Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 12:34 Onderwerp: slecht contact in contactslot --> dashboard valt uit |
|
|
Hoi,
iemand ervaring met het sleutelen aan het contactslot? Het mijne is wat uitgelebberd en nu valt mijn dashboard altijd uit. Het is eigenlijk omgekeerd : het brandt enkel na een minuutje "peuteren" met de sleutel. Ik ga binnenkort eens kijken wat ik er aan kan doen, maar iemand heeft me al gezegd dat dat gemonteerd zit met bouten die afbreken bij 't aantrekken ervan?  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 15:21 Onderwerp: |
|
|
Het contact zit als ik het me goed herinner gemonteerd met veiligheidsbouten die je niet zomaar kan los- of vastschroeven. Kwestie dat niet elke idioot met een schroevendraaier erbij kan. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 16:08 Onderwerp: |
|
|
uitboren is nodig om het los te halen. maar.. als je de kroonplaat los haal kan je er prima bij om het electra deel los te halen en te repareren.
Als je de onderkant er af haal dan zie je snel genoeg wat er stuk is. vaak de contractjes bijbuigen lost het weer op voor duizenden kilometers. Opsolderen is ook mogelijk. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 16:38 Onderwerp: |
|
|
mooi zo  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
MartijnL20
|
Geplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 18:03 Onderwerp: |
|
|
Mocht je het contactslot toch willen vervangen is de oplossing redelijk simpel.
2 moeren op de veiligheids/afbreek bouten lassen...is even een gepriegel maar lukt wel. 2 weken terug zelf gedaan bij mijn SE toen ik het contactslot ging vervangen. De opgelaste moertjes laten zitten voor het terug plaatsen en er daarna weer aftikken met een hamer. _________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 11:38 Onderwerp: |
|
|
hm
ik heb geen lasapparaat. En omdat even raprap te gaan kopen...
Weetje, ik ga gewoon even die onderkant van dat contact losschroeven en zien wat ik daar kan doen. _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 14:16 Onderwerp: |
|
|
de kroonplaat is toch van de motor gehaald, dus dat zal 't simpelst zijn ja.
je zou overal moeten aankunnen denk ik. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 15:29 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | hm
ik heb geen lasapparaat. En omdat even raprap te gaan kopen... |
Je woont zeker een pesteind van Oss, NL af?
Dat kroonplaatje nameten op 'rechtheid' krijg ik wel voor elkaar en een lasapparaat heb ik ook.... |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 15:49 Onderwerp: |
|
|
De benelux is nu ook niet zo héél groot, maar "tijd" is het groot probleem bij mij. Tot eind augustus zit mijn agenda tsjokvol. Daarmee dat ik gerust enkele weken/maanden kan sleutelen aan de moto. Ik heb toch geen tijd om er mee te rijden. _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 16:13 Onderwerp: |
|
|
Sja, als je me nodig hebt dan hoor ik het wel.
Het kruistafeltje van mijn freesbankje is redelijk vlak alleen wat krapjes, maar daar valt wel wat mee te doen. Moertjes/uitlaten/zijstandaarden/whatever lassen is het probleem ook niet. En je bent welkom.
Maar of die 'services' het waard zijn om er de halve Benelux voor te doorkruisen? Hetzelfde moet je ook wel op 1-10km afstand kunnen vinden. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 19:35 Onderwerp: |
|
|
gewoon kopje van de bout afboren en daarna het slot wegnemen gaat prima. De draai-eindjes die dan blijven zitten kun je er daarna met een tang gewoon uitdraaien.
je hebt daarna wel nieuwe boutjes nodig _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 20:30 Onderwerp: |
|
|
ik heb de onderkant van het stopcontact losgemaakt, gewoon twee kruiskopschroefjes los en de plastieken onderkant met de elektriek erin kwam meteen los. De bovenste helft met het draaiding erin laat ik rustig zitten. Helemaal niet nodig volgens mij. _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 20:50 Onderwerp: |
|
|
Als de mechanika, de 'tumblers' in het slot nog goed zijn kan je die lekker laten zitten. _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 22:16 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Als de mechanika, de 'tumblers' in het slot nog goed zijn kan je die lekker laten zitten. |
hm.... ik kan de sleutel nog vlotjes van uiterst links naar uiterst rechts en zo draaien, maar tussen 'contact aan' en 'contact uit' bvb zit helemaal geen weerstand. Zo hoort het niet dacht ik. Da's mechanische slijtage wellicht, smeren gaat niet veel helpen hier? Pffff, dan toch maar proberen uitboren of zo... _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 31 Mei. 2013, 9:21 Onderwerp: |
|
|
volgens mij krijg je die weerstand door de electronica die je net los heb gehaald hoor! _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
|