Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 17:16 Onderwerp: Sensor neutraal |
|
|
Hoi collega lc8ers,
Ik zit met een probleem. Mijn ktm 990 adv wil niet starten wanneer ie in versnelling staat, en ik mijn koppelingshendel in trek. Dit is niet handig wanneer je bvb in hogere versnellingstilvalt. Ik heb de indruk dat dit is sinds ik mijn koppelingshendel vervangen heb. Hoe werkt dit juist aan het hendel zelf, de elektronische switch? En waar zit het stekkertje?
Grts _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 18:18 Onderwerp: |
|
|
Hey Arno,
Van mijn KTM SE weet ik nog dat er aan de koppelingshendel een soort van 'tetteke' zit dat een schakelaartje losmaakt bij het inknijpen. Als je dan een koppelingshendel zonder dat 'tetteke' koopt, zul je die schakelaar moeten onderbreken.
Een kleinigheidje waarschijnlijk. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik ook onlangs kon vaststellen dat na 60000km dat 'tetteke' toch wel een cup kleiner geworden is en de schakelaar niet steeds meer kan indrukken. Een injectie met siliconen zal de oplossing niet zijn vermoed ik.  |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 20:12 Onderwerp: |
|
|
Een siliconentetteke zal inderdeed de oplossing niet zijn, maar een toefke soldeersel zal z'n job wel doen denk ik... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 10:29 Onderwerp: |
|
|
Bij een 950 kan je de koppelingsschakelaar gewoon kortsluiten (schakelaar loshalen bij de stekker, en motor-zijde van de stekker kortsluiten.
De 950 denk dan dat de koppeling altijd ingetrokken is, en dus mag je altijd alles.
Bij de 990 wil ik het niet aanraden: Het kan zijn (zoals bij de 690) dat de koppelingsschakelaar meer functies heeft, zoals het selecteren van een andere mapping...
Bij de 990 gaan alle interlock signalen onafhankelijk naar de ECU, en het s niet et zien wat die er precies mee doet.
Je kunt beter het start-interlock relais overbruggen. zoals ik hier bij mijn 690 gedaan heb:
http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album57&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php
Let wel: Je kunt dan altijd de starter activeren, dus je kunt ook dingen stuk maken als je er niet altijd even nadenkend mee omgaat... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|