij levert het een en ander op, maar is veel werk (bedrading minimaliseren)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 22:08 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | binnenKappen zijn 1,5 kilo bij elkaar. Kan je zo weglaten (effe ontluchtings slangetjes netjes vastzetten (niet afknellen))
als je meer gewicht wil besparen:
remschijf, klauw en lichter voorwiel (excel velg) is het snelst verdient.
3,5 a 4 kilo samen
diverse zaken uit de tellerpartij levert het een en ander op, maar is veel werk (bedrading minimaliseren) |
Klopt!
Wat ik allemaal heb aangepast:
- Nummerplaathouder geminimaliseerd
- ABS verwijderd + kabelboom
- Batterij en startrelais verplaatst naar plaats waar ABS zat
- Binnenkappen verwijderd
- 2.5 excel achteraan en 1.6 excel vooraan
- geen valbaren (wel kofferrek, vind ik onmisbaar offroad...)
En dit alles is toch echt wel goed voelbaar! Voorkant laat zich iets makkelijker liften.
Vooraan heb ik 2 aparte remslangen genomen met een dubbele banjobout zodat ik voor de offroadtripjes heel snel kan overstappen naar een enkele remschijf. Verder ben ik aan het denken aan een 2-1 met demper met grotere diameter en een deftige verbindingspijp. Alle verbindingspijpen die nu verkrijgbaar zijn kunnen in mijn ogen niet goed werken, de originele voorbochten zijn al te nauw voor de lc8, waarom zou je ze dan laten samenkomen in diezelfde smalle enkele uitlaatbuis?!
En als ik dat ooit voor elkaar gekregen heb wil ik me nog eens een underseat olietank fabriceren. Maar die plannen liggen nog ver weg
_________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
 |
vraptor
Geregistreerd op: 1-8-2011 Berichten: 192 Woonplaats: noord holland
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 19:37 Onderwerp: |
|
|
Allemaal goede tips😊 eerst maar eens dit ervaren en mss wel weer iets voor de komende winter!
Die enkele schijf standaard 300mm met aangepast rempomp zoals ik veel lees maar zonder velg aanpassing. Welke effecten heeft dat op detorsie in de vork? En is de remkracht onraad dan nog wel acceptabel of moet je heeeeeel goed anticiperen😋?
_________________ 950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019- |
|
Naar boven |
|
 |
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar Robmotard heeft het getest in de Pyreneeën. Ik geloof dat hij het offroad heel fijn vond maar op het asfalt is het toch niet wat het moet zijn...
_________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 21:55 Onderwerp: |
|
|
als je naar enkele remschijf gaat moet je de rempomp ook veranderen naar een rempomp van een 690/superenduro.
Kwa remkacht heb je dan hetzelfde: zelfde 'overbrenging van pomp naar blokken.
Ik vind ook dat het prima remt, ook op asfalt. Torsie van de vork merk ik niks van.
maar: rem-capaciteit is wat anders.. die is echt veel lager: en dat ga je merken als je een berg af boenderd met een pak bagage en/of een duo. Met bagage en duo: NIET doen.
enkele schijf is voor offorad fun.
ps.: Met een 690/SE rempomp kun je ook nog wel 2 schijven bedienen, en ik vind het zelf wel fijn, maar dan moet je je rem wel perfect ontlucht hebben etc, anders knijp je hem zo tegen het handvat. Het geeft je wel heel veel gevoel waardoor stoppies ineens veel makkelijker worden.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2015, 22:19 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een ander blok gekocht die er ook een keer onder moet. Vraag: hoe lang in uren doe je erover om het blok eruit te krijgen. Is het te doen in een weekend? Ik hoef niets veranderen alleen overzetten.
Ad
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
vraptor
Geregistreerd op: 1-8-2011 Berichten: 192 Woonplaats: noord holland
|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2015, 22:34 Onderwerp: |
|
|
Uren? Heb er een half jaar over gedaan...
Volgens mij doet een ervaren monteur er een halve dag over. Volgens mijn ervaring moet het ook een in 1 (lange) dag te doen zijn. In een weekend moet het ook kunnen echter zoals veel wordt aangegeven: Maak veel detailfotos! Succes!
_________________ 950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019- |
|
Naar boven |
|
 |
|