lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Minder on/off ?
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 14:20    Onderwerp: Minder on/off ? Reageer met quote

Er zou een soort rondel bestaan om aan de gashendel te monteren om minder on/off te hebben.
Hoe noemt dat dingetje ?

De EPC is er al af.
Mss kan ik ook een kleiner tandwiel vooraan monteren ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

de throttle cam dus : http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2221

Heeft er iemand eentje op overschot ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
de throttle cam dus : http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2221

Heeft er iemand eentje op overschot ?


zelf te maken van het originele ook als je wat handig bent....

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

Roeligan schreef:
petervdc schreef:
de throttle cam dus : http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2221

Heeft er iemand eentje op overschot ?


zelf te maken van het originele ook als je wat handig bent....


Nope, ik ben niét handig...

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Gashandle van een RC8 kopen.

zie http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2273

Gr. dekster


Laatst aangepast door Dekster op Do, 11 Apr. 2013, 16:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dekster schreef:
Gashandle van een RC8 kopen.

Gr. dekster


hmm, gaat niet goed samen met mijn verwarmde handvaten vermoed ik ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

waarom nie? Zit een rubberhuls om de gashandle.... Ik vermoed dat die eraf kan halen.

Ik heb zelf Gerbing's motorhandschoenen voor het echte koude weer, dus was het niet nodig de rubberenhuls eraf te halen........

Dan zit er denk ik niets anders op dan zelf den dremel te hanteren. of door iemand hier te laten dremelen, of veel geld uitgeven......

Gr. Dekster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Do, 11 Apr. 2013, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
Dekster schreef:
Gashandle van een RC8 kopen.

Gr. dekster


hmm, gaat niet goed samen met mijn verwarmde handvaten vermoed ik ?


Heb zelf de G2 versie... Werkt perfekt met verwarmde handvaten wink

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik las in je opening dat je ook een kleiner vtw overweegt.
Ik rijd nu een kleiner (16t) vtw en een groter atw (45t) lipsrsealed2
Iets vlotter schakelen, maar rijd heerlijk Smile
Zou je adviseren het zeker eens te testen....

Gr. Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dekster schreef:
Ik las in je opening dat je ook een kleiner vtw overweegt.
Ik rijd nu een kleiner (16t) vtw en een groter atw (45t) lipsrsealed2
Iets vlotter schakelen, maar rijd heerlijk Smile
Zou je adviseren het zeker eens te testen....

Gr. Dekster


Ik dacht op mijn vorig 2007 model dat er enkel een kleiner vtw geplaatst was, en dat dit ook wel wat verschil gaf. Dus bij de volgende kettingwissel komt dit er ook aan.

Een hoge topsnelheid interesseert me niet, en supersnel optrekken ook niet, maar soepel & doseerbaarder rijden wel.

Maakt een groter achter tw een verschil ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Snelheid is bij mij ook geen issue. Rijd meestal op noppen.
Achterwiel ben ik ook niet voor geboren.
Zeker op noppen en nat wegdek is een doseerbare fiets wel prettig.
Als ik naast een normale 17t x 42t optrek, schakel ik wel eerder....

Controle op je linkpols zal misschien wel meer invloed hebben op het doseren dan een 45t atw. Maar alle beetjes helpen.

Voor de kosten zou ik het niet laten. Omzetten van een tandwiel viel mij alles mee. Ik ben ook geen sleutelkoning.

Gr. Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dekster schreef:
Controle op je linkpols zal misschien wel meer invloed hebben op het doseren dan een 45t atw. Maar alle beetjes helpen.


Hmm, wat ik me ook afvroeg, vorig weekend in Picardie redelijk wat offroad gereden, en ik moet constant de koppeling erbij nemen, in 2e, tractie houden maar toch niet te snel rijden.
Terwijl ne kameraad met zijn superténeré dat niet hoeft te doen (enfin, verschillend motor karakter ook hé), die zijn gas reageert nie zo hitsig.

Verslijt de koppeling van mijn ktm dan sneller ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 9:39    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me wel, maar over slijtage kunnen anderen je beter over informeren.

Maar een groter atw kleiner vtw helpen zeker om je lc8 makkelijker aan de praat te houden in de 2e in de baggert of zand. Beetje gas bij ook hoor.

Weer die pols Smile

Dek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1601
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

peter toch.

kleiner vtw -> véél harder ervandoor gaan in alle vitessen.

kleiner vtw en groter atw --> inderdaad een pak beter als je veel baggert omdat je die koppeling een pak minder nodig hebt. Maar op straat heb je wel een heftig machineke dan.

slijtage koppeling : Raketman en ik kunnen u garanderen dat die koppeling onverslijtbaar is. Je kan je niet voorstellen hoeveel tientallen uren wij die al hebben laten doorslippen tijdens het voortonen van examenmaneuvers. Mijn KTM heeft al 78000km (gisteren gecontroleerd) en het zijn nog steeds de originele platen thumbsup

In de bagger doe ik gewoon alles in tweede. Zelfs vertrekken. Laat die koppeling maar slippen, die trekt zich daar niks van aan. grin

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Muug toch... wink2

Dus als ik jouw denkrichting volg, enkel zo een cam400 erop plaatsen ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif