Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Richard990adv

Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 63 Woonplaats: Oosterlittens
|
Geplaatst: Zo, 9 Dec. 2012, 21:09 Onderwerp: Tuneecu vandaag gebruikt |
|
|
Ik heb vandaag Tuneecu geinstaleerd, heb via lonelec.co.uk de benodigde kabels aangeschaft (44 euro incl. verzenden)
Nou viel mij op dat bij de motordata de 2 cilinders een afwijkende luchtdruk hebben tov elkaar, de een heeft 1011mbar en de andere 998mbar. dit zou mijnsinziens toch gelijk moeten zijn bij stilstaande motor??
verders heb ik nu de akra mapping erop gezet (en natuurlijk Akra's gemonteerd de titanium ovals), nou begrijp ik uit andere topics dat je dan dus de O2 sensoren kan uitschakelen en de SAI (dit is toch de secundaire luchtinj.??) en dan beter dit gebeuren verwijderen en de gaatjes afdichten??
Heb nog niet gereden vanwege het slechte weer en de pekel op de weg,
maar ben benieuwd hoe die nu loopt, hoorde wel met gasgeven dat ie klappen geeft in de uitlaat. Dit komt dan door de SAI die niet is afgedopt??
Ik hoor graag jullie mening/comentaar
Als er iemand in de buurt (omgeving Leeuwarden) bij mij ook aan de computer wil je bent van harte welkom.
grtjes Richard
_________________ een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 9 Dec. 2012, 21:42 Onderwerp: |
|
|
Als je het SAS uitzet via TuneEcu, dan hoef je niets te demonteren of af te doppen...het is technisch gezien volledig onnodig om dat nog te doen.
O2 sensoren uitschakelen heb ik nooit enig voordeel aan ondervonden wat betreft verbeterde gasrespons. Wat eigenlijk logisch is gezien het trage regelgedrag van die sensoren.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
Geregistreerd op: 6-11-2009 Berichten: 112 Woonplaats: de Wijk
|
Geplaatst: Ma, 10 Dec. 2012, 19:55 Onderwerp: |
|
|
Hoi Richard,
Ik heb je een pb gestuurd, ben namelijk zeer geintereseerd in zo'n tune-ecu sessie.
Groet'n
Wim
_________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Richard990adv

Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 63 Woonplaats: Oosterlittens
|
Geplaatst: Ma, 10 Dec. 2012, 23:03 Onderwerp: |
|
|
snicker schreef: | Hoi Richard,
Ik heb je een pb gestuurd, ben namelijk zeer geintereseerd in zo'n tune-ecu sessie.
Groet'n
Wim |
Hoi Wim, ik heb nog geen Pb'tje ontvangen van je??
grtjes Richard
_________________ een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden  |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
Geregistreerd op: 6-11-2009 Berichten: 112 Woonplaats: de Wijk
|
Geplaatst: Wo, 12 Dec. 2012, 0:25 Onderwerp: |
|
|
Hoi Richard,
Zojuist nogmaals een mailtje via pb verstuurd.
Als deze weer niet aankomt, dan maar via het forum communiceren?
Het komt er op neer dat ik zeer geinteresseerd ben en hoop dat via tune-ecu ik een soepele gasreactie krijg eea in combinatie met de originele uitlaten.
Als er verder nog meer positieve zaken te realiseren zijn dan houd ik me daar uiteraard ook zeer voor aanbevolen.
Groet'n
Wim
_________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Fishbowl
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 73 Woonplaats: Nederweert
|
|
Naar boven |
|
 |
jokke2910

Geregistreerd op: 3-10-2011 Berichten: 90 Woonplaats: Tienen
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 14:39 Onderwerp: |
|
|
Hey, ik heb nu ook al de kabels enzo.
Ik lees hier dat je het sas ook met tuneecu kan uitschakelen?
Welke benaming is dit dan in Tuneecu?
Als er soms Tuneecu specialisten zitten die hun ervaring willen delen.
Altijd welkom
Zijn er soms mensen die soms hun .hex mapping willen delen?
Ikzelf heb een SMT van 2011
|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 14:42 Onderwerp: |
|
|
jokke2910 schreef: | Hey, ik heb nu ook al de kabels enzo.
Ik lees hier dat je het sas ook met tuneecu kan uitschakelen?
Welke benaming is dit dan in Tuneecu?
Als er soms Tuneecu specialisten zitten die hun ervaring willen delen.
Altijd welkom
Zijn er soms mensen die soms hun .hex mapping willen delen?
Ikzelf heb een SMT van 2011 |
op de foto hierboven, in dat rode cirkeltje, 1ste optie. Noemt SAI...
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
jokke2910

Geregistreerd op: 3-10-2011 Berichten: 90 Woonplaats: Tienen
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 16:56 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de verschillende maps gevonden maar zie nu dat dit bij geen enkele mapping is uitgeschakeld. Kan dit? De sai en epc dus uit vinken?
Op een ander forum schreef nog iemand: - ga naar de F-L switch map (de kaart die bepaalt wanneer uw ecu van druksensormap naar gasstandmap overschakelt), en maak de waarden van 2000 toeren tem 4000 toeren kleiner. (bij mij staan die nu op 10-8-6-6) Maar als ik dit wil doen geeft hij een foutcode aan. Zou ik dan gewoon de acrapovic mapping erop zetten en de SAI mee uitvinken?
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6795 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 17:05 Onderwerp: |
|
|
Jokke,
alleen een waarschuwing:
lees je eens goed in in wat wat doet: met injectiemappings verander je echt essentiele zaken aan de motor: Als je het niet goed doet kunnen er ook echt dingen stuk gaan aan het blok, en er staan geen waarschuwingen (je kunt zondermeer belachelijk foute instellingen uploaden.)
Het lijkt en IS kinderlijk eenvoudig, maar feietlijk ben je je carburateur uit elkaar aan het halen en er andere sporeiers in aan het zetten: dat zou je ook niet doen zonder eerst grondig het handboek te bestuderen of er iemand bij te halen die het al eens gedaan heeft.
just my 2cts
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
jokke2910

Geregistreerd op: 3-10-2011 Berichten: 90 Woonplaats: Tienen
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 17:11 Onderwerp: |
|
|
idd Bean daarom vraag ik ook of er hier specialisten zijn hé.
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht dat Vonkenboer wel redelijk thuis is in deze materie...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Richard990adv

Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 63 Woonplaats: Oosterlittens
|
Geplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Vandaag even een rondje gereden met de Akra mapping en aangepaste gashandle, veel soepelere gasresponse
Veel minder zenuwachtig, kan nu gewoon met 30 of 50 door een dorpje heen zonder gehok.
Thanx too Tuneecu en gashandle aanpassing.
grtzz Richard
_________________ een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden  |
|
Naar boven |
|
 |
|