lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Sensor neutraal

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arno



Geregistreerd op: 28-9-2011
Berichten: 369
Woonplaats: Beveren-Waas (B)

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 17:16    Onderwerp: Sensor neutraal Reageer met quote

Hoi collega lc8ers,

Ik zit met een probleem. Mijn ktm 990 adv wil niet starten wanneer ie in versnelling staat, en ik mijn koppelingshendel in trek. Dit is niet handig wanneer je bvb in hogere versnellingstilvalt. Ik heb de indruk dat dit is sinds ik mijn koppelingshendel vervangen heb. Hoe werkt dit juist aan het hendel zelf, de elektronische switch? En waar zit het stekkertje?


Grts

_________________
KTM ADV 640 '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Arno,

Van mijn KTM SE weet ik nog dat er aan de koppelingshendel een soort van 'tetteke' zit dat een schakelaartje losmaakt bij het inknijpen. Als je dan een koppelingshendel zonder dat 'tetteke' koopt, zul je die schakelaar moeten onderbreken.

Een kleinigheidje waarschijnlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 757
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik ook onlangs kon vaststellen dat na 60000km dat 'tetteke' toch wel een cup kleiner geworden is en de schakelaar niet steeds meer kan indrukken. Een injectie met siliconen zal de oplossing niet zijn vermoed ik. grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Een siliconentetteke zal inderdeed de oplossing niet zijn, maar een toefke soldeersel zal z'n job wel doen denk ik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een 950 kan je de koppelingsschakelaar gewoon kortsluiten (schakelaar loshalen bij de stekker, en motor-zijde van de stekker kortsluiten.
De 950 denk dan dat de koppeling altijd ingetrokken is, en dus mag je altijd alles.


Bij de 990 wil ik het niet aanraden: Het kan zijn (zoals bij de 690) dat de koppelingsschakelaar meer functies heeft, zoals het selecteren van een andere mapping...
Bij de 990 gaan alle interlock signalen onafhankelijk naar de ECU, en het s niet et zien wat die er precies mee doet.

Je kunt beter het start-interlock relais overbruggen. zoals ik hier bij mijn 690 gedaan heb:
http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album57&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

Let wel: Je kunt dan altijd de starter activeren, dus je kunt ook dingen stuk maken als je er niet altijd even nadenkend mee omgaat...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif