lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoog stationair + inhouden
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 15:47    Onderwerp: Hoog stationair + inhouden Reageer met quote

M`n SMT heeft kuren, laatst begon ie ineens 2500 toeren stationair te lopen en nu sinds kort begint ie ook te stotteren, inhouden, knallen als je een constante snelheid probeert te rijden bij 3000 toeren zo`n beetje.

Geen foutcodes, tps, en mapwaardes zien er normaal uit bij niet lopende motor (kan het draaiend niet controleren want dan loopt tuneecu vast)

Ik heb de luchtfilter er al afgehaald, nerges losse stekkers, kapotte vac slangen of los zittende gaskleppen.

Iemand iedeen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

15 min laten draaien al eens geprobeert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
15 min laten draaien al eens geprobeert


Het enige wat je daarmee doet is de leerwaardes wissen. Dit probleem kan nooit veroorzaakt worden door adaptieve waardes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 18:32    Onderwerp: Re: Hoog stationair + inhouden Reageer met quote

Julesmt schreef:
M`n SMT heeft kuren, laatst begon ie ineens 2500 toeren stationair te lopen en nu sinds kort begint ie ook te stotteren, inhouden, knallen als je een constante snelheid probeert te rijden bij 3000 toeren zo`n beetje.

Geen foutcodes, tps, en mapwaardes zien er normaal uit bij niet lopende motor (kan het draaiend niet controleren want dan loopt tuneecu vast)

Ik heb de luchtfilter er al afgehaald, nerges losse stekkers, kapotte vac slangen of los zittende gaskleppen.

Iemand iedeen?


Staan jou gas kleppen synchroon?.
Paul ritzen merkte op dat de mijne maar op 1,5 cylinder liep.
Bij onderzoek stonden de gas kleppen alles behalve synchroon stonden en later bleek ook nog dat de kleppen niet gecentreerd in het gas huis zaten.

Dit heeft totaal nu bij mij 4 uur gekost maar met eind resultaat een zeer mooi rustig stationair verloop van 1450 rpm i.p.v. 1700 rpm hier voor.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 20:01    Onderwerp: Re: Hoog stationair + inhouden Reageer met quote

Vonkenboer schreef:
Julesmt schreef:
M`n SMT heeft kuren, laatst begon ie ineens 2500 toeren stationair te lopen en nu sinds kort begint ie ook te stotteren, inhouden, knallen als je een constante snelheid probeert te rijden bij 3000 toeren zo`n beetje.

Geen foutcodes, tps, en mapwaardes zien er normaal uit bij niet lopende motor (kan het draaiend niet controleren want dan loopt tuneecu vast)

Ik heb de luchtfilter er al afgehaald, nerges losse stekkers, kapotte vac slangen of los zittende gaskleppen.

Iemand iedeen?


Staan jou gas kleppen synchroon?.
Paul ritzen merkte op dat de mijne maar op 1,5 cylinder liep.
Bij onderzoek stonden de gas kleppen alles behalve synchroon stonden en later bleek ook nog dat de kleppen niet gecentreerd in het gas huis zaten.

Dit heeft totaal nu bij mij 4 uur gekost maar met eind resultaat een zeer mooi rustig stationair verloop van 1450 rpm i.p.v. 1700 rpm hier voor.


Ik zal morgen m`n vacuum meter er eens aanhangen, kan ik ook meteen kijken of ik valse lucht heb op 1 cilinder. Maar het lijkt me stug dat dit probleem door synchronisatie komt, zo slecht loopt ie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2012, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag vacuum gemeten, was een klein beetje verschil. Maar als ik het stelschroefje verdraai zodat allebij de cilinders gelijk vacuum hebben loopt ie nog steeds even beroerd en hoog stationair. Tuneecu gaf ineens een storing op krukassensor circuit, gewist en hij kwam ook niet meer terug. Ik heb de kabels gecontroleerd en ze zijn goed, tevens met een scope het signaal gemeten van de sensor en dat is ook goed.

Iemand nog ideen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2012, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Bougiekappen goed op de bougies? Klinkt namelijk een beetje als een slechte ontsteking.

Zoiets ziet de ecu ook niet meteen

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2012, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Bougiekappen goed op de bougies? Klinkt namelijk een beetje als een slechte ontsteking.

