lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Het ding is kapot!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 22:27    Onderwerp: Het ding is kapot!!!!!!!!!!!!!!!!! Reageer met quote

Aan eenieder die er luistert,
ik kom net terug van zeeland, een uur ongeveer 150 gereden en vlakbij huis begint mijn dashboardverlichting minder te worden, de toerenteller stopte helemaal en na 300 meter en een paar stotters viel de motor uit.
Nu moet ik morgenochtend weer naar werk.
Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn???
Ik hoop op wat snelle reacties!!
Bij voorbaat hartelijke dank!!!
stars

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 22:37    Onderwerp: Re: Het ding is kapot!!!!!!!!!!!!!!!!! Reageer met quote

Eppo schreef:
Aan eenieder die er luistert,
ik kom net terug van zeeland, een uur ongeveer 150 gereden en vlakbij huis begint mijn dashboardverlichting minder te worden, de toerenteller stopte helemaal en na 300 meter en een paar stotters viel de motor uit.
Nu moet ik morgenochtend weer naar werk.
Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn???
Ik hoop op wat snelle reacties!!
Bij voorbaat hartelijke dank!!!
stars


als ik dit zo lees, ik denk ontsteking, ik zou zeggen kijk eens of je bougie's nog vonken is je accu ook leeg ????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bongo
Gast





BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Eppo,

Zoals je het omschrijft, lijkt het alsof enkele elektrische functies (zoals de benzinepomp) zijn uitgevallen, of omdat er kortsluiting is en de betreffende zekeringen zijn doorgebrand, of omdat de bedrading van de kabelboom van die onderelen die jij noemt ergens onder de tank/plastic zijn "doorgeschuurd".
Misschien helpt zoeken op dit forum, bijv. op "benzinepomp"?

Verder ben ik een absolute leek op elektrisch gebied. Veel succes!

groeten, Edwin
Naar boven
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Eppo!

Klote, tja, wat zou het zijn, klinkt electrisch, toerenteller in nl ook eletronich gestuurd.
Kun je nu checken of er nog stroom in de accu zit?
Laat die klep onder je blok ff zakken en controleer daar de aansluitingen naar het startrelais enzo.
misschien ligt er gewoon een pool van de accu los????

De brandstofpomp onderaan je blok is geloof ik ook electrisch,
dus als die geen stroom krijgt stopt de motor ook lijkt mij.

Gaat de startmotor nog rond als je probeert te starten??

Ik zeg ook maar wat, wellicht zijn er nog anderen met suggesties.


Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

PS:

In je startrelais zit ook de hoofdzekering, check die ook ff,
er kan daar ook zomaar een draad doorgerot zijn omdat het relais net als de benzinepomp op een erg "baggergevoelige"plek zitten.
(zeker voor een baggeraar als jij laugh ).

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Lees van deze link ff het eerste bericht van DR Bean Eppo!

Lijkt verdacht veel op jouw probleem!!!!

Gewoon de link aanklikken.

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=99

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dank dank dank
Ik ga even kijken!! thumbsup

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Heren,
ik heb wat zitten rondvroeten onder het ding maar die rood/witte draadjes van heer Bean zie ik nergens.
Wel doet mijn dashboardverlichting het weer en ook de startmotor gaat weer rond. De startmotor pakt alleen niet als je begrijpt wat ik bedoel. Het is inderdaad ALLEEN de startmotor die rond gaat en niet de krukas.
Ik heb er ook maar een acculader op gezet, die geeft hem 3 ampere, betekent dit dat de accu erg leeg is ofzo?
Dat als die wat voller is dat dan de startmotor sneller draait en daardoor de krukas mee neemt??
Ik snap hem bijna niet meer!
HELP

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

Eppo schreef:
Heren,
ik heb wat zitten rondvroeten onder het ding maar die rood/witte draadjes van heer Bean zie ik nergens.
Wel doet mijn dashboardverlichting het weer en ook de startmotor gaat weer rond. De startmotor pakt alleen niet als je begrijpt wat ik bedoel. Het is inderdaad ALLEEN de startmotor die rond gaat en niet de krukas.
Ik heb er ook maar een acculader op gezet, die geeft hem 3 ampere, betekent dit dat de accu erg leeg is ofzo?
Dat als die wat voller is dat dan de startmotor sneller draait en daardoor de krukas mee neemt??
Ik snap hem bijna niet meer!
HELP


heb je je bougie's al getest zo kun je zien of het de ontsteking is ????????
dit moet je eerst doen en daarna verder kijken ik vind het raar dat hij uitvalt terwijl je 150 vliegt en dit kan niet echt met je startrelais temaken hebben lijkt mij en zeker niet met je benzine pomp want als die uitvalt dan sta je direct stil. je zei dat je verlichting langzaam uitviel
als je ontsteking kapot gaat kan de accu het effe overnemen maar daarna valt hij stil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 0:53    Onderwerp: Reageer met quote

Mr Wheely,
met een hoop gefrut eindelijk een bougiedop eraf gekregen maar ik had geen bougiesleutel die erop paste. Wat een gedoe zeg allemaal inmiddels gaat mijn mijn startmotor steeds harder draaien maar nog steeds alleen de startmotor.
He dank jullie wel voor de goede ideeen, ik denk dat ik morgen Lemmens maar weer eens bel.
Bedankt in ieder geval. thumbsup

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 1:05    Onderwerp: Re: Het ding is kapot!!!!!!!!!!!!!!!!! Reageer met quote

[quote="Eppo"]Aan eenieder die er luistert,
ik kom net terug van zeeland, een uur ongeveer 150 gereden en vlakbij huis ... viel de motor uit.
:**[/quote]

Wat een fiets ook he ? Op sterven na dood en je toch thuis brengen.

Die van mij heeft ook vage problemen gehad; ik moest 2 km lopen. Bij mij zat er een haarscheur in de pluspool-kabel. Die brak toen ik de accu eruit haalde.

Bij jou klinkt het meer als een laadprobleem. Check de draden vd dynamo naar de spanningsregelaar (dat ding met koelribben linksonder het blok) en de draden vd spanningsregelaar naar de accu.
Het gemakkelijkst is het om bij de spanningsregelaar te beginnen en dan de draden te volgen naar de dynamo (waarschijnlijk 3 gele). De andere gaan naar aarde en accu. Als je van buiten geen beschadigingen ziet, meet die draden dan even door. De gele moeten onderling bijna geen weerstand hebben.
Als dat het is, moet ie morgenochtend gewoon starten als je blijft laden. Als je niet te ver van je werk woont, red 'ie dat wel.
Als jouw motor afsloeg van een lege accu, kan je accu ook best zijn overleden als gevolg van je storing. Een goede accu heeft ongeveer 12.8V, als het minder dan 12V is; dood. Daartussen kon het beter.

Sukses joh; dit zijn schijtproblemen.

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 1:32    Onderwerp: Reageer met quote

Eppo schreef:
Mr Wheely,
met een hoop gefrut eindelijk een bougiedop eraf gekregen maar ik had geen bougiesleutel die erop paste. Wat een gedoe zeg allemaal inmiddels gaat mijn mijn startmotor steeds harder draaien maar nog steeds alleen de startmotor.
He dank jullie wel voor de goede ideeen, ik denk dat ik morgen Lemmens maar weer eens bel.
Bedankt in ieder geval. thumbsup


raar verhaal dat probleem van je ksnap het niet zo goed
als je hem start heb je geen weer stand maak ik op uit je verhaal
kleppen ?????? distributie ketting ????? uhoh2 uhoh2
veel succes ik hoop voor je dat het garantie is worried2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ad



Geregistreerd op: 17-1-2006
Berichten: 26
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 8:45    Onderwerp: Re: Het ding is kapot!!!!!!!!!!!!!!!!! Reageer met quote

Eppo schreef:
Aan eenieder die er luistert,
ik kom net terug van zeeland, een uur ongeveer 150 gereden en vlakbij huis begint mijn dashboardverlichting minder te worden, de toerenteller stopte helemaal en na 300 meter en een paar stotters viel de motor uit.
Nu moet ik morgenochtend weer naar werk.
Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn???
Ik hoop op wat snelle reacties!!
Bij voorbaat hartelijke dank!!!
stars


Eppo,

Erg lastig dit soort storingen!
Ik wil eventueel wel langs komen, zodat we mijn accu in jouw motor plaatsen. Dan sluiten we in ieder geval een defecte accu uit!
Hoor het wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 20:12    Onderwerp: Re: Het ding is kapot!!!!!!!!!!!!!!!!! Reageer met quote

Ad schreef:
Eppo schreef:
Aan eenieder die er luistert,
ik kom net terug van zeeland, een uur ongeveer 150 gereden en vlakbij huis begint mijn dashboardverlichting minder te worden, de toerenteller stopte helemaal en na 300 meter en een paar stotters viel de motor uit.
Nu moet ik morgenochtend weer naar werk.
Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn???
Ik hoop op wat snelle reacties!!
Bij voorbaat hartelijke dank!!!
stars


Eppo,

Erg lastig dit soort storingen!
Ik wil eventueel wel langs komen, zodat we mijn accu in jouw motor plaatsen. Dan sluiten we in ieder geval een defecte accu uit!
Hoor het wel


als de accu kapot is valt je motor toch niet uit als je met 150 km/uur laag vliegt ????????? worried2 worried2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 20:43    Onderwerp: Re: Het ding is kapot!!!!!!!!!!!!!!!!! Reageer met quote

[quote="mr wheely"]
als de accu kapot is valt je motor toch niet uit als je met 150 km/uur laag vliegt ????????? :-~ :-~[/quote]

Nee, maar als de motor niet meer laad wel. En daardoor kan de accu ook stuk gaan. Dat is een gevolg, niet een oorzaak.

We horen uit Dongen toch wel wat het was ????

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif