Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
happyteacher
|
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Vr, 19 Feb. 2010, 17:44 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
ik neem aan dat je het al gezien hebt, maar ik heb ze ook gebruikt:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2919
Zonder rek, met klittenbanden onder het zadel door. Ik heb er 2600 km mee door Marokko gereden, werken perfect. Groot voordeel vind ik (maar daar zullen de meningen vast over uiteen lopen dat wanneer je valt niet meteen iets aan rek of subframe verbogen is (of kans daarop), en vooral dat wanneer je de motor over je been valt de schade aan je been meevalt (ik hoor toch wat verhalen over mensen die hun been/enkel breken door koffers). En het is heel veel goedkoper dan koffer (da's weer een Nederlandse opmerking natuurlijk! Ik kan wel wat meer foto's maken, maar het duurt nog een week of zo voordat ik mijn motor weer thuis heb.
groeten,
Jos
_________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Vr, 19 Feb. 2010, 19:56 Onderwerp: |
|
|
snowball schreef: | Hoi,
Zonder rek, met klittenbanden onder het zadel door. Ik heb er 2600 km mee door Marokko gereden, werken perfect. Groot voordeel vind ik (maar daar zullen de meningen vast over uiteen lopen dat wanneer je valt niet meteen iets aan rek of subframe verbogen is (of kans daarop), en vooral dat wanneer je de motor over je been valt de schade aan je been meevalt (ik hoor toch wat verhalen over mensen die hun been/enkel breken door koffers). En het is heel veel goedkoper dan koffer (da's weer een Nederlandse opmerking natuurlijk! Ik kan wel wat meer foto's maken, maar het duurt nog een week of zo voordat ik mijn motor weer thuis heb.
groeten,
Jos |
Mijn keuze voor soft bags ivm de prijs, het gewicht en inderdaad bij een valpartij.
Zonder rack heb ik schrik voor de hitte van de uitlaten en krassen op het plastiek.
En dan kunnen ze iets meer naar achter hangen .
_________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Ma, 22 Feb. 2010, 13:39 Onderwerp: |
|
|
happyteacher schreef: | snowball schreef: | Hoi,
groeten,
Jos |
Mijn keuze voor soft bags ivm de prijs, het gewicht en inderdaad bij een valpartij.
Zonder rack heb ik schrik voor de hitte van de uitlaten en krassen op het plastiek.
En dan kunnen ze iets meer naar achter hangen . |
Alles heeft zijn voor en nadelen, koffers zijn sluitvaster, en beter diefstalbestendig. Redelijk makkelijk te verwijderen en te monteren. Met die zadeltassen vond ik het altijd een geklooi om ze fatsoenlijk te monteren en te verwijderen. Als je toch investeerd in een kofferrek ivm de betere bevestiging van je zadeltassen kun je mss voor de prijs van een stel nieuwe zadeltassen een stel gebruikte koffers vinden? Of je koffers zelf maken, je bent toch handig met alu? als je ze zelf zou maken, kleine tip: Schuin je koffers aan de onderkant af, is makkelijk als je eens moet "peddellen" met de voetjes in zwaar terrein, anders kunnen je onderbenen klem komen te zitten tussen de ondergrond en de 90° hoek vd koffer....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Ma, 22 Feb. 2010, 18:15 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | happyteacher schreef: | snowball schreef: | Hoi,
groeten,
Jos |
En dan kunnen ze iets meer naar achter hangen . |
Alles heeft zijn voor en nadelen, koffers zijn sluitvaster, en beter diefstalbestendig. Redelijk makkelijk te verwijderen en te monteren. Met die zadeltassen vond ik het altijd een geklooi om ze fatsoenlijk te monteren en te verwijderen. Als je toch investeerd in een kofferrek ivm de betere bevestiging van je zadeltassen kun je mss voor de prijs van een stel nieuwe zadeltassen een stel gebruikte koffers vinden? Of je koffers zelf maken, je bent toch handig met alu? als je ze zelf zou maken, kleine tip: Schuin je koffers aan de onderkant af, is makkelijk als je eens moet "peddellen" met de voetjes in zwaar terrein, anders kunnen je onderbenen klem komen te zitten tussen de ondergrond en de 90° hoek vd koffer.... |
Het verschil tussen een bagage plaat en koffers is te groot voor mij;
Ik kan geen Alu lassen
Zadel tassen kan je blijkbaar rechtstreeks tegen je motor hangen met bescherm folie en komen niet buiten je motor hangen (stuurbreedte)
gr Ron
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Ma, 22 Feb. 2010, 21:17 Onderwerp: |
|
|
Soft bags en koffers hebben idd ieder hun specifieke voor en nadelen (op koffers kan je lekker zitten voor je tent bv!). Heel kort door de bocht denk ik dat voor offroad tassen beter zijn, voor lange reizen lijken koffers mij ook praktischer, maar dat is ieders eigen afweging.
Die Ortlieb tassen kosten 139 euro (ik heb ze bij Hein Gericke gekocht).
Wat ik heb gezien is dat de uitlaten geen probleem vormen door er simpel een stukje board van 2 mm tussen te stoppen (hoefde ik zelfs niet vast te zetten, de tassen klemmen het voldoende, dat ging zelfs offroad heel goed)
Krassen op het plastic is wat anders, daar heb ik me niet zo druk om gemaakt omdat ik toch veel offroad rij, dan kan je het toch niet voorkomen. Ik had aan de achterkant van mijn tassen wat schuim geplakt, ik zal volgend weekend proberen wat foto's te maken van de schade, maar ik denk dat het reusachtig meevalt
groeten,
Jos
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Ma, 22 Feb. 2010, 22:39 Onderwerp: zadeltassen |
|
|
foto's zijn welkom ivm de ortlieb tassen of eventuele krassen Jos.
ivm de prijs denk ik ver moet zoeken om koffers te vinden voor 139-200 €
Nadelen zijn ook te vinden bij zadel tassen, volledig akkoord.
Wie deze koffers dan toch nog ergens zou liggen hebben voor 139- 200€ gelieve een seintje in pb achter te laten. gr
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 18:51 Onderwerp: |
|
|
snowball schreef: | Hoi,
groeten,
Jos |
Hallo; Ik heb ze gisteren cadeau gehad van vrouwke en ze zitten inderdaad goed zolang je solo rijdt natuurlijk.
Voor mij geen probleem want ik zit toch altijd alleen als ik ver en lang onderweg ben.
bedankt voor de goede raad Jos, de tassen zien er prachtig en functioneel uit.
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 22:14 Onderwerp: |
|
|
Fraaie boel, heb ik net foto's gemaakt, wil ik ze gaan uploaden en hoeft het nu niet meer
Maar gefeliciteerd natuurlijk, dit zijn de betere kado's!
Succes ermee,
Jos
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
|
Naar boven |
|
 |
Blob

|
Geplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 22:41 Onderwerp: |
|
|
Hallo Jos,
Zou je misschien toch die foto's kunnen plaatsen, ben ook nieuwsgierig naar deze tassen. Alvast bedankt!
|
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 10:20 Onderwerp: |
|
|
Blob schreef: | Hallo Jos,
Zou je misschien toch die foto's kunnen plaatsen, ben ook nieuwsgierig naar deze tassen. Alvast bedankt! |
hier een paar fotokes.
Ik zal er nog wel eens nemen als de tassen zijn vol geladen.
gr
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
61.95 KB |
Weergegeven: |
13227 keer |

|
|
62.51 KB |
13227 keer |

|
|
86.16 KB |
603 keer |

|
_________________ KPATM
Laatst aangepast door happyteacher op Do, 11 Mrt. 2010, 10:34, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
|
Naar boven |
|
 |
Blob

|
Geplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 10:45 Onderwerp: |
|
|
Thanks HT! Heb onlangs de tassen even op m'n motor gepast en op zich is het een mooie oplossing. Grootste twijfel blijft toch de plaatsing tov de uitlaten. Hoeveel afstand moet je bewaren en hoe krijg je dit zonder verder een rek te plaatsen?
Blob
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 11:09 Onderwerp: |
|
|
ik heb vanaf 2003 al heel wat foto's voorbij zien komen van gesmolten
zadeltassen en bagagerollen die te dicht bij de uitlaten zaten,
zeker omdat de originele ( bloedhete) uitlaten nog op deze motor zitten heb ik m'n twijfels over deze zadeltassen
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|