lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 ADV start niet meer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 14:02    Onderwerp: 990 ADV start niet meer Reageer met quote

Vandaag mijne Adv 990 s van de druppellader gehaald en buiten geduwd, ik starte hem en hij starte Smile . Het ABS lampje bande , ik dacht ik rij is op straat en terug om te zien of het uitging gelijk het zou moeten , en het bleef branden en begon het lichtje f1 te branden , voor mijn garage de moto stil gezet , daarna het contact terug opgezet en geen enkel lichtje brande er nog,ik ben terug binnengegaan en in dat boekje gaan kijken dat bij de moto is , als er niks meer brand spreken ze daar van de hoofd zekering, ik terug naar de moto ,ik dacht ik zal er is naar kijken of ze stuk is,maar eerst het contact nog is terug opgezet en alles brande terug, duwde nu op de startknop en alle lichtjes gingen terug uit en de moto deed niets, als ik nu het contact op zet hoor ik een snel ratelend (tikkend)geluid in het contactslot of toch ergens heel dicht inde buurt daarvan,heeft iemand dat al is voorgehad of wat zou dat kunnen zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Contactslot is de boosdoener, is al verschillende malen hier op 't forum gepasseerd dacht ik.
Kan ook doorgeschuurde draad zijn van de kabelboom die naast de kader loopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Jep, wellicht doorgeschuurde kabel van het contact. Heb ik ook voorgehad. Probeer eens wat er gebeurt met het contact op en dan het stuur te draaien, als dat het probleem is krijg je een effect van contact - geen contact - terug contact.
Ik de slechte plek is uit de kabels geknipt, en er is dan een stuk tussen gesoldeerd zodat de kabel langer is. Gaat al 30 000 km goed.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ok bedankt voor de reacties

Dan zal ik er maandag of dinsdag is naar kijken of ik niks kan vinden.


Ja ik heb juist dan toch nog is geprobeerd met het stuur te draaien
met het contact op, maar hij blijft daar ergens vanvoor snel tikken
en geen lampjes meer die aangaan

Zo een werkplaats handboek kan je dat ergens kopen , dat zou wel makkelijker zijn in plaats van dat bedieningshandleiding boekje dat bij de moto was.


Ik had morgen afgesproken met iemand om een toerke te gaan rijden, daarom dat ik de moto is starte om hem klaar te zetten voor vertrek,het zal met den Ten 660 worden dan,straks hem nog is tanken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
louis



Geregistreerd op: 7-2-2013
Berichten: 17
Woonplaats: Mont Pellicules

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Batterij onvoldoende spanning en startrelais die blijft hangen (tikkend geluid). Probeer eens met een andere batterij, eventueel met startkabels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Al het bovenstaande, ofwel het beruchte koperbaantje op het startrelais dat bijna doorgerot is.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

Nog iets dat ik vergeten te vertellen was , voor de winter toen ik hem starte
was het zo van tik , hield eventjes in ( of hoe moet ik dat zegen) dan starte hij door en was in gang, en zo was dat vandaag ook,zo een keer en dan het bovenste verhaal
Half januari heb ik de moto nog is gestart en die starte toen vanzelfs ,toen de druppellader er aangehangen , vanmorgen waren de lampjes van de druppellader groen,maar een startbatterij heb ik nog niet gebruikt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Al het bovenstaande, ofwel het beruchte koperbaantje op het startrelais dat bijna doorgerot is.


Is dat zo een breed koper plaatje in de vorm van een brede U ,zo heb ik er ergens vroeger op het werk al is een gezien,als het zoiets is weet ik wat ik ongeveer moet zoeken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Test met een opgeladen batterij eens je voltage wanneer je start. Mag niet onder de 11V zakken dacht ik. Als ze meer zakt is je batterij gewoon aan vervanging toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt in eerste instantie gewoon als een dode accu...

wel een beetje spanning, maar geen kracht (stroom) meer om te starten.
dus: inderdaad even spanning meten tijdens het starten: waarschijnlijk zakt deze dan ver in.
een echte accutester kan natuurlijk ook.


Als het dat niet is: Kabels en ogen naar de accu controleren, startrelais controleren (bij de hoofdzekering) op 'rot' en als het dat allemaal niet is.. contactslot.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2013, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ok bedankt allemaal voor de reactie's , ik ga dat maandag zeker nazien
Morgen een ritje voor de boeg,maar dan met de Ten in plaats van de KTM nu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hij is terug in orde, het was de batterij ,het weer mag stilletjes veranderen nu,hij staat klaar Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

Gelukkig. Smile
Dacht even aan mijn probleem. Als ik mijn stuur draai valt het contact uit. Maar hij moet toch voor een grote beurt binnenkort, gelijk even aankaarten.

_________________
Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

De vroegere injectiemodellen (2006-2009) durven batterijvreters te zijn. Nooit een batterij gehad die langer dan 1,5 jaar meeging, behalve de laatste. Die zou er net geen 2 geworden zijn.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Gelijk mijne moto nu deed had ik nog bij geen enkele moto meegemaakt.
Eerst starte hij , en na hem stil te zetten niks niet meer, geen enkel lichtje brande nog ,als ik den druppellader afkoppelde waren de lampjes groen , dus dacht ik eerst dat de batterij ok was,maar niet dus

Maar nu draait hij terug en is ok
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif