Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vleesklak
Geregistreerd op: 20-3-2011 Berichten: 38
|
Geplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 15:53 Onderwerp: probleem met terugschakelen |
|
|
Heb een probleem met mijn smt. Bij het terugschakelen van 5de naar 4de wil hij niet altijd in 4de gaan. Bij de andere versnellingen is er geen probleem. Normaal gezien voel je bij het schakelen de bak euh, "schakelen". Bij het teruggaan naar 4de kan ik de schakelpook naar beneden duwen maar hij doet niets en blijft in 5de. Hij gaat dus niet in een valse neutraal. Terug opschakelen naar 6de en dan terug afschakelen lukt dan weer wel.
Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?
Ik had de zoekfunctie al eens gebruikt en naar het schijnt is de versnellingsbak "bombenproof". Niet dus...
|
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 17:12 Onderwerp: Re: probleem met terugschakelen |
|
|
Vleesklak schreef: | Heb een probleem met mijn smt. Bij het terugschakelen van 5de naar 4de wil hij niet altijd in 4de gaan. Bij de andere versnellingen is er geen probleem. Normaal gezien voel je bij het schakelen de bak euh, "schakelen". Bij het teruggaan naar 4de kan ik de schakelpook naar beneden duwen maar hij doet niets en blijft in 5de. Hij gaat dus niet in een valse neutraal. Terug opschakelen naar 6de en dan terug afschakelen lukt dan weer wel.
Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?
Ik had de zoekfunctie al eens gebruikt en naar het schijnt is de versnellingsbak "bombenproof". Niet dus... |
misschien probleem met schakelster?
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
pvdbogaard
Geregistreerd op: 30-5-2011 Berichten: 25
|
Geplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Ik herken dit. Bij mij stond het schakelpedaal net te laag. Het eerste stuk van de schakelweg gaatgoed, maar dan raakt het pedaal het kettingbeschermingsrubber die de achterbrug beschermt.
Heb mijn pedaaltje een slag hoger gezet, en dat maakt heel veel uit.
@Vonkenboer: schakelster, waar is dat ding voor?
|
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
 |
Vleesklak
Geregistreerd op: 20-3-2011 Berichten: 38
|
Geplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 20:58 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties.
Heb de schakelpook bekeken en hij raakt inderdaad de kettingbeschermer. Of dit het probleem is, zal een testrit moeten uitwijzen. Enerzijds hoop ik van wel, maar ik denk het niet. Zoals de schakelpook nu staat rijd ik al meer dan 10000km en het probleem is enkel bij terugschakelen van 5 naar 4.
Moet er veel gedemonteerd worden om bij die schakelster te kunnen? In het wph staat heel weinig info hierover.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 21:04 Onderwerp: |
|
|
kijk ook even of ie niet domweg een beetje los zit: dan heb je net wat minder slag...
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 21:05 Onderwerp: |
|
|
Vleesklak schreef: | Bedankt voor de reacties.
Heb de schakelpook bekeken en hij raakt inderdaad de kettingbeschermer. Of dit het probleem is, zal een testrit moeten uitwijzen. Enerzijds hoop ik van wel, maar ik denk het niet. Zoals de schakelpook nu staat rijd ik al meer dan 10000km en het probleem is enkel bij terugschakelen van 5 naar 4.
Moet er veel gedemonteerd worden om bij die schakelster te kunnen? In het wph staat heel weinig info hierover. |
Zie foto.
Beschrijving: |
Schakel arm zie je links langs de koppeling al zitten |
|
Bestandsgrootte: |
94.49 KB |
Weergegeven: |
261 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
86.83 KB |
Weergegeven: |
265 keer |

|
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Vleesklak
Geregistreerd op: 20-3-2011 Berichten: 38
|
Geplaatst: Do, 29 Sep. 2011, 16:14 Onderwerp: |
|
|
Probleem opgelost!
Het was de schakelarm die de kunststof geleider raakte. Juist een testrit gedaan en het probleem was verdwenen.
Ben opgelucht dat het probleem zo makkelijk opgelost is. Ik heb al eens een versnellingsbak kapot gekregen en dat was een dure bedoening.
|
|
Naar boven |
|
 |
|