Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 28 Jun. 2006, 21:53 Onderwerp: Balhoofdlager ingeslagen?? |
|
|
Dat denk ik tenminste, stapvoets rijdend is het stuur moeilijk uit zijn middenpositie te krijgen, de motor wil dan nl alleen maar "rechtdoor"
Iemand dit al gehad??? i heb de laatste 3 jaar wel veel voorwiellandingen gemaakt (wheelies ). geen terrein gereden.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 28 Jun. 2006, 23:13 Onderwerp: Re: Balhoofdlager ingeslagen?? |
|
|
Daan schreef: | Dat denk ik tenminste, stapvoets rijdend is het stuur moeilijk uit zijn middenpositie te krijgen, de motor wil dan nl alleen maar "rechtdoor"
Iemand dit al gehad??? i heb de laatste 3 jaar wel veel voorwiellandingen gemaakt (wheelies ). geen terrein gereden. |
lager kapot heb ik ook gehad maar bij mij kwam het van de stoeprand
voor mijn deur denk ik
|
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Wo, 28 Jun. 2006, 23:57 Onderwerp: Re: Balhoofdlager ingeslagen?? |
|
|
[quote="Daan"]Dat denk ik tenminste, stapvoets rijdend is het stuur moeilijk uit zijn middenpositie te krijgen, de motor wil dan nl alleen maar "rechtdoor" :-S
Iemand dit al gehad??? i heb de laatste 3 jaar wel veel voorwiellandingen gemaakt (wheelies :;) ). geen terrein gereden.[/quote]
Yep, this is easy. Balhoofdlagers vervangen en alles wieder gut. Bij het remmen is 'ie vast ook wel wat zoekerig. Leuk klusje !
_________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Do, 29 Jun. 2006, 10:42 Onderwerp: |
|
|
Daan,
dat krijg je nou met dat A-sociale rijgedrag van je
let er wel op dat als je de nieuwe monteerd dat je ze correct afstelt, niet te strak en niet te los(maar dat had je zelf ook al begrepen denk ik....)
Suxs
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 29 Jun. 2006, 17:37 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | Daan,
dat krijg je nou met dat A-sociale rijgedrag van je
let er wel op dat als je de nieuwe monteerd dat je ze correct afstelt, niet te strak en niet te los(maar dat had je zelf ook al begrepen denk ik....)
Suxs |
Zelf monteren zie ik niet zo zitten, het is toch wat ingewikkelder dan een wiellager
De onderste zit geloof ik om de stuurpen geklemd, en de lagerschaal zal ook wel vervangen moeten worden.
die schaal er uit halen laat ik liever aan de vakman over, (zal er wel uit geslagen worden).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 29 Jun. 2006, 21:17 Onderwerp: |
|
|
komt van het wheelies maken
(of eigelijk van het wheelies eindigen, dus de oplossing is gewoon: je voorwiel niet meer neerzetten )
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Vr, 30 Jun. 2006, 9:57 Onderwerp: |
|
|
Ik had het ook al vrij snel, bij mij heeft ie (denk ik) een weekend te los gestaan tijdens een offroad rit.
(net na een beurt waarbij stuurverhogers gemonteerd zijn, toevallig???)
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Vr, 7 Jul. 2006, 13:13 Onderwerp: |
|
|
Net terug van Brouwer, onderste lagerschaal was dus ingeslagen.
verder zat er ook roest op de lager.
Na 2 uurtjes koffiedrinken kon ik weer naar huis met een perfect sturende motor
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 5 Jul. 2007, 17:36 Onderwerp: |
|
|
Ff opvissen : ik heb net hetzelfde aan de hand.
Op 13500km zat er van de ene dag op de andere ineens héél veel speling op het balhoofd.
'k Heb het dan aangespannen volgens de manual. Nu 2000 km verder heb ik ook het fenomeen dat het stuur bij traag rijden (en eigenlijk ook al bij sneller rijden ) met enige moeite uit de middenpositie moet getrokken worden.
Volgende week wordt ie onder garantie hersteld. Allemaal mooi natuurlijk, maar een dikke 15k vind ik wel bijzonder weinig voor een balhoofdlager.
Wheelies doe'k enkel met de Montesa, voor de rest 90% baangebruik. Wel elke dag op het woonwerk traject een redelijk ruig liggend veldwegje waar de vering duidelijk zijn werk aan heeft, maar daar kan het toch niet aan liggen ? Gewoon een slecht lager af-fabriek ?
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 5 Jul. 2007, 19:27 Onderwerp: |
|
|
Tja, wie zal het zeggen, een beetje weinig vet gebruikt daar in oostenrijk,
of een vlijtige schoonmaker heeft de hogedrukspuit er flink opgezet met als gevolg water in het lager??
Ik wed dat het alleen de onderste is, want daar rust het gewicht van de motor op, maar wel allebei vervangen natuurlijk
Ik heb ook vernomen dat exact dezelfde lagers gebruikt worden als van de EXC-serie, geeft dus aan dat voor zo'n zware fiets als de LC8 dit lager misschien een beetje te licht uitgevoerd is??
Affijn, belangrijkste is dat het netjes onder garantie hersteld wordt
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 5 Jul. 2007, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Vreemd genoeg heb ik in het begin 3 setjes balhoofdlagers aan gort geholpen: Ja, echte offroad, rally, grote klappen etc.
Ik had me er al bij neergelegd dat het gewoon regelmatig vervangen wordt, en ook een setje lagers op voorraad gelegd: Dat laatste zal het wle gedaan hebben, want sindsdien rij ik met dezelfde lagers!!
Misschien ondertussen de kwaliteit van de lagers verbeterd, of is de zitting gewoon beter passend geworden ??
Anyway: 1 ding is voor mij zeker: Hij moet niet al te los staan..
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 7 Jul. 2007, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | ...
of een vlijtige schoonmaker heeft de hogedrukspuit er flink opgezet met als gevolg water in het lager??
|
Hogedruk op motorfiets = ketterij
(tenzij je het niet erg vindt om op geregelde tijdstippen lagers en stofdichtingen te moeten vervangen )
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 14 Jul. 2007, 17:55 Onderwerp: |
|
|
Fiets is ondertussen terug van z'n mega grote beurt en het onderste balhoofdlager had idd water te slikken gekregen. Ze hebben het er moeten afslijpen met de tol wegens compleet vastgeroest.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Wout
Geregistreerd op: 1-3-2007 Berichten: 219 Woonplaats: Lage Zwaluwe
|
Geplaatst: Za, 14 Jul. 2007, 19:52 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ik heb de lagers ook moeten vervangen met 20k op de klok. Ik heb eerst de onderste en bevenste buitenschalen omgewisseld. De levering door motoport R'dam duurde 4 weken , en toen bleken ze het onderste rubber niet meebesteld te hebben . Het lager van de stuurpen krijg je er echt niet af zonder dat rubber te beschadigen. Rubber toen maar bij DIPI besteld (1 week levertijd), het T-stuk meegenomen en het lager laten verwisselen (10 min.). De rest heb ik zelf gedaan.
Ik kreeg wel de waarschuwing het spul heel precies af te stellen omdat door de grote hefboomwerking van de lange vork de lagers zo weer ingeslagen zijn.
Blijkbaar goed afgesteld dus de laatste keer Gerben .
groet
Wout
|
|
Naar boven |
|
 |
|