lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

m'n laarzen gaan eraan

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 15:11    Onderwerp: m'n laarzen gaan eraan Reageer met quote

Met korte bochtjes (links en rechts) maar ook op klaverblaadjes (vaak rechts wacko ), komen m'n laarzen tegenwoordig aan den grond.
En verdorie dat slijt vreselijk hard.

Ik zit redelijk normaal (hang wel eens beetje opzij "naast" de motor) en heb niet m'n voeten helemaal naar buiten gedraaid of zo.

Kijk ik naar m'n bandjes, dan zie ik dat ik nog een millimeter of anderhalf van de beide kanten "maagdelijk" heb....

Komt dit nieuwe verschijnsel nu, doordat ik met m'n zware logge lijf de vering achter (te) ver induw? Of moet ik als een aap naast de motor gaan hangen of zo? stars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe het komt kan ik van hieruit moeilijk zeggen. Ik weet niet eens welke motor je hebt. Maar wat ik doe is gewoon bij een aankomende platte bocht mijn voet recht op de tip op de voetsteun laten steunen en tegen de motor trekken tot de bocht voorbij is.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

Bal van de voet op de voetsteun, dan komt de voetsteun eerst op het asfalt. Bijkomend voordeel is dat je beter kunt voelen wat de motor doet.
En als je echt denkt dat je zoveel weegt ( rolleyes4 ): de voorspanning van de achterveer en voorvork opschroeven. Dan heb je net effe wat meer ruimte.

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een tijdje de gewoonte gehad om met mijn laarzen de verharding af te tasten. Rare gewoonte, die ik gelukkig weer heb afgeleerd. Voeten ietsje verder naar achteren op de steppies plaatsen lost het waarschijnlijk al op.

Groeten, EP

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Jul. 2010, 7:36    Onderwerp: Reageer met quote

OK nuttige tips.

Er kan wel een kilo of 10 af, maar dan heb je 't ook wel gehad. Blijft er nog steeds 100 over... Smile
Ik zal m'n maatje 46 in de bocht wat meer op de bal van de voet laten rusten en toch ook de veerspanning wat verhogen.

Laat jullie wel horen hoe dat gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Jul. 2010, 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Meer er naast hangen en motor rechter op houden.
Je moet in bochten zorgen dat je ruimte over houdt om te corrigeren. Als je met je stepjes de grond raakt kan je weinig meer corrigeren door dieper de bocht in te gaan.

Dit is niet helemaal waar... Stepjes vouwen zichzelf op, maar het gene wat er na komt meestal niet.

Ik hou voor mezelf aan dat de stepjes een grens zijn. Dan moet ik gewoon meer naast de motor hangen.

_________________
Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Jul. 2010, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Nocer schreef:
Meer er naast hangen en motor rechter op houden.
Je moet in bochten zorgen dat je ruimte over houdt om te corrigeren. Als je met je stepjes de grond raakt kan je weinig meer corrigeren door dieper de bocht in te gaan.

Dit is niet helemaal waar... Stepjes vouwen zichzelf op, maar het gene wat er na komt meestal niet.

Ik hou voor mezelf aan dat de stepjes een grens zijn. Dan moet ik gewoon meer naast de motor hangen.


mmm, Supermoto dan maar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Jul. 2010, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

PHS schreef:
Nocer schreef:
Meer er naast hangen en motor rechter op houden.
Je moet in bochten zorgen dat je ruimte over houdt om te corrigeren. Als je met je stepjes de grond raakt kan je weinig meer corrigeren door dieper de bocht in te gaan.

Dit is niet helemaal waar... Stepjes vouwen zichzelf op, maar het gene wat er na komt meestal niet.

Ik hou voor mezelf aan dat de stepjes een grens zijn. Dan moet ik gewoon meer naast de motor hangen.


mmm, Supermoto dan maar?


verstelbare steunen?
54803040000 kunnen 4mm hoger dan standaard

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Jul. 2010, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Met bal van de voetjes op de steunen in de bocht gaat 't al beter.
Ben gewoon niet gewend dat te doen
Verder veer wat meer voorspanning gegeven.
Tevens een beetje meer "hangen" (best wel wat eng).

Die 10 kilo blijven lekker bij mij thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 8 Jul. 2010, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

jullie daar in nederland hebben de gekke gewoonte om de voeten aan de steuntjes te "hangen" mbv de hak van de schoen. Nogal wiedes dat je tenen dan de grond raken. Toen Raketman en ik een KGI-opleiding volgden leerden we dat dit in NL zo aangeleerd wordt. Hoewel ze er geen enkel zinnig argument voor hebben.... wat wij heel erg vreemd vonden. We zullen het maar onder 'cultuurverschillen" plaatsen. smiley
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Za, 18 Sep. 2010, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

Fase 2: voetjes met de bal van de voet op de steun, er wat naast hangen, en nu komen ze weer aan de grond.

Maar ik weet nu zeker dat dit gewoon met lekker snel door de bochten gaan te maken heeft.

Helemaal goed!

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Za, 18 Sep. 2010, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

PHS schreef:
Fase 2: voetjes met de bal van de voet op de steun, er wat naast hangen, en nu komen ze weer aan de grond.

Maar ik weet nu zeker dat dit gewoon met lekker snel door de bochten gaan te maken heeft.

Helemaal goed!


Mooi! Goed om te horen. Voor je het weet ga je zo door de bocht. wink

http://www.motorstek.nl/download/61786/212fc574e658f565d63fc5e04ad2b494

_________________
Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Za, 9 Okt. 2010, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Moet misschien nu vaststellen dat ik niet veel vlotter door de bocht moet gaan....
Schrok toch best wel een beetje.


_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 0:02    Onderwerp: Reageer met quote

geen probleem daarom zijn ze inklapbaar thumbsup laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif