lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

afgesplitst: SAS/SLS nogmaals

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 11:21    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij dwalen we nu dan ook weer af....... lipsrsealed2


Gebruik anders ff de zoekfunctie, over de delen die jij opnoemt is al redelijk wat geschreven, de meeste dingen zitten erop vanwege de milleu regelgeving, dr af met die zooi hij wordt er aleen maar beter van thumbsup dit scheelt weer gewicht en bespaart dus benzine en dit is dus goed voor t milleu idea2


Carb verwarming is over het algemeen nodig als je met lagere temperatuuren rijdt, het voorkomt het bevriezen van de caburateur (sproeiers).

duspit gewoon de forums ff door en je bent weer een heel stuk wijzer....

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

Eppo schreef:
Jongensjonges, we gaan telkens wel erg snel off-topic.
Ook wel leuk waar dit soort dingen toe leiden maar ik snap er nog steeds weinig van. Dat klotsen van benzine in de vlotterbak dat klinkt als iets, dr. Bean. En waar is die carburateurverwarming nou voor, heeft dat echt nut? Mischien ook eens wat uitleg over al die afkortingen. Daan heeft geen EPS meer, de ander geen TBC en ik geloof dat dr. Bean helemaal alles met een afkorting van het ding afsloopt. Al die systemen hebben toch wel enig nut of belemmeren ze alleen? rolleyes5


Hier een voorzetje betreffende de SAS Eppo! (secundair air system).

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 17:25    Onderwerp: BLINDJES!! Reageer met quote

Even wat anders Smile
Wil iemand die de SAS al weg heb gehaald even een schetsje voor me maken met de maten die ik nodig heb om een blindje te snijden voor de SAS kleppen op de cylinder koppen?
Kan ik die maken voor ik het hele handeltje los haal, lekker snel ombouwen dan als ik begin.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 17:43    Onderwerp: Re: BLINDJES!! Reageer met quote

speedyves schreef:
Even wat anders Smile
Wil iemand die de SAS al weg heb gehaald even een schetsje voor me maken met de maten die ik nodig heb om een blindje te snijden voor de SAS kleppen op de cylinder koppen?
Kan ik die maken voor ik het hele handeltje los haal, lekker snel ombouwen dan als ik begin.



Stuur ff een mailtje naar www.evamotor.nl als het goed is heeft Erik de vorm nog in zijn bestand.
Die laat dan de plaatjes snijden, en stuurt die ze op.
Of je haalt ze ff op.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Of ik maak ze zelf ff.. maar dan moet ik wel de maat hebben Smile
Ga niet alleen de maat aan hem vragen..

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
Of ik maak ze zelf ff.. maar dan moet ik wel de maat hebben Smile
Ga niet alleen de maat aan hem vragen..


Je hebt 2 mallen op je motor zitten, nl de plaatjes met daarop de slangpilaren, deze zijn gelijkwaardig (voorste en achterste cilnder).

De plaat van de achterste cilinder is er vrij makkelijk ff af te halen,
Zelfs zonder de linkertank eraf te halen kun je het plaatje er geloof ik wel afkrijgen, maar om een hoop gepiel te voorkomen kun je dat beter wel doen.

Voorste plaatje verwijderen is wat meer werk, olietank losschroeven en wat op zij drukken geloof ik (tis alweer bijna 2 jaar geleden).

Zelf blindplaatjes maken kan denk ik wel, ze moeten nl volkomen vlak zijn
met 2 gaten er in.
Die van mij zijn gemaakt van ik meen 4 mm rvs, of ze gemaakt van alu
ook kunnen voldoen, dat weet ik niet (evt kromtrekken?).

Succes!

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, staat geen spanning op ofzo. heb nog een mooi stukkie 2 en een stukkie 1mm dik alu liggen. moet genoeg zijn hoor Smile
ok ok.. ik haal der wel een af tongue3

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
Hmm, staat geen spanning op ofzo. heb nog een mooi stukkie 2 en een stukkie 1mm dik alu liggen. moet genoeg zijn hoor Smile
ok ok.. ik haal der wel een af tongue3


Ik heb de membraamkleppies (of wat het ook zijn) die erachter zitten
gewoon laten zitten, omdat daar een afdichting aan gevulcaniseerd zit,
beetje hitte bestendige pakking erbij, en blindplaatjes er op.

Wel de boutjes gelijkmatig aantrekken, want 2 mm alu trek je wel snel krom lijkt mij.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

dat valt nog tegen hoor Smile echt flexibel is het niet. Ik haal de kleppen er ook uit vandaan, beetje vloeibaar op de plaatjes moet voldoende zijn denk ik.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:

Ik heb de membraamkleppies (of wat het ook zijn) die erachter zitten
gewoon laten zitten, omdat daar een afdichting aan gevulcaniseerd zit,
beetje hitte bestendige pakking erbij, en blindplaatjes er op.

Wel de boutjes gelijkmatig aantrekken, want 2 mm alu trek je wel snel krom lijkt mij.

Daan

Als je de membraamklepjes erachter laat zitten is het dan niet even simpel om gewoon de ori dekseltjes af te doppen waar de leiding normaal zit ??
Je kan ook dekseltjes bestellen bij KTM, hoor pleased
Ze staan in de 2006 Hardparts katalog voor de Superduke dozey De prijs weet ik niet lipsrsealed
@ Speedyves Als je sproeiers haalt bij een tuner moet je wel opletten dat het de juiste zijn, want op het zicht lijken die van een Keihin FCR te passen ,maar dat doen ze dus niet wry

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

start ik een NIEUW topic voor carb-hikups... maken jullie er weer een andere discussie van sad

heb ik dus maar even afgesplitst voor jullie. nie meer doen he tongue3

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
start ik een NIEUW topic voor carb-hikups... maken jullie er weer een andere discussie van sad

heb ik dus maar even afgesplitst voor jullie. nie meer doen he tongue3

grts


Kzallutniemeerdoen bucktooth

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif