lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

slecht contact in contactslot --> dashboard valt uit
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1593
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 12:34    Onderwerp: slecht contact in contactslot --> dashboard valt uit Reageer met quote

Hoi,

iemand ervaring met het sleutelen aan het contactslot? Het mijne is wat uitgelebberd en nu valt mijn dashboard altijd uit. Het is eigenlijk omgekeerd : het brandt enkel na een minuutje "peuteren" met de sleutel. Ik ga binnenkort eens kijken wat ik er aan kan doen, maar iemand heeft me al gezegd dat dat gemonteerd zit met bouten die afbreken bij 't aantrekken ervan? stars

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

Het contact zit als ik het me goed herinner gemonteerd met veiligheidsbouten die je niet zomaar kan los- of vastschroeven. Kwestie dat niet elke idioot met een schroevendraaier erbij kan.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

uitboren is nodig om het los te halen. maar.. als je de kroonplaat los haal kan je er prima bij om het electra deel los te halen en te repareren.

Als je de onderkant er af haal dan zie je snel genoeg wat er stuk is. vaak de contractjes bijbuigen lost het weer op voor duizenden kilometers. Opsolderen is ook mogelijk.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1593
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 16:38    Onderwerp: Reageer met quote

mooi zo thumbsup
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
MartijnL20



Geregistreerd op: 19-5-2013
Berichten: 91
Woonplaats: NH

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht je het contactslot toch willen vervangen is de oplossing redelijk simpel.

2 moeren op de veiligheids/afbreek bouten lassen...is even een gepriegel maar lukt wel. 2 weken terug zelf gedaan bij mijn SE toen ik het contactslot ging vervangen. De opgelaste moertjes laten zitten voor het terug plaatsen en er daarna weer aftikken met een hamer.

_________________
KTM 990R + Buell X1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1593
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

hm
ik heb geen lasapparaat. En omdat even raprap te gaan kopen...

Weetje, ik ga gewoon even die onderkant van dat contact losschroeven en zien wat ik daar kan doen.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 757
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

de kroonplaat is toch van de motor gehaald, dus dat zal 't simpelst zijn ja.
je zou overal moeten aankunnen denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 15:29    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
hm
ik heb geen lasapparaat. En omdat even raprap te gaan kopen...


Je woont zeker een pesteind van Oss, NL af?

Dat kroonplaatje nameten op 'rechtheid' krijg ik wel voor elkaar en een lasapparaat heb ik ook....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1593
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

De benelux is nu ook niet zo héél groot, maar "tijd" is het groot probleem bij mij. Tot eind augustus zit mijn agenda tsjokvol. Daarmee dat ik gerust enkele weken/maanden kan sleutelen aan de moto. Ik heb toch geen tijd om er mee te rijden.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Sja, als je me nodig hebt dan hoor ik het wel.

Het kruistafeltje van mijn freesbankje is redelijk vlak alleen wat krapjes, maar daar valt wel wat mee te doen. Moertjes/uitlaten/zijstandaarden/whatever lassen is het probleem ook niet. En je bent welkom.

Maar of die 'services' het waard zijn om er de halve Benelux voor te doorkruisen? Hetzelfde moet je ook wel op 1-10km afstand kunnen vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon kopje van de bout afboren en daarna het slot wegnemen gaat prima. De draai-eindjes die dan blijven zitten kun je er daarna met een tang gewoon uitdraaien.

je hebt daarna wel nieuwe boutjes nodig

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1593
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de onderkant van het stopcontact losgemaakt, gewoon twee kruiskopschroefjes los en de plastieken onderkant met de elektriek erin kwam meteen los. De bovenste helft met het draaiding erin laat ik rustig zitten. Helemaal niet nodig volgens mij.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Als de mechanika, de 'tumblers' in het slot nog goed zijn kan je die lekker laten zitten.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1593
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Als de mechanika, de 'tumblers' in het slot nog goed zijn kan je die lekker laten zitten.


hm.... ik kan de sleutel nog vlotjes van uiterst links naar uiterst rechts en zo draaien, maar tussen 'contact aan' en 'contact uit' bvb zit helemaal geen weerstand. Zo hoort het niet dacht ik. Da's mechanische slijtage wellicht, smeren gaat niet veel helpen hier? Pffff, dan toch maar proberen uitboren of zo...

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Mei. 2013, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij krijg je die weerstand door de electronica die je net los heb gehaald hoor!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif