Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1032 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 14:20 Onderwerp: Minder on/off ? |
|
|
Er zou een soort rondel bestaan om aan de gashendel te monteren om minder on/off te hebben.
Hoe noemt dat dingetje ?
De EPC is er al af.
Mss kan ik ook een kleiner tandwiel vooraan monteren ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1032 Woonplaats: west-vl
|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 15:35 Onderwerp: |
|
|
zelf te maken van het originele ook als je wat handig bent.... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1032 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 15:49 Onderwerp: |
|
|
Roeligan schreef: |
zelf te maken van het originele ook als je wat handig bent.... |
Nope, ik ben niét handig... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 16:20 Onderwerp: |
|
|
Gashandle van een RC8 kopen.
zie http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2273
Gr. dekster
Laatst aangepast door Dekster op Do, 11 Apr. 2013, 16:24, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1032 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 16:24 Onderwerp: |
|
|
Dekster schreef: | Gashandle van een RC8 kopen.
Gr. dekster |
hmm, gaat niet goed samen met mijn verwarmde handvaten vermoed ik ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 16:32 Onderwerp: |
|
|
waarom nie? Zit een rubberhuls om de gashandle.... Ik vermoed dat die eraf kan halen.
Ik heb zelf Gerbing's motorhandschoenen voor het echte koude weer, dus was het niet nodig de rubberenhuls eraf te halen........
Dan zit er denk ik niets anders op dan zelf den dremel te hanteren. of door iemand hier te laten dremelen, of veel geld uitgeven......
Gr. Dekster. |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 19:03 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | Dekster schreef: | Gashandle van een RC8 kopen.
Gr. dekster |
hmm, gaat niet goed samen met mijn verwarmde handvaten vermoed ik ? |
Heb zelf de G2 versie... Werkt perfekt met verwarmde handvaten  _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:02 Onderwerp: |
|
|
Ik las in je opening dat je ook een kleiner vtw overweegt.
Ik rijd nu een kleiner (16t) vtw en een groter atw (45t)
Iets vlotter schakelen, maar rijd heerlijk
Zou je adviseren het zeker eens te testen....
Gr. Dekster |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1032 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:06 Onderwerp: |
|
|
Dekster schreef: | Ik las in je opening dat je ook een kleiner vtw overweegt.
Ik rijd nu een kleiner (16t) vtw en een groter atw (45t)
Iets vlotter schakelen, maar rijd heerlijk
Zou je adviseren het zeker eens te testen....
Gr. Dekster |
Ik dacht op mijn vorig 2007 model dat er enkel een kleiner vtw geplaatst was, en dat dit ook wel wat verschil gaf. Dus bij de volgende kettingwissel komt dit er ook aan.
Een hoge topsnelheid interesseert me niet, en supersnel optrekken ook niet, maar soepel & doseerbaarder rijden wel.
Maakt een groter achter tw een verschil ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:24 Onderwerp: |
|
|
Snelheid is bij mij ook geen issue. Rijd meestal op noppen.
Achterwiel ben ik ook niet voor geboren.
Zeker op noppen en nat wegdek is een doseerbare fiets wel prettig.
Als ik naast een normale 17t x 42t optrek, schakel ik wel eerder....
Controle op je linkpols zal misschien wel meer invloed hebben op het doseren dan een 45t atw. Maar alle beetjes helpen.
Voor de kosten zou ik het niet laten. Omzetten van een tandwiel viel mij alles mee. Ik ben ook geen sleutelkoning.
Gr. Dekster |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1032 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:29 Onderwerp: |
|
|
Dekster schreef: | Controle op je linkpols zal misschien wel meer invloed hebben op het doseren dan een 45t atw. Maar alle beetjes helpen.
|
Hmm, wat ik me ook afvroeg, vorig weekend in Picardie redelijk wat offroad gereden, en ik moet constant de koppeling erbij nemen, in 2e, tractie houden maar toch niet te snel rijden.
Terwijl ne kameraad met zijn superténeré dat niet hoeft te doen (enfin, verschillend motor karakter ook hé), die zijn gas reageert nie zo hitsig.
Verslijt de koppeling van mijn ktm dan sneller ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:39 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me wel, maar over slijtage kunnen anderen je beter over informeren.
Maar een groter atw kleiner vtw helpen zeker om je lc8 makkelijker aan de praat te houden in de 2e in de baggert of zand. Beetje gas bij ook hoor.
Weer die pols
Dek |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1601 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 10:58 Onderwerp: |
|
|
peter toch.
kleiner vtw -> véél harder ervandoor gaan in alle vitessen.
kleiner vtw en groter atw --> inderdaad een pak beter als je veel baggert omdat je die koppeling een pak minder nodig hebt. Maar op straat heb je wel een heftig machineke dan.
slijtage koppeling : Raketman en ik kunnen u garanderen dat die koppeling onverslijtbaar is. Je kan je niet voorstellen hoeveel tientallen uren wij die al hebben laten doorslippen tijdens het voortonen van examenmaneuvers. Mijn KTM heeft al 78000km (gisteren gecontroleerd) en het zijn nog steeds de originele platen
In de bagger doe ik gewoon alles in tweede. Zelfs vertrekken. Laat die koppeling maar slippen, die trekt zich daar niks van aan.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1032 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 11:17 Onderwerp: |
|
|
Muug toch...
Dus als ik jouw denkrichting volg, enkel zo een cam400 erop plaatsen ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
|