Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
PHS
|
Geplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 15:11 Onderwerp: m'n laarzen gaan eraan |
|
|
Met korte bochtjes (links en rechts) maar ook op klaverblaadjes (vaak rechts ), komen m'n laarzen tegenwoordig aan den grond.
En verdorie dat slijt vreselijk hard.
Ik zit redelijk normaal (hang wel eens beetje opzij "naast" de motor) en heb niet m'n voeten helemaal naar buiten gedraaid of zo.
Kijk ik naar m'n bandjes, dan zie ik dat ik nog een millimeter of anderhalf van de beide kanten "maagdelijk" heb....
Komt dit nieuwe verschijnsel nu, doordat ik met m'n zware logge lijf de vering achter (te) ver induw? Of moet ik als een aap naast de motor gaan hangen of zo?  |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 20:49 Onderwerp: |
|
|
Hoe het komt kan ik van hieruit moeilijk zeggen. Ik weet niet eens welke motor je hebt. Maar wat ik doe is gewoon bij een aankomende platte bocht mijn voet recht op de tip op de voetsteun laten steunen en tegen de motor trekken tot de bocht voorbij is.
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 21:35 Onderwerp: |
|
|
Bal van de voet op de voetsteun, dan komt de voetsteun eerst op het asfalt. Bijkomend voordeel is dat je beter kunt voelen wat de motor doet.
En als je echt denkt dat je zoveel weegt ( ): de voorspanning van de achterveer en voorvork opschroeven. Dan heb je net effe wat meer ruimte. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
EP

|
Geplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een tijdje de gewoonte gehad om met mijn laarzen de verharding af te tasten. Rare gewoonte, die ik gelukkig weer heb afgeleerd. Voeten ietsje verder naar achteren op de steppies plaatsen lost het waarschijnlijk al op.
Groeten, EP _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Zo, 4 Jul. 2010, 7:36 Onderwerp: |
|
|
OK nuttige tips.
Er kan wel een kilo of 10 af, maar dan heb je 't ook wel gehad. Blijft er nog steeds 100 over...
Ik zal m'n maatje 46 in de bocht wat meer op de bal van de voet laten rusten en toch ook de veerspanning wat verhogen.
Laat jullie wel horen hoe dat gaat. |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Zo, 4 Jul. 2010, 16:24 Onderwerp: |
|
|
Meer er naast hangen en motor rechter op houden.
Je moet in bochten zorgen dat je ruimte over houdt om te corrigeren. Als je met je stepjes de grond raakt kan je weinig meer corrigeren door dieper de bocht in te gaan.
Dit is niet helemaal waar... Stepjes vouwen zichzelf op, maar het gene wat er na komt meestal niet.
Ik hou voor mezelf aan dat de stepjes een grens zijn. Dan moet ik gewoon meer naast de motor hangen. _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Zo, 4 Jul. 2010, 16:29 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Meer er naast hangen en motor rechter op houden.
Je moet in bochten zorgen dat je ruimte over houdt om te corrigeren. Als je met je stepjes de grond raakt kan je weinig meer corrigeren door dieper de bocht in te gaan.
Dit is niet helemaal waar... Stepjes vouwen zichzelf op, maar het gene wat er na komt meestal niet.
Ik hou voor mezelf aan dat de stepjes een grens zijn. Dan moet ik gewoon meer naast de motor hangen. |
mmm, Supermoto dan maar? |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Ma, 5 Jul. 2010, 16:02 Onderwerp: |
|
|
PHS schreef: | Nocer schreef: | Meer er naast hangen en motor rechter op houden.
Ik hou voor mezelf aan dat de stepjes een grens zijn. Dan moet ik gewoon meer naast de motor hangen. |
mmm, Supermoto dan maar? |
verstelbare steunen?
54803040000 kunnen 4mm hoger dan standaard _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Ma, 5 Jul. 2010, 16:11 Onderwerp: |
|
|
Met bal van de voetjes op de steunen in de bocht gaat 't al beter.
Ben gewoon niet gewend dat te doen
Verder veer wat meer voorspanning gegeven.
Tevens een beetje meer "hangen" (best wel wat eng).
Die 10 kilo blijven lekker bij mij  |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 8 Jul. 2010, 22:24 Onderwerp: |
|
|
jullie daar in nederland hebben de gekke gewoonte om de voeten aan de steuntjes te "hangen" mbv de hak van de schoen. Nogal wiedes dat je tenen dan de grond raken. Toen Raketman en ik een KGI-opleiding volgden leerden we dat dit in NL zo aangeleerd wordt. Hoewel ze er geen enkel zinnig argument voor hebben.... wat wij heel erg vreemd vonden. We zullen het maar onder 'cultuurverschillen" plaatsen.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Za, 18 Sep. 2010, 13:27 Onderwerp: |
|
|
Fase 2: voetjes met de bal van de voet op de steun, er wat naast hangen, en nu komen ze weer aan de grond.
Maar ik weet nu zeker dat dit gewoon met lekker snel door de bochten gaan te maken heeft.
Helemaal goed! _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Za, 18 Sep. 2010, 18:42 Onderwerp: |
|
|
PHS schreef: | Fase 2: voetjes met de bal van de voet op de steun, er wat naast hangen, en nu komen ze weer aan de grond.
Maar ik weet nu zeker dat dit gewoon met lekker snel door de bochten gaan te maken heeft.
Helemaal goed! |
Mooi! Goed om te horen. Voor je het weet ga je zo door de bocht.
http://www.motorstek.nl/download/61786/212fc574e658f565d63fc5e04ad2b494 _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Za, 9 Okt. 2010, 19:21 Onderwerp: |
|
|
Moet misschien nu vaststellen dat ik niet veel vlotter door de bocht moet gaan....
Schrok toch best wel een beetje.
 _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 0:02 Onderwerp: |
|
|
geen probleem daarom zijn ze inklapbaar  |