Zoiets ziet de ecu ook niet meteen


Ik zal `t morgen eens controleren.

Is het trouwens altijd zo dat je de koppeling in moet knijpen om `m te starten? Af en toe start ie zonder koppeling in te knijpen, maar soms moet ik `m wel in knijpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 757
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mei. 2012, 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Julesmt schreef:

Is het trouwens altijd zo dat je de koppeling in moet knijpen om `m te starten? Af en toe start ie zonder koppeling in te knijpen, maar soms moet ik `m wel in knijpen.


Controleer dit dan ook eens, "morgen". wink3
linkje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mei. 2012, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Julesmt schreef:

Is het trouwens altijd zo dat je de koppeling in moet knijpen om `m te starten? Af en toe start ie zonder koppeling in te knijpen, maar soms moet ik `m wel in knijpen.


Wel of niet starten is bij de 990 een combinatie van interlocks die door de ECU gechecked worden.

Als je alleen mag starten met de koppeling ingetrokken betekend dat dat een van de andere interlocks blijft hangen/niet goed werkt:
- versnellingssensor (motor denkt dat ie in versnelling staat)
- zij-standaard sensor (Denkt dat zijstandaard uitgeklpat is).

Dit kan idd ook je probleem veroorzaken, want mappings e.d. zijn gedeeltelijk ook afhankelijk van die interlocks...

IN neutraal, zijstandaard ingeklapt, moet je gewoon mogen starten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukey



Geregistreerd op: 20-4-2007
Berichten: 212
Woonplaats: nieuw vossemeer

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Mei. 2012, 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou ook eens kijken naar de tempratuur sensors
Koelvloeistof
En lucht
Neem aan dat de weerstand waarden wel in het boek staan

Als die afwijken zal je waarschijnlijk ook geen foutcodes krijgen
Maar denkt de ecu dat de motor koud is dus ook verhoogt stationair.

_________________
1190 adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Mei. 2012, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

dukey schreef:
Ik zou ook eens kijken naar de tempratuur sensors
Koelvloeistof
En lucht
Neem aan dat de weerstand waarden wel in het boek staan

Als die afwijken zal je waarschijnlijk ook geen foutcodes krijgen
Maar denkt de ecu dat de motor koud is dus ook verhoogt stationair.


Die heb ik al gecontroleerd via Tuneecu, waardes zijn normaal. Als de motor koud is loopt ie ook normaal 1400 toeren en hoe warmer hij wordt hoe harder ie gaat lopen tot 2800 toeren.

Als ik dan een beetje gas geef begint ie te knallen, stotteren, inhouden. Belast of onbelast maakt niet uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Mei. 2012, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker dat hij nergens valse lucht trekt ? Inlaatrubbers zitten goed, spanringen aangedraaid ? Desnoods de hele unit er eens afhalen, rubbers terug monteren waarbij je ze heel lichtjes insmeert met universeel vet aan de pasvlakken op de koppen en de unit zelf.

Wat doen de gaskleppen als hij uit zichzelf hoger in toeren gaat ? Zie je ze bewegen (verder opengaan) ?

Nog zo'n idioot idee maar ik heb het nog al gezien bij verhoogde toerentallen en moeilijk starten : genoeg speling op de gaskabels ?

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Vervuilde brandstof filter kan het pruttelen en stotteren voorzaken bij gas geven.

Maar het verhoogde stationair?.

als je nou de lambda sensors eens los koppeld en deze uitschakeld via tuneecu. misschien dat een van de 2 sensoren iets vreemd aangeeft waardoor de ecu het stationair verhoogd??.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Do, 24 Mei. 2012, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:
Vervuilde brandstof filter kan het pruttelen en stotteren voorzaken bij gas geven.

Maar het verhoogde stationair?.

als je nou de lambda sensors eens los koppeld en deze uitschakeld via tuneecu. misschien dat een van de 2 sensoren iets vreemd aangeeft waardoor de ecu het stationair verhoogd??.


Ik geloof niet dat het probleem in de brandstoffilter zit, als ik vermogen (en dus veel benzine) vraag loopt ie goed. Het probleem is er alleen als ik een klein beetje gas geef, dus constant 50 rijden of onbelast 4000 toeren laten draaien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif