Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 20 Mei. 2007, 11:11 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | - Als je van de dealer het ktm-registratienummer krijgt van je motor (of evt via KTM.nl/.be dan kan je in principe de updates zelf checken. Maar ik zou gewoon bij je dealer langs gaan en zeggen dat je het wil zien.
|
Heb zo de indruk dat er 2 versies van dat gedoe bestaan. Als ik op framenummer en registratienummer opzoek via de site zie ik idd een aantal dingen staan, maar op vlak van de mods niet alles.
Wanneer de dealer kijkt (is een andere login ofzo) dan staat wel alles vermeld.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo, 20 Mei. 2007, 11:37 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dezelfde ervaring: met de framenummer & registartiecode wordt aangegeven dat er niks in staat terwijl de dealer een aantal modificaties voor me heeft uitgeprint. De beurten staan blijkbaar in beide niet,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Ma, 21 Mei. 2007, 12:36 Onderwerp: |
|
|
Ik ben hier ook mee bezig geweest, zelfs via de KTM site, daar stond wel mijn motor geregistreerd maar beurten, mod's etc niet vermeld. Tijdens een bezoekje aan Paashuis ff laten checken hoe dit nu zit. Ik heb mijn beurten bij zowel Paashuis als Sommer laten doen, staat allemaal keurig in het systeem vermeld, ook de uitgevoerde modificaties en de nog openstaande modificatie (achterrem) staat in het systeem.
Waarom het dan vanuit huis niet lukt om je onderhoud op afstand te volgen is mij ook een raadsel.
Ik heb mijn framenr. en aflevercode ingevoerd en krijg nada.....
Wie weet dit???
Groet,
René
_________________ Alles wordt, niets is........... |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Ma, 21 Mei. 2007, 19:04 Onderwerp: |
|
|
Hoe zit dat met die modificaties. Is een dealer verplicht jou op de hoogte te houden om de modificaties uit te voeren. Moet je er zelf achteraan.
Het enige waar ik me aan stoor is het feit dat ik maar blijf hannessen met de koppeling. Probeer dan ook bij de eerst volgende beurt of ik een zuigertje van een 2007 kan krijgen.
Ben erg tevrede over mijn motort, zou het eigenlijk ook wel fijn vinden als alle modificaties in 1 keer zouden worden uitgevoerd.
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Ma, 21 Mei. 2007, 20:40 Onderwerp: |
|
|
Neem nou maar een koppelingspompje van Evoluzione.net,...blijf je van het gezeur gevrijwaard !
zie ander topic:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1160
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma, 21 Mei. 2007, 20:49 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Hoe zit dat met die modificaties. Is een dealer verplicht jou op de hoogte te houden om de modificaties uit te voeren. Moet je er zelf achteraan.
Ben erg tevrede over mijn motort, zou het eigenlijk ook wel fijn vinden als alle modificaties in 1 keer zouden worden uitgevoerd. |
Het lijkt allemaal sterk dealer afhankelijk, zit je bij Lemmens? De mijne komt oorsprongelijk bij Dam racing in Hoeselt [B] maar daar wordt ik niet heel veel wijzer van. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij Sommers (ook omdat mijn garantie in een paar weken afloopt) om een aantal modificaties door te voeren/te checken en een voor paar upgrades,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 11:06 Onderwerp: |
|
|
Daar heb ik ook aan zitten denken. Wanneer ga je richting Oberhausen, misschien kunnen we met z'n tweeen die kant uit. Wil wel een keer kennis maken met die heren.
stuur anders ff een mailtje of een pb-tje.
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Vr, 15 Jun. 2007, 11:19 Onderwerp: |
|
|
[quote="Daan"]Zo uit mijn hoofd: (ik kan er dus een paar vergeten zijn).
Cilinderkopmoer modificatie.
Beluchtingslangetjes carb's vervangen voor knikvrije exemplaren.
Achterremmod?? (bij mij nooit gedaan).
Dynamobouten vastzetten met loctite.
Grotere oliesproeier koppeligsdrukstift.
Kogelventiel olietank vervangen.
Het volgende; Mijn garantie is bijna verlopen en ben bijna toe aan de 30k beurt.
Ben dik tevrede over mijn motor echter er zijn twee zaken die ik graag wil oplossen.
1. De koppeling --> Dit gaat lukken, advies is duidelijk.
2. Als de motor goed warm is, na bv 150km gas geven, lijkt het dat de oliedruk minder word. (dit zou goed kunnen, warme olie is visceuzer dan koude olie). Dit uit zich door het oliedruklampje op het dashboard (op dat moment altijd voldoende olie aanwezig, 10W40).
Kan dit te maken hebben met het kogelventiel onder de olietank? of misschien het overdruk ventiel direct na de pomp voor het eerste filter.
tuupisch
Groeten oet nuujstad
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 16 Jun. 2007, 8:43 Onderwerp: |
|
|
Kogelventiel licht het denk ik niet aan koen, want die is volgens mij alleen maar om te voorkomen dat de tank leegloopt in het blok als je de motor uitgezet hebt.
Jouw probleem kan ook veroorzaakt worden door vuile filters??
Filters vuil=minder goede doorstroming= daling van de oliedruk.
Of een te laag olienieveau? (half litertje bijvullen dus?).
Of kiezen voor een ander soort olie? die de hoge temp beter aan kan.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 16 Jun. 2007, 13:51 Onderwerp: |
|
|
Idd Daan, Koen,
Check eerst even het oliefilter. Het systeem is erg gevoelig voor een schoon filter.
Kijk even naar het oude filter, ALs het erg in elkaar gedrukt is, dan komt dat dus omdat het 'dicht' zit.
Een mogelijke oorzaak is heel fijn aluminiumstof, wat bij sommige vroege modellen van de koppelingsstift af kwam. => oplossing: nieuw model koppelingsdrukstift monteren. (is weinig werk op zich)
succes.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Za, 16 Jun. 2007, 20:36 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dekoppelingsstift al vervangen voor een stalen exemplaar. Dit heb ik toen gedaan omdat ik het zelfde probleem had. En inderdaad 5k nergens last.
Misschien toch het filter. Ben wel benieuwd wat er in zit.
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr, 22 Jun. 2007, 22:50 Onderwerp: |
|
|
dagje (met ander Koen) naar Sommer geweest om voor de garantie er zeker van te zijn dat alle updates zijn gedaan. Koppelingsstift, bouten dynamo, ringen cylinderkopbouten, acherrem (waren dus allemaal niet gedaan)naast algemene 15.000 beurt (o.a. kleppen).
Gelijk een aantal modificaties laten doen: Sommerdoor, vergasserkit (zie fotos) en SLS/EPC eraf. Tenslotte op de testbank af laten stellen.
Een ding was nieuw voor mij: het verhogen van de centedoos (voor meer lucht, zie ook foto)
En toen de geweldige rit naar huis (even 210, moest toch even buiten testen ). Het grote verschil is het zeer soepele vermogen en het haast niet meer trillen van het blok. Wat nu precies de impact is van wat is niet echt meer te achterhalen maar zeker een aanrader om eens langs te gaan (zijn van 9:30 - 19:00 met 1.5 man bezig geweest),
Groeten van een nog meer tevreden KTMer,
Koen M
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
64.64 KB |
Weergegeven: |
10369 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
55.49 KB |
Weergegeven: |
10369 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
98.7 KB |
Weergegeven: |
346 keer |

|
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr, 22 Jun. 2007, 23:20 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | - Sommerdoor helpt zeker, zeker als je al akra's hebt.
- Carb een keer goed afstellen kan iig geen kwaad. Kit ben ik wel benieuwd naar.. |
Zie http://www.factorypro.com/ via catalog naar KTM,
met alle ander modificatie moeilijk te zeggen wat het effect is. In het bakken liggen de oude naalden en twee grote bouten horen er ook niet bij,
Groeten Koen
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
64.64 KB |
Weergegeven: |
10359 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
55.1 KB |
Weergegeven: |
10359 keer |

|
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 23 Jun. 2007, 0:19 Onderwerp: |
|
|
Het verhogen van het handschoenenvakje: Ik was zo'n beetje de eerste die dat met Sommer uitgeprobeerd heeft, in 2005.
Het scheelde bij mij zo'n 5km in topsnelheid.
Al met al heb ik het toch weer teruggezet omdat ik het niet mooi vond, en die topsnelheid toch niet belangrijk vond.
Na het afstellen destijds op de bank bij sommer: 102pk, en 99Nm. en vooral een heel mooi soepel blok!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 23 Jun. 2007, 3:00 Onderwerp: |
|
|
zeg koen wie was je nederlandse dealer ????
die heeft er goed met zijn pet nagegooid als dat allemaal nog moest gebeuren jammer dat sommer zo ver weg zit voor de meeste, maar zo telezen zeer de moeite waard
|
|
Naar boven |
|
 |
|