lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

winterproject blok uitbouwen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vraptor

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mrt. 2015, 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ivm met de akra's zitten er al andere naalden in volgens mij. Ik weet wel als mij aan de wettelijk snelheden houdt dat het verbruik soms wel 1:17 kan zijn. Andere kant is bij 140/150 onder bepaalde omstandigheden is 1:13 ook een waarde.

Vwb gereedschap..... daar zoek in idd nog een plekje voor. Mss gewoon op het zadel... Mss en kleiner luchtfilter, alleen lees ik daar niet heel veel verdere voordelen van.. De accu etc verplaatsen is helaas geen optie meer!

Zie www.radegarage.com . De versie die ik heb had hij net klaar. Normaal moet j j buddy eraf halen om te tanken.

De ontluchting schijnt zo gedaan te zijn dat zelf bij 3 gekoppelde tanks niets overloopt. Er zit wel een benzinekraan om de 3e tank af te sluiten die j dan bij het reservelampje kan openen waardoor de voorste tanks weer "vol" stromen.

Hoop op binnenkort de nieuwe actieradius te ervaren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mrt. 2015, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik had zelf de accu, startrelais, spanningsregelaar naar achter verplaatst. Dan blijft er nog mooi ruimte voor een mini compressortje (voor lekke bandjes) en een goede set gereedschap.

Dan heb je toch ook al veel gewicht achter liggen.

Maar met tank kan je kiezen ... ook leuk.

grts

vraptor

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Mrt. 2015, 18:48    Onderwerp: eindelijk een proefrit Reageer met quote

Vandaag 70 km gereden....... en weer Genieten! De pakkingen vervangen hebben zoals het nu zich laat aanzien goed resultaat gehad. Geen olie lekkage en/of koelvloeistof dat eruit wordt gegooid , met name boven de 5000tpm en vanaf Ca 50 km rijafstand.
Na het opwarmen het volledige toerenbereik gebruikt........... thumbsup
En het lijkt dat de motor iets lichter is geworden, alleen weet ik niet of dat alleen aan het verwijderen van valbeugels, kofferrek/koffers en plastic binnenwerk van de 'voorkuipen' licht (Ca. - 20kg) + het gevoel tussen de oren zal hier ook wel aan bijdragen!
Als ik daar de xtra tank(vol) van aftrek heb ik nog steeds een goede 10 kg minder.

WP_20150322_16_24_43_Pro.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  211.56 KB
 Weergegeven:  333 keer

WP_20150322_16_24_43_Pro.jpg

timieh

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Mrt. 2015, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Al zijn het enkele kilo's meestel erg rap te voelen op een motorfiets thumbsup
goodjob!

KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Toon_D

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Mrt. 2015, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Die kilo's voel je snel hoor! Ik heb er bij mij ook alle overbodige rommel afgegooid en m'n batterij op de plaats van het ABS gemonteerd. Wereld van verschil!
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

binnenKappen zijn 1,5 kilo bij elkaar. Kan je zo weglaten (effe ontluchtings slangetjes netjes vastzetten (niet afknellen))

als je meer gewicht wil besparen:
remschijf, klauw en lichter voorwiel (excel velg) is het snelst verdient.
3,5 a 4 kilo samen

diverse zaken uit de tellerpartij levert het een en ander op, maar is veel werk (bedrading minimaliseren)

Toon_D

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
binnenKappen zijn 1,5 kilo bij elkaar. Kan je zo weglaten (effe ontluchtings slangetjes netjes vastzetten (niet afknellen))

als je meer gewicht wil besparen:
remschijf, klauw en lichter voorwiel (excel velg) is het snelst verdient.
3,5 a 4 kilo samen

diverse zaken uit de tellerpartij levert het een en ander op, maar is veel werk (bedrading minimaliseren)

Klopt!
Wat ik allemaal heb aangepast:
- Nummerplaathouder geminimaliseerd
- ABS verwijderd + kabelboom
- Batterij en startrelais verplaatst naar plaats waar ABS zat
- Binnenkappen verwijderd
- 2.5 excel achteraan en 1.6 excel vooraan
- geen valbaren (wel kofferrek, vind ik onmisbaar offroad...)

En dit alles is toch echt wel goed voelbaar! Voorkant laat zich iets makkelijker liften.

Vooraan heb ik 2 aparte remslangen genomen met een dubbele banjobout zodat ik voor de offroadtripjes heel snel kan overstappen naar een enkele remschijf. Verder ben ik aan het denken aan een 2-1 met demper met grotere diameter en een deftige verbindingspijp. Alle verbindingspijpen die nu verkrijgbaar zijn kunnen in mijn ogen niet goed werken, de originele voorbochten zijn al te nauw voor de lc8, waarom zou je ze dan laten samenkomen in diezelfde smalle enkele uitlaatbuis?!
En als ik dat ooit voor elkaar gekregen heb wil ik me nog eens een underseat olietank fabriceren. Maar die plannen liggen nog ver weg wink

Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
vraptor

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

Allemaal goede tips😊 eerst maar eens dit ervaren en mss wel weer iets voor de komende winter!
Die enkele schijf standaard 300mm met aangepast rempomp zoals ik veel lees maar zonder velg aanpassing. Welke effecten heeft dat op detorsie in de vork? En is de remkracht onraad dan nog wel acceptabel of moet je heeeeeel goed anticiperen😋?

Toon_D

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar Robmotard heeft het getest in de Pyreneeën. Ik geloof dat hij het offroad heel fijn vond maar op het asfalt is het toch niet wat het moet zijn...
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

als je naar enkele remschijf gaat moet je de rempomp ook veranderen naar een rempomp van een 690/superenduro.

Kwa remkacht heb je dan hetzelfde: zelfde 'overbrenging van pomp naar blokken.
Ik vind ook dat het prima remt, ook op asfalt. Torsie van de vork merk ik niks van.

maar: rem-capaciteit is wat anders.. die is echt veel lager: en dat ga je merken als je een berg af boenderd met een pak bagage en/of een duo. Met bagage en duo: NIET doen.
enkele schijf is voor offorad fun.

ps.: Met een 690/SE rempomp kun je ook nog wel 2 schijven bedienen, en ik vind het zelf wel fijn, maar dan moet je je rem wel perfect ontlucht hebben etc, anders knijp je hem zo tegen het handvat. Het geeft je wel heel veel gevoel waardoor stoppies ineens veel makkelijker worden.

ATAK

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2015, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een ander blok gekocht die er ook een keer onder moet. Vraag: hoe lang in uren doe je erover om het blok eruit te krijgen. Is het te doen in een weekend? Ik hoef niets veranderen alleen overzetten.

Ad

vraptor

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2015, 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

Uren? Heb er een half jaar over gedaan... rolleyes3
Volgens mij doet een ervaren monteur er een halve dag over. Volgens mijn ervaring moet het ook een in 1 (lange) dag te doen zijn. In een weekend moet het ook kunnen echter zoals veel wordt aangegeven: Maak veel detailfotos! Succes!

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: