lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tuneecu vandaag gebruikt

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard990adv



Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 63
Woonplaats: Oosterlittens

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Dec. 2012, 21:09    Onderwerp: Tuneecu vandaag gebruikt Reageer met quote

Ik heb vandaag Tuneecu geinstaleerd, heb via lonelec.co.uk de benodigde kabels aangeschaft (44 euro incl. verzenden)

Nou viel mij op dat bij de motordata de 2 cilinders een afwijkende luchtdruk hebben tov elkaar, de een heeft 1011mbar en de andere 998mbar. dit zou mijnsinziens toch gelijk moeten zijn bij stilstaande motor??

verders heb ik nu de akra mapping erop gezet (en natuurlijk Akra's gemonteerd de titanium ovals), nou begrijp ik uit andere topics dat je dan dus de O2 sensoren kan uitschakelen en de SAI (dit is toch de secundaire luchtinj.??) en dan beter dit gebeuren verwijderen en de gaatjes afdichten??

Heb nog niet gereden vanwege het slechte weer en de pekel op de weg,
maar ben benieuwd hoe die nu loopt, hoorde wel met gasgeven dat ie klappen geeft in de uitlaat. Dit komt dan door de SAI die niet is afgedopt??

Ik hoor graag jullie mening/comentaar

Als er iemand in de buurt (omgeving Leeuwarden) bij mij ook aan de computer wil je bent van harte welkom.

grtjes Richard

_________________
een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Dec. 2012, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Als je het SAS uitzet via TuneEcu, dan hoef je niets te demonteren of af te doppen...het is technisch gezien volledig onnodig om dat nog te doen.

O2 sensoren uitschakelen heb ik nooit enig voordeel aan ondervonden wat betreft verbeterde gasrespons. Wat eigenlijk logisch is gezien het trage regelgedrag van die sensoren.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Dec. 2012, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Richard,

Ik heb je een pb gestuurd, ben namelijk zeer geintereseerd in zo'n tune-ecu sessie.

Groet'n
Wim

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard990adv



Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 63
Woonplaats: Oosterlittens

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Dec. 2012, 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

snicker schreef:
Hoi Richard,

Ik heb je een pb gestuurd, ben namelijk zeer geintereseerd in zo'n tune-ecu sessie.

Groet'n
Wim


Hoi Wim, ik heb nog geen Pb'tje ontvangen van je??

grtjes Richard

_________________
een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Dec. 2012, 0:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Richard,

Zojuist nogmaals een mailtje via pb verstuurd.
Als deze weer niet aankomt, dan maar via het forum communiceren?

Het komt er op neer dat ik zeer geinteresseerd ben en hoop dat via tune-ecu ik een soepele gasreactie krijg eea in combinatie met de originele uitlaten.

Als er verder nog meer positieve zaken te realiseren zijn dan houd ik me daar uiteraard ook zeer voor aanbevolen.

Groet'n
Wim

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fishbowl



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 73
Woonplaats: Nederweert

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Dec. 2012, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Als we het dan toch over TuneEcu hebben, ik vraag me af wat ik allemaal kan uitzetten met TuneEcu (SAS, O2 etc) en hoe dat dat moet.

Ik zie zelf hetvolgende scherm in TuneEcu en denk dat het gaat om al de vinkjes die in de cirkel (met pijl er naar toe) staan van het plaatje.

Dus de vraag, wat doen die settings en bevorderd het uitzetten het "rijplezier":

SAI
O2 Sensor
2nd Throttle
Idle Speed Control

Ik heb overigens een 2009 990 (met nieuw dashboard) en Leo Vince uitlaten eronder.


Fishbowl



tuneecuvraag.jpg
 Beschrijving:
Tune Ecu settings
 Bestandsgrootte:  211.07 KB
 Weergegeven:  317 keer

tuneecuvraag.jpg



_________________
990 ADV 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hey, ik heb nu ook al de kabels enzo.
Ik lees hier dat je het sas ook met tuneecu kan uitschakelen?
Welke benaming is dit dan in Tuneecu?
Als er soms Tuneecu specialisten zitten die hun ervaring willen delen.
Altijd welkom cheesy
Zijn er soms mensen die soms hun .hex mapping willen delen?
Ikzelf heb een SMT van 2011
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

jokke2910 schreef:
Hey, ik heb nu ook al de kabels enzo.
Ik lees hier dat je het sas ook met tuneecu kan uitschakelen?
Welke benaming is dit dan in Tuneecu?
Als er soms Tuneecu specialisten zitten die hun ervaring willen delen.
Altijd welkom cheesy
Zijn er soms mensen die soms hun .hex mapping willen delen?
Ikzelf heb een SMT van 2011


op de foto hierboven, in dat rode cirkeltje, 1ste optie. Noemt SAI...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de verschillende maps gevonden maar zie nu dat dit bij geen enkele mapping is uitgeschakeld. Kan dit? De sai en epc dus uit vinken?
Op een ander forum schreef nog iemand: - ga naar de F-L switch map (de kaart die bepaalt wanneer uw ecu van druksensormap naar gasstandmap overschakelt), en maak de waarden van 2000 toeren tem 4000 toeren kleiner. (bij mij staan die nu op 10-8-6-6) Maar als ik dit wil doen geeft hij een foutcode aan. Zou ik dan gewoon de acrapovic mapping erop zetten en de SAI mee uitvinken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6795
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Jokke,

alleen een waarschuwing:

lees je eens goed in in wat wat doet: met injectiemappings verander je echt essentiele zaken aan de motor: Als je het niet goed doet kunnen er ook echt dingen stuk gaan aan het blok, en er staan geen waarschuwingen (je kunt zondermeer belachelijk foute instellingen uploaden.)

Het lijkt en IS kinderlijk eenvoudig, maar feietlijk ben je je carburateur uit elkaar aan het halen en er andere sporeiers in aan het zetten: dat zou je ook niet doen zonder eerst grondig het handboek te bestuderen of er iemand bij te halen die het al eens gedaan heeft.

just my 2cts

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

idd Bean daarom vraag ik ook of er hier specialisten zijn hé. smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht dat Vonkenboer wel redelijk thuis is in deze materie...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard990adv



Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 63
Woonplaats: Oosterlittens

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag even een rondje gereden met de Akra mapping en aangepaste gashandle, veel soepelere gasresponse thumbsup

Veel minder zenuwachtig, kan nu gewoon met 30 of 50 door een dorpje heen zonder gehok.

Thanx too Tuneecu en gashandle aanpassing.


grtzz Richard

_________________
een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif