lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

zadel tassen van ortlieb
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
happyteacher

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Feb. 2010, 13:48    Onderwerp: zadel tassen van ortlieb Reageer met quote

Graag had ik wat meer info gekregen ivm ortlieb zadeltassen.
Wie heeft er ervaring met deze tassen op ktm adv .
ivm de beide uitlaten is er toch een rack te krijgen voor zadeltassen??
Givi heeft zo'n rack voor ktm. sterk?
Zijn er nog meerdere bevestigingen of de zadelstrips?
gr

m22.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  20.78 KB
 Weergegeven:  13535 keer

m22.jpg

Jos van Vliet

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Feb. 2010, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

ik neem aan dat je het al gezien hebt, maar ik heb ze ook gebruikt:

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2919

Zonder rek, met klittenbanden onder het zadel door. Ik heb er 2600 km mee door Marokko gereden, werken perfect. Groot voordeel vind ik (maar daar zullen de meningen vast over uiteen lopen wink2 dat wanneer je valt niet meteen iets aan rek of subframe verbogen is (of kans daarop), en vooral dat wanneer je de motor over je been valt de schade aan je been meevalt (ik hoor toch wat verhalen over mensen die hun been/enkel breken door koffers). En het is heel veel goedkoper dan koffer (da's weer een Nederlandse opmerking natuurlijk! wink2 Ik kan wel wat meer foto's maken, maar het duurt nog een week of zo voordat ik mijn motor weer thuis heb.

groeten,

Jos

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
happyteacher

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Feb. 2010, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
Hoi,

Zonder rek, met klittenbanden onder het zadel door. Ik heb er 2600 km mee door Marokko gereden, werken perfect. Groot voordeel vind ik (maar daar zullen de meningen vast over uiteen lopen wink2 dat wanneer je valt niet meteen iets aan rek of subframe verbogen is (of kans daarop), en vooral dat wanneer je de motor over je been valt de schade aan je been meevalt (ik hoor toch wat verhalen over mensen die hun been/enkel breken door koffers). En het is heel veel goedkoper dan koffer (da's weer een Nederlandse opmerking natuurlijk! wink2 Ik kan wel wat meer foto's maken, maar het duurt nog een week of zo voordat ik mijn motor weer thuis heb.

groeten,

Jos

Mijn keuze voor soft bags ivm de prijs, het gewicht en inderdaad bij een valpartij.
Zonder rack heb ik schrik voor de hitte van de uitlaten en krassen op het plastiek.
En dan kunnen ze iets meer naar achter hangen .

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Feb. 2010, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

happyteacher schreef:
snowball schreef:
Hoi,

groeten,

Jos

Mijn keuze voor soft bags ivm de prijs, het gewicht en inderdaad bij een valpartij.
Zonder rack heb ik schrik voor de hitte van de uitlaten en krassen op het plastiek.

Alles heeft zijn voor en nadelen, koffers zijn sluitvaster, en beter diefstalbestendig. Redelijk makkelijk te verwijderen en te monteren. Met die zadeltassen vond ik het altijd een geklooi om ze fatsoenlijk te monteren en te verwijderen. Als je toch investeerd in een kofferrek ivm de betere bevestiging van je zadeltassen kun je mss voor de prijs van een stel nieuwe zadeltassen een stel gebruikte koffers vinden? Of je koffers zelf maken, je bent toch handig met alu? als je ze zelf zou maken, kleine tip: Schuin je koffers aan de onderkant af, is makkelijk als je eens moet "peddellen" met de voetjes in zwaar terrein, anders kunnen je onderbenen klem komen te zitten tussen de ondergrond en de 90° hoek vd koffer....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
happyteacher

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Feb. 2010, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
happyteacher schreef:
snowball schreef:
Hoi,

groeten,

Jos

Alles heeft zijn voor en nadelen, koffers zijn sluitvaster, en beter diefstalbestendig. Redelijk makkelijk te verwijderen en te monteren. Met die zadeltassen vond ik het altijd een geklooi om ze fatsoenlijk te monteren en te verwijderen. Als je toch investeerd in een kofferrek ivm de betere bevestiging van je zadeltassen kun je mss voor de prijs van een stel nieuwe zadeltassen een stel gebruikte koffers vinden? Of je koffers zelf maken, je bent toch handig met alu? als je ze zelf zou maken, kleine tip: Schuin je koffers aan de onderkant af, is makkelijk als je eens moet "peddellen" met de voetjes in zwaar terrein, anders kunnen je onderbenen klem komen te zitten tussen de ondergrond en de 90° hoek vd koffer....

Het verschil tussen een bagage plaat en koffers is te groot voor mij;
Ik kan geen Alu lassen dozey
Zadel tassen kan je blijkbaar rechtstreeks tegen je motor hangen met bescherm folie en komen niet buiten je motor hangen (stuurbreedte)
gr Ron

Jos van Vliet

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Feb. 2010, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Soft bags en koffers hebben idd ieder hun specifieke voor en nadelen (op koffers kan je lekker zitten voor je tent bv!). Heel kort door de bocht denk ik dat voor offroad tassen beter zijn, voor lange reizen lijken koffers mij ook praktischer, maar dat is ieders eigen afweging.

Die Ortlieb tassen kosten 139 euro (ik heb ze bij Hein Gericke gekocht).

Wat ik heb gezien is dat de uitlaten geen probleem vormen door er simpel een stukje board van 2 mm tussen te stoppen (hoefde ik zelfs niet vast te zetten, de tassen klemmen het voldoende, dat ging zelfs offroad heel goed)

Krassen op het plastic is wat anders, daar heb ik me niet zo druk om gemaakt omdat ik toch veel offroad rij, dan kan je het toch niet voorkomen. Ik had aan de achterkant van mijn tassen wat schuim geplakt, ik zal volgend weekend proberen wat foto's te maken van de schade, maar ik denk dat het reusachtig meevalt

groeten,

Jos

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
happyteacher

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Feb. 2010, 22:39    Onderwerp: zadeltassen Reageer met quote

foto's zijn welkom ivm de ortlieb tassen of eventuele krassen Jos.
ivm de prijs denk ik ver moet zoeken om koffers te vinden voor 139-200 €
Nadelen zijn ook te vinden bij zadel tassen, volledig akkoord.
Wie deze koffers dan toch nog ergens zou liggen hebben voor 139- 200€ gelieve een seintje in pb achter te laten. gr

happyteacher

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
Hoi,

groeten,

Jos

Hallo; Ik heb ze gisteren cadeau gehad van vrouwke en ze zitten inderdaad goed zolang je solo rijdt natuurlijk.
Voor mij geen probleem want ik zit toch altijd alleen als ik ver en lang onderweg ben.
bedankt voor de goede raad Jos, de tassen zien er prachtig en functioneel uit.

Jos van Vliet

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Fraaie boel, heb ik net foto's gemaakt, wil ik ze gaan uploaden en hoeft het nu niet meer smiley

Maar gefeliciteerd natuurlijk, dit zijn de betere kado's!

Succes ermee,

Jos

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Blob

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jos,

Zou je misschien toch die foto's kunnen plaatsen, ben ook nieuwsgierig naar deze tassen. Alvast bedankt!
Naar boven
happyteacher

BerichtGeplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Blob schreef:
Hallo Jos,

Zou je misschien toch die foto's kunnen plaatsen, ben ook nieuwsgierig naar deze tassen. Alvast bedankt!

hier een paar fotokes.
Ik zal er nog wel eens nemen als de tassen zijn vol geladen.
gr

zadeltassen 015.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  61.95 KB
 Weergegeven:  13233 keer

zadeltassen 015.JPG

zadeltassen 009.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  62.51 KB
 Weergegeven:  13233 keer

zadeltassen 009.JPG

zadeltassen 014.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  86.16 KB
 Weergegeven:  603 keer

zadeltassen 014.JPG

Laatst aangepast door happyteacher op Do, 11 Mrt. 2010, 10:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
happyteacher

BerichtGeplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

deze lussen zitten aan beide kanten voor het vastleggen aan de voetsteunen van de buddy zodat de tassen zeker niet naar achteren kunnen schuiven ivm de uitlaten.( vorige foto)
Alle verbindingen zijn aanpasbaar.
Indien ze toch meer naar achteren moeten, ivm co pilote
dan kan een beugel die op de tas wordt geschroefd de oplossing zijn om tegen de uitlaten te rusten.( daar heb ik nog geen foto's van, maar ga dit zeker eens in overweging nemen om uit te werken.
Vraagje: het nopje dat nu tussen plastiek en uitlaat rust is gemaakt van??
gr HT

zadeltassen 010.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  74.77 KB
 Weergegeven:  13236 keer

zadeltassen 010.JPG

Blob

BerichtGeplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks HT! Heb onlangs de tassen even op m'n motor gepast en op zich is het een mooie oplossing. Grootste twijfel blijft toch de plaatsing tov de uitlaten. Hoeveel afstand moet je bewaren en hoe krijg je dit zonder verder een rek te plaatsen?

Blob
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb vanaf 2003 al heel wat foto's voorbij zien komen van gesmolten
zadeltassen en bagagerollen die te dicht bij de uitlaten zaten,

zeker omdat de originele ( bloedhete) uitlaten nog op deze motor zitten heb ik m'n twijfels over deze zadeltassen worried2

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
happyteacher

BerichtGeplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
ik heb vanaf 2003 al heel wat foto's voorbij zien komen van gesmolten
zadeltassen en bagagerollen die te dicht bij de uitlaten zaten,

zeker omdat de originele ( bloedhete) uitlaten nog op deze motor zitten heb ik m'n twijfels over deze zadeltassen worried2

Als ik ze ben gaan halen in Wijnegem ben ik tot thuis gereden in Willebroek 30KM met de lege tassen erop geplaatst en vast gemaakt aan de voetsteunen van de passagier and no problem.
Je moet deze tassen erop leggen zodanig dat je er net geen last van hebt als je op de KTM rijdt, ook niet als je recht staat , en dat is perfect mogelijk. thumbsup
Jos heeft zo vele kmters rond gereden in Marokko( zie zijn foto's).

zadeltassen 011.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  76.72 KB
 Weergegeven:  13210 keer

zadeltassen 011.JPG

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: