Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 29 Feb. 2008, 18:19 Onderwerp: |
|
|
Tja.. Je vertelt er nu allerhande info bij die eerder niet vermeld stond.
Ik zou nooit remschijven vervangen (ondat ze niet goed zijn) en dan de originele blokken behouden.
Nieuwe blokken moeten altijd even op de schijven inlopen, Bij gebruikte blokken van een andere schijf is dat veel erger.
Daarbij kunnen die blokken idd vol siliconenolie zitten en dat komt dan nooit meer goed... sterker nog: die olie zit nu ook weer op de schijf
Eerste actie moet dus zijn: Blokken eruit, schijven goed ontvetten met remmenreiniger (evt zelfs licht schoonschuren met een waterschuurpapiertje). Dan pas nieuwe blokken monteren: Die goed inremmen en dan nog eens oordelen.
en euhm: Een adventure zal nooit remmen als een supermotard, al was het alleen al omdat je niet de druk op het voorwiel zo goed kan opbouwen. Bij de Adv is het moeilijk je achterwiel los te remmen zonder dat het vooriwel gaat slippen.
De originele Scorpion voorband vind dat overigens ook echt niet fijn (gaat schuurtjes vertonen).
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2008, 0:08 Onderwerp: |
|
|
De laatste week is de slag met de voorhandel een stuk korter en remt hij spontaan een heel stuk harder op het voorwiel.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Enigste verschil misschien de olie kouder? Of lucht er spontaan uit? Vreemd? De slag lijkt nog steeds korter te worden.
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2008, 0:18 Onderwerp: |
|
|
slecht ontlucht geweest... komen de belletjes langzaam omhoog.
tup: Zet hem eens weg in de schuur met een stevig elastiek of tiewrap om de remhandle heen, zodat ie flink aangetrokken staat: Hierdoor is de rmepomp open, en kunnen de belletjes naar boven komen.
over het algemeen is dat een goede manier om de fijne belletjes weg te krijgen -> hardere rem.
Ook gewoon het inlopen van de blokken levert een hardere rem op. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2008, 21:47 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Ook gewoon het inlopen van de blokken levert een hardere rem op. |
Klopt geheel. Na enkele honderden kms was mijn rem inderdaad een pak harder! Ikke heel content nu ! _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
k²

Geregistreerd op: 20-11-2007 Berichten: 185 Woonplaats: neffenalle
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 10:07 Onderwerp: |
|
|
mijne sinds vrieskou ook keihard
slaapt steeds buiten tegenwoordig
zal die is warm wegzetten met de rem toe
ben benieuwd
heb leiver wat feedback
nu is't ALLES TOE vanaf je het hendel raakt
met dit weer niet ideaal
... _________________ Tên përdu, jhamâi së rëcôbro |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 10:28 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het verschil ook verrassend groot, een paar millimeter en hij bijt in de schijf. Sinds de kou heb ik het idee.
Bevroren luchtbellen in leidingen?
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 11:12 Onderwerp: |
|
|
bevroren lucht?  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 11:28 Onderwerp: |
|
|
oeps, bevriezen condensatie misschien? Zoals in je carburteurs......... _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
oosje

Geregistreerd op: 31-12-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Vorden
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 17:27 Onderwerp: |
|
|
Het is zinvol de remvloeistof regelmatig te vervangen. Hier komt altijd vocht bij, is een eigenschap van de vloeistof en de rem wordt dan sponzig.
Hoe vaak is afhankelijk van de jaarlijkse km en rij je in de winter door. staat hij binnen en/of buiten etc
Ik heb er nu 12000km opzitten heb geen klagen.
Bij mijn Husaberg die alleen maar in de prut rijdt doe ik minstens een keer per jaar. _________________ het avontuur is om de hoek (Ron Govaars) |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 21:15 Onderwerp: |
|
|
Dat kan heel goed, zeker als de remolie al een tijdje mee gaat. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
oosje

Geregistreerd op: 31-12-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Vorden
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 21:29 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Dat kan heel goed, zeker als de remolie al een tijdje mee gaat. |
Koen, remvloeistof is geen olie. Olie en water gaan geen verbinding aan.
Remvloeistof en water wel. Daar zit het probleem bij oude remvloeistof.
Ben geen chemicus en heb me dat ooit eens uitlaten leggen.
Succes
Oosje _________________ het avontuur is om de hoek (Ron Govaars) |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Hydrofiel en hydrofoob. Hydrofoob stoot vocht af zoals olie. Hydrofiel trekt vocht aan. Remvloeistof is van het laatste. _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
oosje

Geregistreerd op: 31-12-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Vorden
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 22:13 Onderwerp: |
|
|
Kijk eens aan het forum heeft zich weer bewezen.
Chemicus bedankt weer wat opgestoken. _________________ het avontuur is om de hoek (Ron Govaars) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 0:45 Onderwerp: |
|
|
als je het dan toch van een Chemicus wil horen:
Remvloeistof is een alcohol achtige.
(steek het maar eens aan, dan zie je dat het brand als spiritus)
Alcohol en water mengt erg goed (gelukkig, hips ) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
oosje

Geregistreerd op: 31-12-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Vorden
|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 1:21 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | als je het dan toch van een Chemicus wil horen:
Remvloeistof is een alcohol achtige.
(steek het maar eens aan, dan zie je dat het brand als spiritus)
Alcohol en water mengt erg goed (gelukkig, hips ) |
Kijk dat zijn berichten. Alle remmen los dan maar en we zetten het op een zuipen.
Of Adventure rijders zijn remvloeistofzuipers.
Groetjes
oosje _________________ het avontuur is om de hoek (Ron Govaars) |
|
Naar boven |
|
 |
|