Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 22:32 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Schematische weergave van de sas, het is een millieu dingetje,
nl voor naverbranding van de uitlaatgassen. |
leuk he.. dat je hier plaatjes kan oploaden
tzt komt er ook nog een galery voor persoonlijke foto's
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 0:38 Onderwerp: |
|
|
Mijn dealer had het hier ook al over. Zij verwijderen dit al voor de aflevering, naar het schijnt.
Reinier
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 6:59 Onderwerp: |
|
|
Je dealer zal het waarschijnlijk over de EPC gehad hebben,
(ook al weer een millieu ding) die verwijderen ze niet,
maar die wordt uitgeschakeld.
Verwijderen is beter, weer minder rommel om je blok heen
en vooral in stoffige omstandigheden beter voor je carbmembramen en gaschuiven.
de dealer trekt alleen maar bij de eerste beurt de stekkertjes los!
Ik geloof zelfs dat de USA 2005 modellen geen EPC meer hebben!
Hoe de EPC verwijderd/uitgeschakeld moet worden, kan ik op verzoek
ook wel beschrijven.
Het zijn dus twee verschillende dingen, EPC: (electronic power control)
SAS:(secundair air system).
De epc belemmerd bij volgas bewging de gasschuiven in het omhooggaan,
(ze gaan dus minder fel omhoog).
Dit gebeurd dmv een stootje lucht boven de membramen.
Ik weet niet of elke dealer de epc stil legt, ik denk van niet,
want een hoop dealers weten niet eens hoe ze olie moeten wisselen.
Groet Daan!
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 19:27 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Je dealer zal het waarschijnlijk over de EPC gehad hebben,
(ook al weer een millieu ding) die verwijderen ze niet,
maar die wordt uitgeschakeld.
Verwijderen is beter, weer minder rommel om je blok heen
en vooral in stoffige omstandigheden beter voor je carbmembramen en gaschuiven.
de dealer trekt alleen maar bij de eerste beurt de stekkertjes los!
Hoe de EPC verwijderd/uitgeschakeld moet worden, kan ik op verzoek
ook wel beschrijven.
Groet Daan! |
Ik dacht altjd dat het Electronic Pressure Control was... ik kan het nergens vinden.
EPC is bij mij al uitgeschakeld mbv stopjes in de slangen.
Als je het even wil proberen, kan je ook gewon de stekkers er af trekken!
(wel allebei doen.. anders krijg je rare effecten )
groet
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 19:38 Onderwerp: |
|
|
De monteur had het over lucht die in het uitlaatsysteem wordt geinjecteerd. Dit is om de uitlaatgas schoner te maken?!
Nu begrijp ik dat het om 2 dingen gaat? Dit moet dus allebei aangepast worden?
Ik wil graag een top draaiend blok met het maximale vermogen, dusssss
Reinier
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 19:41 Onderwerp: |
|
|
Het schijnt meer power te geven bij volgasacties in tweede en derde versnelling.
Ikzelf heb er niet veel van gemerkt, maarja, als je een ferrari een paar pk's minder of meer meegeeft merk je het verschil ook niet echt
In ieder geval, het zit er teveel op, dus WEG ER MEE
Zo kun je ook veel makkelijker bij de bougie's komen
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 19:53 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | De monteur had het over lucht die in het uitlaatsysteem wordt geinjecteerd. Dit is om de uitlaatgas schoner te maken?!
Nu begrijp ik dat het om 2 dingen gaat? Dit moet dus allebei aangepast worden?
Ik wil graag een top draaiend blok met het maximale vermogen, dusssss
Reinier |
Als je een top draaiend blok wil, moet je dus SAS verwijderen,EPC verwijderen, Sommers luchtfilterkastmodificatie monteren,
de boel af laten stellen door iemand die er verstand van heeft,
en..... de originele uitlaten dumpen en vervangen door Akra's!
Vanwege de catalisators in de originele uitlaten worden deze bloedheet,
zo heet dat je bagage en/of je passagier in de zomer gewoon wegsmelt.
Met Akra's kan je motor vrij ademhalen, bovenin en onderin looptie beter,
en je spaart ook nog eens zo'n 6 kg gewicht uit tov standaard!
Groet Daan
|
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 19:59 Onderwerp: |
|
|
Ik geloof dat het tijd wordt om een technomiddagje in te lassen volgend jaar. De gratis demo weet ik al....
Weet niet of de dealer dit allemaal standaard doet. Ik heb wel gelezen over een modje van de luchtfilterkast. Tevens kan je de gasnaald een stapje omhoog (laten) zetten. Inderdaad de bike daarna topfris af laten stellen.
Wordt vervolgd, denk ik zo....
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 20:05 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | Ik geloof dat het tijd wordt om een technomiddagje in te lassen volgend jaar. De gratis demo weet ik al....
Weet niet of de dealer dit allemaal standaard doet. Ik heb wel gelezen over een modje van de luchtfilterkast. Tevens kan je de gasnaald een stapje omhoog (laten) zetten. Inderdaad de bike daarna topfris af laten stellen.
Wordt vervolgd, denk ik zo.... |
Die gasnaalden omhoog was maar een richtlijn, ik heb ze omhooggezet
na het monteren van de luchtfiltermod en de Akra's.
en later heeft mijn dealer(waar ik errug veel vertrouwen in heb)
ze weer omlaaggehaald omdattie te rijk liep.
Daan!
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 21:04 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | Ik geloof dat het tijd wordt om een technomiddagje in te lassen volgend jaar. De gratis demo weet ik al....
Weet niet of de dealer dit allemaal standaard doet. Ik heb wel gelezen over een modje van de luchtfilterkast. Tevens kan je de gasnaald een stapje omhoog (laten) zetten. Inderdaad de bike daarna topfris af laten stellen.
Wordt vervolgd, denk ik zo.... |
Ik heb aan het eind van deze Zomer ook nog het Sommer luchtfilterdekseltje gemonteerd (en laten afstellen bij Sommer).
Lufidekseltje (kan je ook zelf fabrieken als je wilt) maakt heel veel uit in het bereik 2500 tot 5000 rpm, zeker icm met de Ackra's (met de ackra's is is onderin wat bokkiger). Blok is veel soepeler nu, pakt vloeiender op (wat vooral bij nat weer meer achterwielcontrole geeft) em vooral: Omdat ie onderin wat meer vermogen heeft breekt ie niet zo achterlijk meer uit bij de 5500rpm.
Verder hingen de naalden al hoger (gelijk nieuw bij de ackra's gebeurd), en heb ik heel iets grotere hoofdsproeiers.
Al met al had ik de indruk dat ie nu in het middenbereik wel behoorlijk rijk liep, dus heb ik eergisteren de naalden weer terug naar origineel gezet (immers doen de hoofdsproeiers bij het middenbereik ook wel wat).
Ik merk geen/nauwelijk verschil nu de naalden lager staan.
Vraag is natuurlijk of dat bij ander weer misschien wel zo is.
grts
Gerben
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|