| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 29 Feb. 2008, 18:19    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Tja.. Je vertelt er nu allerhande info bij die eerder niet vermeld stond. 
 
 Ik zou nooit remschijven vervangen (ondat ze niet goed zijn) en dan de originele blokken behouden.
 
 Nieuwe blokken moeten altijd even op de schijven inlopen, Bij gebruikte blokken van een andere schijf is dat veel erger.
 Daarbij kunnen die blokken idd vol siliconenolie zitten en dat komt dan nooit meer goed... sterker nog: die olie zit nu ook weer op de schijf
   
 Eerste actie moet dus zijn: Blokken eruit, schijven goed ontvetten met remmenreiniger (evt zelfs licht schoonschuren met een waterschuurpapiertje). Dan pas  nieuwe blokken monteren: Die goed inremmen en dan nog eens oordelen.
 
 en euhm: Een adventure zal nooit remmen als een supermotard, al was het alleen al omdat je niet de druk op het voorwiel zo goed kan opbouwen. Bij de Adv is het moeilijk  je achterwiel los te remmen zonder dat het vooriwel gaat slippen.
 
 De originele Scorpion voorband vind dat overigens ook echt niet fijn (gaat schuurtjes vertonen).
 
 grts
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Koen 
 
  
 Geregistreerd op: 16-8-2006
 Berichten: 489
 Woonplaats: Maastricht
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 9 Dec. 2008, 0:08    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| De laatste week is de slag met de voorhandel een stuk korter en remt hij spontaan een heel stuk harder op het voorwiel. 
 Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Enigste verschil misschien de olie kouder? Of lucht er spontaan uit? Vreemd? De slag lijkt nog steeds korter te worden.
 
 Groeten Koen
 _________________
 12 jaar/70.000km 950 S  nu 1090 R
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 9 Dec. 2008, 0:18    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| slecht ontlucht geweest... komen de belletjes langzaam omhoog. 
 tup: Zet hem eens weg in de schuur met een stevig elastiek of tiewrap om de remhandle heen, zodat ie flink aangetrokken staat: Hierdoor is de rmepomp open, en kunnen de belletjes naar boven komen.
 
 over het algemeen is dat een goede manier om de fijne belletjes weg te krijgen -> hardere rem.
 
 Ook gewoon het inlopen van de blokken levert een hardere rem op.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Aleph 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2007
 Berichten: 888
 Woonplaats: Flanders Fields
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 9 Dec. 2008, 21:47    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Dr_Bean schreef: |  	  | Ook gewoon het inlopen van de blokken levert een hardere rem op.
 | 
 
 Klopt geheel. Na enkele honderden kms was mijn rem inderdaad een pak harder! Ikke heel content nu !
 _________________
 mijn nieuwe nick is Muug
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| k² 
 
  
 Geregistreerd op: 20-11-2007
 Berichten: 185
 Woonplaats: neffenalle
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 10:07    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| mijne sinds vrieskou ook keihard slaapt steeds buiten tegenwoordig
 zal die is warm wegzetten met de rem toe
 ben benieuwd
 
 heb leiver wat feedback
 nu is't ALLES TOE vanaf je het hendel raakt
 met dit weer niet ideaal
 ...
 _________________
 Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Koen 
 
  
 Geregistreerd op: 16-8-2006
 Berichten: 489
 Woonplaats: Maastricht
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 10:28    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik vind het verschil ook verrassend groot, een paar millimeter en hij bijt in de schijf. Sinds de kou heb ik het idee. 
 Bevroren luchtbellen in leidingen?
 
 Groeten Koen
 _________________
 12 jaar/70.000km 950 S  nu 1090 R
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Aleph 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2007
 Berichten: 888
 Woonplaats: Flanders Fields
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 11:12    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| bevroren lucht?  _________________
 mijn nieuwe nick is Muug
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Koen 
 
  
 Geregistreerd op: 16-8-2006
 Berichten: 489
 Woonplaats: Maastricht
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 11:28    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| oeps, bevriezen condensatie misschien? Zoals in je carburteurs......... _________________
 12 jaar/70.000km 950 S  nu 1090 R
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| oosje 
 
  
 Geregistreerd op: 31-12-2007
 Berichten: 19
 Woonplaats: Vorden
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 17:27    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Het is zinvol de remvloeistof regelmatig te vervangen. Hier komt altijd vocht bij, is een eigenschap van de vloeistof en de rem wordt dan sponzig. Hoe vaak is afhankelijk van de jaarlijkse km en rij je in de winter door. staat hij binnen en/of buiten etc
 Ik heb er nu 12000km opzitten heb geen klagen.
 Bij mijn Husaberg die alleen maar in de prut rijdt doe ik minstens een keer per jaar.
 _________________
 het avontuur is om de hoek (Ron Govaars)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| koen warnar 
 
  
 Geregistreerd op: 16-5-2006
 Berichten: 994
 Woonplaats: Nieuwstadt
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 21:15    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Dat kan heel goed, zeker als de remolie al een tijdje mee gaat. _________________
 mooi spul...hè!?
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| oosje 
 
  
 Geregistreerd op: 31-12-2007
 Berichten: 19
 Woonplaats: Vorden
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 21:29    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | koen warnar schreef: |  	  | Dat kan heel goed, zeker als de remolie al een tijdje mee gaat. | 
 
 Koen, remvloeistof is geen olie. Olie en water gaan geen verbinding aan.
 Remvloeistof en water wel. Daar zit het probleem bij oude remvloeistof.
 Ben geen chemicus en heb me dat ooit eens uitlaten leggen.
 
 Succes
 
 Oosje
 _________________
 het avontuur is om de hoek (Ron Govaars)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| BJ 
 
 
 Geregistreerd op: 16-7-2008
 Berichten: 419
 Woonplaats: Almere
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 21:59    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Hydrofiel en hydrofoob. Hydrofoob stoot vocht af zoals olie. Hydrofiel trekt vocht aan. Remvloeistof is van het laatste. _________________
 www.nieuwerf.nl
 grijze 2003 950 Adventure
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| oosje 
 
  
 Geregistreerd op: 31-12-2007
 Berichten: 19
 Woonplaats: Vorden
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 22:13    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Kijk eens aan het forum heeft zich weer bewezen. Chemicus bedankt weer wat opgestoken.
 _________________
 het avontuur is om de hoek (Ron Govaars)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 0:45    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| als je het dan toch van een Chemicus wil horen: 
 Remvloeistof is een alcohol achtige.
 (steek het maar eens aan, dan zie je dat het brand als spiritus)
 
 Alcohol en water mengt erg goed (gelukkig, hips
  ) _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| oosje 
 
  
 Geregistreerd op: 31-12-2007
 Berichten: 19
 Woonplaats: Vorden
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 1:21    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Dr_Bean schreef: |  	  | als je het dan toch van een Chemicus wil horen: 
 Remvloeistof is een alcohol achtige.
 (steek het maar eens aan, dan zie je dat het brand als spiritus)
 
 Alcohol en water mengt erg goed (gelukkig, hips
  ) | 
 
 Kijk dat zijn berichten. Alle remmen los dan maar en we zetten het op een zuipen.
 Of Adventure rijders zijn remvloeistofzuipers.
 
 Groetjes
 
 oosje
 _________________
 het avontuur is om de hoek (Ron Govaars)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |