Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 22:10 Onderwerp: verdacht tikkend geluid 950 Adventure |
|
|
Hallo,
Mijn adventue maakt een heel vervelend, hoog tikkend geluid. Dat deed hij al langere tijd bij starten, de eerste 10-20 seconden of zo, daarna ging het weg. Nu duurt dat sinds een week of 2 steeds langer, soms 5 minuten (een paar km rijden). Geluid komt uit de rechterkant van het blok. Ik heb er een filmpje van gemaakt, maar de geluidskwaliteit is niet zo best (gewoon met telefoon).
Geluid gaat wel omhoog bij gasgeven, maar niet echt heel veel. Ook brand/knippert het olie-lampje af en toe.
Wanneer het geluid weg is, loopt de motor verder heel soepel, geen problemen dan.
Het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=x0XpB2BLTdQ
Iemand tips?
groeten,
Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 22:20 Onderwerp: |
|
|
Oliedrukveertje? Even de zoekfunctie gebruiken en je krijgt een beschrijving hoe je het oplost.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3396&postdays=0&postorder=asc&start=0 _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Laatst aangepast door Guus op Wo, 15 Aug. 2012, 22:24, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 22:34 Onderwerp: |
|
|
Dank je, beiden. reparatiekosten zijn dus 1,65 euro lees ik verderop (+ een tangetje!), dus dat valt reusachtig mee! Moet toch weer olie wisselen, dus dat kan in 1x mee.
Nu gaat me dit niet op heel korte termijn lukken en wil (moet) ik met de motor nog een paar 100 km rijden (naar Lowlands, dus daarom geen tijd ..). Zou dat nog kwaad kunnen?
groeten,
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 23:14 Onderwerp: |
|
|
Bij mij was enkel het veertje vervangen niet genoeg; Het tikkend geluid kwam enkele honderden kilometers later weer terug. Het volledige vervangen van het oliepompdekseltje van 25€ was de oplossing (en is nog makkelijker te vervangen dan het veertje).
Ik zou er toch niet al te veel kilometers mee maken op deze manier, je hebt te weinig oliedruk waardoor de kettingspanners niet op druk komen te staan met een losse, klapperende distributieketting tot gevolg... |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 23:47 Onderwerp: |
|
|
Wanneer is die oliedruk deksel upgrade gedaan? Op fiches van 2009 staan nog steeds de losse onderdelen en niet het dekseltje met veer en piston als geheel?
Dank,
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Do, 16 Aug. 2012, 0:46 Onderwerp: |
|
|
Voor mijn begrip; waar zit dat oliepompdekseltje? Is dat waar dat veertje inzit? _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 16 Aug. 2012, 5:30 Onderwerp: |
|
|
klopt. achter/onder de koppelingskorf.
om eraan te kunnen moet wel het grote deksel eraf, wat inhoudt dat de pakking daarvan moet vervangen worden en de koelvloeistof afgelaten. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 16 Aug. 2012, 9:56 Onderwerp: |
|
|
is je oliefilter nog wel mooi vrij van water? mooie rechte lijntjes in het filtermateriaal dus inplaats van golfjes.
Oliedruk issue's zou ik eerst oplossen hoor, niet mee doorrijden.
Maar het kunnen kort gedacht maar 2 dingen zijn: of de drukveer of de waterpomp die lekt waardoor het oliefilter dichtslaat.
(nog wel wat dingen, maar dat is behoorlijk ver gezocht) _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Do, 16 Aug. 2012, 14:42 Onderwerp: |
|
|
Zie Steven.
Dit lijkt idd op een oliedruk probleem. Check je olie filter op een golvend patroon, steek eens nieuwe van een tientje en hou je koelvloeistof peil in de gaten. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 16 Aug. 2012, 18:29 Onderwerp: |
|
|
marc lenssen schreef: | Wanneer is die oliedruk deksel upgrade gedaan? Op fiches van 2009 staan nog steeds de losse onderdelen en niet het dekseltje met veer en piston als geheel?
Dank,
Marc |
Dat weet ik niet precies, maar het allernieuwste onderdeelnummer van dat dekseltje is 60038010133.
Ik heb slechts een weinig koelvloeistof 'verloren ' en zeker niet de hele radiator afgelaten voor deze reparatie. Ook de pakking heb ik nog kunnen gebruiken, niks mis mee. |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Do, 16 Aug. 2012, 21:06 Onderwerp: |
|
|
Dank je voor de tips, ik heb de onderdelen besteld, volgende week aan de slag. Ik vervang die veer, oliefilter en neem de waterpomp dan ook meteen mee als ik dan toch bezig ben. Hopelijk kom ik niets raars tegen..
groeten,
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
|
Naar boven |
|
 |
brambram
|
Geplaatst: Vr, 17 Aug. 2012, 6:20 Onderwerp: |
|
|
snowball schreef: | Dank je voor de tips, ik heb de onderdelen besteld, volgende week aan de slag. Ik vervang die veer, oliefilter en neem de waterpomp dan ook meteen mee als ik dan toch bezig ben. Hopelijk kom ik niets raars tegen..
groeten,
Jos |
Kom de momentsleutel maar even halen volgende week. En doe mijn krentenmik dan gelijk ook even!  |
|
Naar boven |
|
 |
|