Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ouwegeert
|
Geplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 22:11 Onderwerp: Oliescreen met veel slijpsel |
|
|
Ik ben bezig mijn 990S een grote beurt te geven.
Nu haal ik de oliezeefjes eruit en kom tot ontdekking dat de ronde uit de voorrad tank wel erg veel slijpsel heeft verzameld.
Aan de magneet stoppen zat ook wel iets, maar in het zeefje lijkt het net of het lagermateriaal is.
De 7500km beurt heeft de dealert gedaan, en ik was er bij , maar ik herinner mij niet dat de monteur dit zeefje heeft gereinigd. Ook de platte rechts van de rechter kant niet trouwens, en daar zitten nauwelijks slijp delen op. Dus het is aannemelijk dat het de oogst is van 17000km.
De motor loopt netjes, geen rara geluiden. Moet ik mij zorgen maken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Wout
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
349.01 KB |
Weergegeven: |
299 keer |

|
_________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
dukey

Geregistreerd op: 20-4-2007 Berichten: 212 Woonplaats: nieuw vossemeer
|
Geplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 22:26 Onderwerp: |
|
|
ik zou me niet druk maken het is niet echt veel
_________________ 1190 adventure R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 23:02 Onderwerp: |
|
|
niet druk om maken.
waarschijnlijk zijn die zeven er nooit uit geweest iddd... veel dealers doen het niet (omdat ze de zooi tegenhouden, en toch niet verstopt gaan zitten.
de reden om het wel te doen is dat je dan zo af en toe eens een check hebt, of er veel gruis uit komt.
Kleine deeltjes kunnen lak-bladders zijn (van die grijze alu-lak), borgvloeistof stokjes etc. Ook bij misschakelen e.d. krijg je soms gewoon kleine splitertjes... die zijn niet meteen erg ofzo.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 28 Okt. 2010, 0:10 Onderwerp: restanten in zeef |
|
|
Herkenbaar. Had ik laatst ook in het zeefje. Wel iets minder maar de zeven reinig ik zelf bij iedere beurt. Motor loop ook als een zonnetje.
Wat me overigens laatst ook opviel toen ik het koelwater wisselde dat er
een soor zilverkleurige aanslag zat vastgekoekt aan de binnenzijde van radiatordop. (op rubber) Ik heb dit verwijderd maar het zat er tochtredelijk aangekoekt op
Mijn idee:
Het is een soort slijpsel dat loskomt van de binnenzijde van de radiator.
Mogelijk dat dit soort slijpsel ook debet is aan het veroorzaken van ingesleten waterpompasjes. (veel voorkomend probleem bij de lc8) Kan me voorstellen dat dit toch als een soort schuurpapier gaat werken.
NB: bij mij komt alleen voorgeschreven koelvloestof er in. Maar ok... Is denk ik ook een ander topic.
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 28 Okt. 2010, 0:31 Onderwerp: Re: restanten in zeef |
|
|
rene+adventure schreef: | Herkenbaar. Had ik laatst ook in het zeefje. Wel iets minder maar de zeven reinig ik zelf bij iedere beurt. Motor loop ook als een zonnetje.
Wat me overigens laatst ook opviel toen ik het koelwater wisselde dat er
een soor zilverkleurige aanslag zat vastgekoekt aan de binnenzijde van radiatordop. (op rubber) Ik heb dit verwijderd maar het zat er tochtredelijk aangekoekt op
Mijn idee:
Het is een soort slijpsel dat loskomt van de binnenzijde van de radiator.
Mogelijk dat dit soort slijpsel ook debet is aan het veroorzaken van ingesleten waterpompasjes. (veel voorkomend probleem bij de lc8) Kan me voorstellen dat dit toch als een soort schuurpapier gaat werken.
NB: bij mij komt alleen voorgeschreven koelvloestof er in. Maar ok... Is denk ik ook een ander topic. |
klop dit hebben alle ktm geloof ik, om de 7500km spoelen zou geen kwaad kunnen maar niemand doet het, tankdop schoonmaken en het rubber een beetje invetten met kopervet of diamantvet dan krijg je die aanslag minder snel.
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 28 Okt. 2010, 1:24 Onderwerp: |
|
|
Dat slijpsel zat er bij mijn twee eerste onderhoudsbeurten ook in, ongeveer in dezelfde hoeveelheden. Daarna geen enkel schilfertje meer in gevonden...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
|
Naar boven |