lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Pakking vlotterbak vergaan

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Animal

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2016, 22:11    Onderwerp: Pakking vlotterbak vergaan Reageer met quote

Vanmiddag de carburateurs van mijn 950 los gehaald omdat de achterste cilinder niet meeloopt als ik de choke er af gooi.
Vlotterkamer zit wat prut in dus alles even goed schoonmaken, hopelijk haalt het wat uit.
Maar, de rubber pakkingen van het vlotterdekseltje zijn lichtelijk aan het vergaan en sluiten niet lekker af. Ik vermoed ook dat er nog wat lijm/kit resten tussen zitten van een vorige knutselaar...

Kan iemand mij vertellen waar ik alleen zo'n rubber pakking kan vinden? Bij ktm dealer vertelden ze mij dat alleen een complete revisieset te verkrijgen is voor +/- 140,- of de dekseltjes met pakking, daarbij de vraag of de pakkingen wel meegeleverd worden?...

Misschien ook nog een optie om de pakkingen opnieuw te verlijmen maar dan de vraag, waarmee?

Kan iemand hier een zinnig antwoord op geven of heeft iemand hier ervaring mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2016, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

zie fische... bijv bij ktmworld.com (oempartfinder).http://www.ktmworld.com/partfinder.html#/KTM/950_Adventure_Engine_-_2004/Carburetor_Keihin_CVRD43/1M04090005/04090037

aldaar is het rubbertje idd GEEN apart deel
24 60031011044 FLOAT CHAMBER CPL. $86.81 $68.58

JanJan

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2016, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik voor noodgevallen Black Silicone, maar Permatex maakt ook een specifiek benzinebestendig product:

https://www.permatex.com/products/gasketing/gasket-sealants/permatex-permashield-fuel-resistant-gasket-dressing-flange-sealant/
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2016, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt overigens wel o-ring snoer kopen. Als je dat netjes afsnijdt met een heel scherp mesje (scheermesje/afbreekmesje) dan kun je het met secondenlijm ook goed aan elkaar lijmen.

op die manier zou je het wel kunnen maken. Mss wel wat lastiger monteren, omdat het in eerste instantie niet graag in al die kleine rondinkjes wil blijven zitten.

Animal

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2016, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties!
Ik was er toch enigszins verbaast over dat deze pakking niet los te verkrijgen is. Anderzijds heb ik het toch eerder meegemaakt bij een set weber carburateurs. Echter was zo'n revisiesetje voor twee dubbele carburateurs maar 50,-.... Verschil moet er wezen natuurlijk rolleyes3

Ik ben even bij de plaatselijke Brezan langs gegaan om te kijken naar een benzinebestendige kit om dit samen met de oude rubber pakking te gebruiken.
Zij kwamen met het volgende product http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm?nodeid=8802634530817
We gaan het proberen.

Overigens zat de 'starter jet' dus mooi dicht van de voorste carburateur... Alles even los gehad en gereinigd.
Hopen dat hij nu wel goed gaat lopen rolleyes foto op deze discussie http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=44464
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jul. 2016, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

zal wel werken. en vooral WEINIG er op doen.. te veel geeft zooi aan de binnenkant en dat geeft weer snel verstopte sproeirtjes

je doet bijna altijd vanzelf te veel: je moet bijna insmeren en dan afvegen om genoeg te hebben

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: