lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Balhoofdlager ingeslagen??

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Jun. 2006, 21:53    Onderwerp: Balhoofdlager ingeslagen?? Reageer met quote

Dat denk ik tenminste, stapvoets rijdend is het stuur moeilijk uit zijn middenpositie te krijgen, de motor wil dan nl alleen maar "rechtdoor" confused

Iemand dit al gehad??? i heb de laatste 3 jaar wel veel voorwiellandingen gemaakt (wheelies wink3 ). geen terrein gereden.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Jun. 2006, 23:13    Onderwerp: Re: Balhoofdlager ingeslagen?? Reageer met quote

Daan schreef:
Dat denk ik tenminste, stapvoets rijdend is het stuur moeilijk uit zijn middenpositie te krijgen, de motor wil dan nl alleen maar "rechtdoor" confused

Iemand dit al gehad??? i heb de laatste 3 jaar wel veel voorwiellandingen gemaakt (wheelies wink3 ). geen terrein gereden.


lager kapot heb ik ook gehad maar bij mij kwam het van de stoeprand
voor mijn deur denk ik wink3 wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Jun. 2006, 23:57    Onderwerp: Re: Balhoofdlager ingeslagen?? Reageer met quote

[quote="Daan"]Dat denk ik tenminste, stapvoets rijdend is het stuur moeilijk uit zijn middenpositie te krijgen, de motor wil dan nl alleen maar "rechtdoor" :-S

Iemand dit al gehad??? i heb de laatste 3 jaar wel veel voorwiellandingen gemaakt (wheelies :;) ). geen terrein gereden.[/quote]

Yep, this is easy. Balhoofdlagers vervangen en alles wieder gut. Bij het remmen is 'ie vast ook wel wat zoekerig. Leuk klusje !

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jun. 2006, 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

Daan,

dat krijg je nou met dat A-sociale rijgedrag van je lipsrsealed2 laugh3


let er wel op dat als je de nieuwe monteerd dat je ze correct afstelt, niet te strak en niet te los(maar dat had je zelf ook al begrepen denk ik....)



Suxs

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jun. 2006, 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
Daan,

dat krijg je nou met dat A-sociale rijgedrag van je lipsrsealed2 laugh3


let er wel op dat als je de nieuwe monteerd dat je ze correct afstelt, niet te strak en niet te los(maar dat had je zelf ook al begrepen denk ik....)



Suxs


Zelf monteren zie ik niet zo zitten, het is toch wat ingewikkelder dan een wiellager worried2

De onderste zit geloof ik om de stuurpen geklemd, en de lagerschaal zal ook wel vervangen moeten worden.
die schaal er uit halen laat ik liever aan de vakman over, (zal er wel uit geslagen worden).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jun. 2006, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

komt van het wheelies maken smiley

(of eigelijk van het wheelies eindigen, dus de oplossing is gewoon: je voorwiel niet meer neerzetten smiley )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jun. 2006, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had het ook al vrij snel, bij mij heeft ie (denk ik) een weekend te los gestaan tijdens een offroad rit.
(net na een beurt waarbij stuurverhogers gemonteerd zijn, toevallig???)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jul. 2006, 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

Net terug van Brouwer, onderste lagerschaal was dus ingeslagen.
verder zat er ook roest op de lager.

Na 2 uurtjes koffiedrinken kon ik weer naar huis met een perfect sturende motor thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jul. 2007, 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ff opvissen : ik heb net hetzelfde aan de hand.

Op 13500km zat er van de ene dag op de andere ineens héél veel speling op het balhoofd.
shocked2

'k Heb het dan aangespannen volgens de manual. Nu 2000 km verder heb ik ook het fenomeen dat het stuur bij traag rijden (en eigenlijk ook al bij sneller rijden undecided ) met enige moeite uit de middenpositie moet getrokken worden.

Volgende week wordt ie onder garantie hersteld. Allemaal mooi natuurlijk, maar een dikke 15k vind ik wel bijzonder weinig voor een balhoofdlager.
Wheelies doe'k enkel met de Montesa, voor de rest 90% baangebruik. Wel elke dag op het woonwerk traject een redelijk ruig liggend veldwegje waar de vering duidelijk zijn werk aan heeft, maar daar kan het toch niet aan liggen ? Gewoon een slecht lager af-fabriek ?

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jul. 2007, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, wie zal het zeggen, een beetje weinig vet gebruikt daar in oostenrijk,
of een vlijtige schoonmaker heeft de hogedrukspuit er flink opgezet met als gevolg water in het lager??

Ik wed dat het alleen de onderste is, want daar rust het gewicht van de motor op, maar wel allebei vervangen natuurlijk wink3

Ik heb ook vernomen dat exact dezelfde lagers gebruikt worden als van de EXC-serie, geeft dus aan dat voor zo'n zware fiets als de LC8 dit lager misschien een beetje te licht uitgevoerd is??

Affijn, belangrijkste is dat het netjes onder garantie hersteld wordt thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jul. 2007, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Vreemd genoeg heb ik in het begin 3 setjes balhoofdlagers aan gort geholpen: Ja, echte offroad, rally, grote klappen etc.

Ik had me er al bij neergelegd dat het gewoon regelmatig vervangen wordt, en ook een setje lagers op voorraad gelegd: Dat laatste zal het wle gedaan hebben, want sindsdien rij ik met dezelfde lagers!!

Misschien ondertussen de kwaliteit van de lagers verbeterd, of is de zitting gewoon beter passend geworden ??

Anyway: 1 ding is voor mij zeker: Hij moet niet al te los staan..

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 7 Jul. 2007, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
...
of een vlijtige schoonmaker heeft de hogedrukspuit er flink opgezet met als gevolg water in het lager??


Hogedruk op motorfiets = ketterij smug

(tenzij je het niet erg vindt om op geregelde tijdstippen lagers en stofdichtingen te moeten vervangen blank )

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 7 Jul. 2007, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:



Hogedruk op motorfiets = ketterij smug

[/quote]

Als je motor er regelmatig zo uit ziet, dan ben je toch op de hogedrukspuit aangewezen laugh wink3



blubber 001.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  206.63 KB
 Weergegeven:  326 keer

blubber 001.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 14 Jul. 2007, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Fiets is ondertussen terug van z'n mega grote beurt en het onderste balhoofdlager had idd water te slikken gekregen. Ze hebben het er moeten afslijpen met de tol bucktooth wegens compleet vastgeroest.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 14 Jul. 2007, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik heb de lagers ook moeten vervangen met 20k op de klok. Ik heb eerst de onderste en bevenste buitenschalen omgewisseld. De levering door motoport R'dam duurde 4 weken thumbsdown , en toen bleken ze het onderste rubber niet meebesteld te hebben furious3 . Het lager van de stuurpen krijg je er echt niet af zonder dat rubber te beschadigen. Rubber toen maar bij DIPI besteld (1 week levertijd), het T-stuk meegenomen en het lager laten verwisselen (10 min.). De rest heb ik zelf gedaan.
Ik kreeg wel de waarschuwing het spul heel precies af te stellen omdat door de grote hefboomwerking van de lange vork worried2 de lagers zo weer ingeslagen zijn.
Blijkbaar goed afgesteld dus de laatste keer Gerben thumbsup .

groet
Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif