lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

modificaties 950 adventure 2004
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Mei. 2007, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
- Als je van de dealer het ktm-registratienummer krijgt van je motor (of evt via KTM.nl/.be dan kan je in principe de updates zelf checken. Maar ik zou gewoon bij je dealer langs gaan en zeggen dat je het wil zien.


Heb zo de indruk dat er 2 versies van dat gedoe bestaan. Als ik op framenummer en registratienummer opzoek via de site zie ik idd een aantal dingen staan, maar op vlak van de mods niet alles.

Wanneer de dealer kijkt (is een andere login ofzo) dan staat wel alles vermeld.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Mei. 2007, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dezelfde ervaring: met de framenummer & registartiecode wordt aangegeven dat er niks in staat terwijl de dealer een aantal modificaties voor me heeft uitgeprint. De beurten staan blijkbaar in beide niet,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Mei. 2007, 12:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben hier ook mee bezig geweest, zelfs via de KTM site, daar stond wel mijn motor geregistreerd maar beurten, mod's etc niet vermeld. Tijdens een bezoekje aan Paashuis ff laten checken hoe dit nu zit. Ik heb mijn beurten bij zowel Paashuis als Sommer laten doen, staat allemaal keurig in het systeem vermeld, ook de uitgevoerde modificaties en de nog openstaande modificatie (achterrem) tongue3 staat in het systeem.
Waarom het dan vanuit huis niet lukt om je onderhoud op afstand te volgen is mij ook een raadsel.

Ik heb mijn framenr. en aflevercode ingevoerd en krijg nada.....
Wie weet dit???

Groet,
René

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Mei. 2007, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe zit dat met die modificaties. Is een dealer verplicht jou op de hoogte te houden om de modificaties uit te voeren. Moet je er zelf achteraan.
Het enige waar ik me aan stoor is het feit dat ik maar blijf hannessen met de koppeling. Probeer dan ook bij de eerst volgende beurt of ik een zuigertje van een 2007 kan krijgen.
Ben erg tevrede over mijn motort, zou het eigenlijk ook wel fijn vinden als alle modificaties in 1 keer zouden worden uitgevoerd.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Mei. 2007, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Neem nou maar een koppelingspompje van Evoluzione.net,...blijf je van het gezeur gevrijwaard !

zie ander topic:

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1160

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Mei. 2007, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
Hoe zit dat met die modificaties. Is een dealer verplicht jou op de hoogte te houden om de modificaties uit te voeren. Moet je er zelf achteraan.

Ben erg tevrede over mijn motort, zou het eigenlijk ook wel fijn vinden als alle modificaties in 1 keer zouden worden uitgevoerd.


Het lijkt allemaal sterk dealer afhankelijk, zit je bij Lemmens? De mijne komt oorsprongelijk bij Dam racing in Hoeselt [B] maar daar wordt ik niet heel veel wijzer van. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij Sommers (ook omdat mijn garantie in een paar weken afloopt) om een aantal modificaties door te voeren/te checken en een voor paar upgrades,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

Daar heb ik ook aan zitten denken. Wanneer ga je richting Oberhausen, misschien kunnen we met z'n tweeen die kant uit. Wil wel een keer kennis maken met die heren.
stuur anders ff een mailtje of een pb-tje.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2007, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Daan"]Zo uit mijn hoofd: (ik kan er dus een paar vergeten zijn).

Cilinderkopmoer modificatie.
Beluchtingslangetjes carb's vervangen voor knikvrije exemplaren.
Achterremmod?? (bij mij nooit gedaan).
Dynamobouten vastzetten met loctite.
Grotere oliesproeier koppeligsdrukstift.
Kogelventiel olietank vervangen.


Het volgende; Mijn garantie is bijna verlopen en ben bijna toe aan de 30k beurt.
Ben dik tevrede over mijn motor echter er zijn twee zaken die ik graag wil oplossen.
1. De koppeling --> Dit gaat lukken, advies is duidelijk.
2. Als de motor goed warm is, na bv 150km gas geven, lijkt het dat de oliedruk minder word. (dit zou goed kunnen, warme olie is visceuzer dan koude olie). Dit uit zich door het oliedruklampje op het dashboard (op dat moment altijd voldoende olie aanwezig, 10W40).

Kan dit te maken hebben met het kogelventiel onder de olietank? of misschien het overdruk ventiel direct na de pomp voor het eerste filter.

tuupisch undecided

Groeten oet nuujstad

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2007, 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

Kogelventiel licht het denk ik niet aan koen, want die is volgens mij alleen maar om te voorkomen dat de tank leegloopt in het blok als je de motor uitgezet hebt.

Jouw probleem kan ook veroorzaakt worden door vuile filters??
Filters vuil=minder goede doorstroming= daling van de oliedruk.
Of een te laag olienieveau? (half litertje bijvullen dus?).
Of kiezen voor een ander soort olie? die de hoge temp beter aan kan.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2007, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

Idd Daan, Koen,

Check eerst even het oliefilter. Het systeem is erg gevoelig voor een schoon filter.

Kijk even naar het oude filter, ALs het erg in elkaar gedrukt is, dan komt dat dus omdat het 'dicht' zit.
Een mogelijke oorzaak is heel fijn aluminiumstof, wat bij sommige vroege modellen van de koppelingsstift af kwam. => oplossing: nieuw model koppelingsdrukstift monteren. (is weinig werk op zich)

succes.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2007, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dekoppelingsstift al vervangen voor een stalen exemplaar. Dit heb ik toen gedaan omdat ik het zelfde probleem had. En inderdaad 5k nergens last.
Misschien toch het filter. Ben wel benieuwd wat er in zit.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jun. 2007, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

dagje (met ander Koen) naar Sommer geweest om voor de garantie er zeker van te zijn dat alle updates zijn gedaan. Koppelingsstift, bouten dynamo, ringen cylinderkopbouten, acherrem (waren dus allemaal niet thumbsdown gedaan)naast algemene 15.000 beurt (o.a. kleppen).

Gelijk een aantal modificaties laten doen: Sommerdoor, vergasserkit (zie fotos) en SLS/EPC eraf. Tenslotte op de testbank af laten stellen.

Een ding was nieuw voor mij: het verhogen van de centedoos (voor meer lucht, zie ook foto)

En toen de geweldige rit naar huis (even 210, moest toch even buiten testen Smile ). Het grote verschil is het zeer soepele vermogen en het haast niet meer trillen van het blok. Wat nu precies de impact is van wat is niet echt meer te achterhalen maar zeker een aanrader om eens langs te gaan (zijn van 9:30 - 19:00 met 1.5 man bezig geweest),

Groeten van een nog meer tevreden KTMer,

Koen M



Vergasserkit (oud).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  64.64 KB
 Weergegeven:  10370 keer

Vergasserkit (oud).JPG



Centenbak omhoog.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  55.49 KB
 Weergegeven:  10370 keer

Centenbak omhoog.jpg



blok open links.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  98.7 KB
 Weergegeven:  346 keer

blok open links.JPG



_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jun. 2007, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
- Sommerdoor helpt zeker, zeker als je al akra's hebt.
- Carb een keer goed afstellen kan iig geen kwaad. Kit ben ik wel benieuwd naar..


Zie http://www.factorypro.com/ via catalog naar KTM,

met alle ander modificatie moeilijk te zeggen wat het effect is. In het bakken liggen de oude naalden en twee grote bouten horen er ook niet bij,

Groeten Koen



Vergasserkit (oud).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  64.64 KB
 Weergegeven:  10360 keer

Vergasserkit (oud).JPG



Type kit.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  55.1 KB
 Weergegeven:  10360 keer

Type kit.JPG



_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jun. 2007, 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

Het verhogen van het handschoenenvakje: Ik was zo'n beetje de eerste die dat met Sommer uitgeprobeerd heeft, in 2005.

Het scheelde bij mij zo'n 5km in topsnelheid.

Al met al heb ik het toch weer teruggezet omdat ik het niet mooi vond, en die topsnelheid toch niet belangrijk vond.

Na het afstellen destijds op de bank bij sommer: 102pk, en 99Nm. en vooral een heel mooi soepel blok!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jun. 2007, 3:00    Onderwerp: Reageer met quote

zeg koen wie was je nederlandse dealer ????
die heeft er goed met zijn pet nagegooid als dat allemaal nog moest gebeuren veryangry jammer dat sommer zo ver weg zit voor de meeste, maar zo telezen zeer de moeite waard thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif