lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SAS verwijderen
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 22:25    Onderwerp: SAS verwijderen Reageer met quote

Als je van die slangentroep om je cilinders heen af wilt,
zie foto's.

Verder biedt het geen voordelen, tenminste, als de sas goed werkt,
als de sas nl niet goed werkt, kan het popping sound bij gasafsluiten
veroorzaken, en nog andere narigheid(bv door een gescheurde slang
of een slecht werkend ventiel)

Ik heb het in ieder geval verwijderd onder het motto van.....

MINDER IS BETER!!!!!

De afdekplaatjes voor de cilinders kunnen besteld worden bij Erik van www.evamotors.nl die laat ze dan mooi lasersnijden!

Groet Daan!



sas1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  33.43 KB
 Weergegeven:  29338 keer

sas1.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

cilinder met afdekplaatje


sas2.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  31.22 KB
 Weergegeven:  29338 keer

sas2.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

onnodige slangentroep met ventiel


sas3.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  30.14 KB
 Weergegeven:  29334 keer

sas3.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

afsluiten van de filterkast


sas4.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  37.1 KB
 Weergegeven:  29332 keer

sas4.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Schematische weergave van de sas, het is een millieu dingetje,
nl voor naverbranding van de uitlaatgassen.



sas5.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  28.12 KB
 Weergegeven:  29329 keer

sas5.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Schematische weergave van de sas, het is een millieu dingetje,
nl voor naverbranding van de uitlaatgassen.


leuk he.. dat je hier plaatjes kan oploaden smiley

tzt komt er ook nog een galery voor persoonlijke foto's

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 0:38    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn dealer had het hier ook al over. Zij verwijderen dit al voor de aflevering, naar het schijnt.

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 6:59    Onderwerp: Reageer met quote

Je dealer zal het waarschijnlijk over de EPC gehad hebben,
(ook al weer een millieu ding) die verwijderen ze niet,
maar die wordt uitgeschakeld.

Verwijderen is beter, weer minder rommel om je blok heen
en vooral in stoffige omstandigheden beter voor je carbmembramen en gaschuiven.
de dealer trekt alleen maar bij de eerste beurt de stekkertjes los!

Ik geloof zelfs dat de USA 2005 modellen geen EPC meer hebben!

Hoe de EPC verwijderd/uitgeschakeld moet worden, kan ik op verzoek
ook wel beschrijven.

Het zijn dus twee verschillende dingen, EPC: (electronic power control)
SAS:(secundair air system).

De epc belemmerd bij volgas bewging de gasschuiven in het omhooggaan,
(ze gaan dus minder fel omhoog).
Dit gebeurd dmv een stootje lucht boven de membramen.

Ik weet niet of elke dealer de epc stil legt, ik denk van niet,
want een hoop dealers weten niet eens hoe ze olie moeten wisselen.

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Je dealer zal het waarschijnlijk over de EPC gehad hebben,
(ook al weer een millieu ding) die verwijderen ze niet,
maar die wordt uitgeschakeld.

Verwijderen is beter, weer minder rommel om je blok heen
en vooral in stoffige omstandigheden beter voor je carbmembramen en gaschuiven.
de dealer trekt alleen maar bij de eerste beurt de stekkertjes los!
Hoe de EPC verwijderd/uitgeschakeld moet worden, kan ik op verzoek
ook wel beschrijven.
Groet Daan!


Ik dacht altjd dat het Electronic Pressure Control was... ik kan het nergens vinden.

EPC is bij mij al uitgeschakeld mbv stopjes in de slangen.
Als je het even wil proberen, kan je ook gewon de stekkers er af trekken!
(wel allebei doen.. anders krijg je rare effecten shocked3 )

groet

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

De monteur had het over lucht die in het uitlaatsysteem wordt geinjecteerd. Dit is om de uitlaatgas schoner te maken?!

Nu begrijp ik dat het om 2 dingen gaat? Dit moet dus allebei aangepast worden?
Ik wil graag een top draaiend blok met het maximale vermogen, dusssss
Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Het schijnt meer power te geven bij volgasacties in tweede en derde versnelling.

Ikzelf heb er niet veel van gemerkt, maarja, als je een ferrari een paar pk's minder of meer meegeeft merk je het verschil ook niet echt square

In ieder geval, het zit er teveel op, dus WEG ER MEE cool

Zo kun je ook veel makkelijker bij de bougie's komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu schreef:
De monteur had het over lucht die in het uitlaatsysteem wordt geinjecteerd. Dit is om de uitlaatgas schoner te maken?!

Nu begrijp ik dat het om 2 dingen gaat? Dit moet dus allebei aangepast worden?
Ik wil graag een top draaiend blok met het maximale vermogen, dusssss
Reinier


Als je een top draaiend blok wil, moet je dus SAS verwijderen,EPC verwijderen, Sommers luchtfilterkastmodificatie monteren,
de boel af laten stellen door iemand die er verstand van heeft,
en..... de originele uitlaten dumpen en vervangen door Akra's!
Vanwege de catalisators in de originele uitlaten worden deze bloedheet,
zo heet dat je bagage en/of je passagier in de zomer gewoon wegsmelt.

Met Akra's kan je motor vrij ademhalen, bovenin en onderin looptie beter,
en je spaart ook nog eens zo'n 6 kg gewicht uit tov standaard!

Groet Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof dat het tijd wordt om een technomiddagje in te lassen volgend jaar. De gratis demo weet ik al....
Weet niet of de dealer dit allemaal standaard doet. Ik heb wel gelezen over een modje van de luchtfilterkast. Tevens kan je de gasnaald een stapje omhoog (laten) zetten. Inderdaad de bike daarna topfris af laten stellen.

Wordt vervolgd, denk ik zo....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu schreef:
Ik geloof dat het tijd wordt om een technomiddagje in te lassen volgend jaar. De gratis demo weet ik al....
Weet niet of de dealer dit allemaal standaard doet. Ik heb wel gelezen over een modje van de luchtfilterkast. Tevens kan je de gasnaald een stapje omhoog (laten) zetten. Inderdaad de bike daarna topfris af laten stellen.

Wordt vervolgd, denk ik zo....


Die gasnaalden omhoog was maar een richtlijn, ik heb ze omhooggezet
na het monteren van de luchtfiltermod en de Akra's.
en later heeft mijn dealer(waar ik errug veel vertrouwen in heb)
ze weer omlaaggehaald omdattie te rijk liep.

Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2004, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu schreef:
Ik geloof dat het tijd wordt om een technomiddagje in te lassen volgend jaar. De gratis demo weet ik al....
Weet niet of de dealer dit allemaal standaard doet. Ik heb wel gelezen over een modje van de luchtfilterkast. Tevens kan je de gasnaald een stapje omhoog (laten) zetten. Inderdaad de bike daarna topfris af laten stellen.

Wordt vervolgd, denk ik zo....


Ik heb aan het eind van deze Zomer ook nog het Sommer luchtfilterdekseltje gemonteerd (en laten afstellen bij Sommer).
Lufidekseltje (kan je ook zelf fabrieken als je wilt) maakt heel veel uit in het bereik 2500 tot 5000 rpm, zeker icm met de Ackra's (met de ackra's is is onderin wat bokkiger). Blok is veel soepeler nu, pakt vloeiender op (wat vooral bij nat weer meer achterwielcontrole geeft) em vooral: Omdat ie onderin wat meer vermogen heeft breekt ie niet zo achterlijk meer uit bij de 5500rpm.

Verder hingen de naalden al hoger (gelijk nieuw bij de ackra's gebeurd), en heb ik heel iets grotere hoofdsproeiers.
Al met al had ik de indruk dat ie nu in het middenbereik wel behoorlijk rijk liep, dus heb ik eergisteren de naalden weer terug naar origineel gezet (immers doen de hoofdsproeiers bij het middenbereik ook wel wat).
Ik merk geen/nauwelijk verschil nu de naalden lager staan.

Vraag is natuurlijk of dat bij ander weer misschien wel zo is.

grts
Gerben

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 1 van 8

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif