Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2005, 19:55 Onderwerp: stroomuitval |
|
|
gisteren was het zover... de eerste stroomuitval bij mijn LC8:
Draadjes (rood/wit) van de regelaar naar de accu/hoofdzekering doorgerot.
Rechts in de carterplaat zit een 2 polige stekker met 2 roodwitte draden eraan, bij de hoofzekering unit. De stekker zit aan een kant redelijk gefixeerd, maar de draad naar de regelaar bungelt min of meer onder het blok door: Door trillingen en zout (veel groene uitslag) beide kabeltjes afgebroken. Resultaat: accu laadde niet meer bij, en toen ik het zag (flakkerend neutraal lampje) kon ik al niet meer starten.
Ik HAD alle stekkers netjes in de vaseline gezet... misschien net die onderste vergeten? of misschien desondanks stuk?
Ik vind het ook wel zo'n domme plek voor die elektronica: vol in het pekelwater. Ik vraag me af of ze dat in Oostenrijk misschien gewoon niet hebben?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 201 Woonplaats: Amstelveen
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2005, 20:40 Onderwerp: |
|
|
Dat heb ik ook al meegemaakt, alleen was bij mij de stekker bovenop het startrelais verbrand, ook door water/oxidatieproblemen.
Ik heb nu alle bedrading ingetaped met vulcaniserende tape en de stekker bovenop het startrelais afgekit, lijkt nu goed te gaan
Tip: Blanke tectyl werkt beter als vaseline!!!! Smelt niet en is beter waterbestendig
_________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 7 Feb. 2005, 1:32 Onderwerp: d |
|
|
Ik heb zowat een jaar geleden eens een horror foto van een LC8 accu
gezien, (volgens mij die van Schradt).
Totaal geoxideerd, leek wel een vierkante bloemkool, inclusief doorgerotte
lintkabels.
Ik heb toen onmiddelijk die van mij gecontroleerd, alles zag er als nieuw uit!
Volgens mij heeft het alles te maken met off road rijden, doorwadingen,blubber, enz.
In de pekel rijden doe ik ook elke dag, (60km).
Desalniettemin zit die electronica incl accu gewoon op de verkeerde plek.
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Di, 19 Apr. 2005, 21:01 Onderwerp: |
|
|
Vlak nadat ik de mijne uit Duitsland had gehaald, ging 'ie haperend rijden. En wel zo dat je bijkans met je kin op het stuur klapte. Alleen met een slippende koppeling kon ik redelijk soepel rijden.
Uiteindelijk bleek in de draad aan de pluspool vd accu een haarscheurtje te zitten. Die brak af toen ik de accu probeerde los te maken. Het scheurtje zat in dat koperen uiteinde vd staaldraad, op de plaats waar het uiteinde gebogen is.
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 9 Mei. 2005, 10:02 Onderwerp: Re: d |
|
|
Daan schreef: | Ik heb zowat een jaar geleden eens een horror foto van een LC8 accu
gezien, (volgens mij die van Schradt).
Totaal geoxideerd, leek wel een vierkante bloemkool, inclusief doorgerotte
lintkabels.
Ik heb toen onmiddelijk die van mij gecontroleerd, alles zag er als nieuw uit!
Volgens mij heeft het alles te maken met off road rijden, doorwadingen,blubber, enz.
In de pekel rijden doe ik ook elke dag, (60km).
Desalniettemin zit die electronica incl accu gewoon op de verkeerde plek.
Daan |
Ha, toevallig die Schradt-accu weer ergens tegengekomen!
Daan
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
100.43 KB |
Weergegeven: |
664 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
|