lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Oliescreen met veel slijpsel

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 22:11    Onderwerp: Oliescreen met veel slijpsel Reageer met quote

Ik ben bezig mijn 990S een grote beurt te geven.
Nu haal ik de oliezeefjes eruit en kom tot ontdekking dat de ronde uit de voorrad tank wel erg veel slijpsel heeft verzameld.
Aan de magneet stoppen zat ook wel iets, maar in het zeefje lijkt het net of het lagermateriaal is.
De 7500km beurt heeft de dealert gedaan, en ik was er bij snobby , maar ik herinner mij niet dat de monteur dit zeefje heeft gereinigd. Ook de platte rechts van de rechter kant niet trouwens, en daar zitten nauwelijks slijp delen op. Dus het is aannemelijk dat het de oogst is van 17000km.
De motor loopt netjes, geen rara geluiden. Moet ik mij zorgen maken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet, Wout

P1010865(3).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  349.01 KB
 Weergegeven:  299 keer

P1010865(3).JPG

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukey

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou me niet druk maken het is niet echt veel
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

niet druk om maken.

waarschijnlijk zijn die zeven er nooit uit geweest iddd... veel dealers doen het niet (omdat ze de zooi tegenhouden, en toch niet verstopt gaan zitten.

de reden om het wel te doen is dat je dan zo af en toe eens een check hebt, of er veel gruis uit komt.

Kleine deeltjes kunnen lak-bladders zijn (van die grijze alu-lak), borgvloeistof stokjes etc. Ook bij misschakelen e.d. krijg je soms gewoon kleine splitertjes... die zijn niet meteen erg ofzo.

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Do, 28 Okt. 2010, 0:10    Onderwerp: restanten in zeef Reageer met quote

Herkenbaar. Had ik laatst ook in het zeefje. Wel iets minder maar de zeven reinig ik zelf bij iedere beurt. Motor loop ook als een zonnetje.

Wat me overigens laatst ook opviel toen ik het koelwater wisselde dat er
een soor zilverkleurige aanslag zat vastgekoekt aan de binnenzijde van radiatordop. (op rubber) Ik heb dit verwijderd maar het zat er tochtredelijk aangekoekt op
Mijn idee:
Het is een soort slijpsel dat loskomt van de binnenzijde van de radiator.
Mogelijk dat dit soort slijpsel ook debet is aan het veroorzaken van ingesleten waterpompasjes. (veel voorkomend probleem bij de lc8) Kan me voorstellen dat dit toch als een soort schuurpapier gaat werken.
NB: bij mij komt alleen voorgeschreven koelvloestof er in. Maar ok... Is denk ik ook een ander topic.

mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 28 Okt. 2010, 0:31    Onderwerp: Re: restanten in zeef Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Herkenbaar. Had ik laatst ook in het zeefje. Wel iets minder maar de zeven reinig ik zelf bij iedere beurt. Motor loop ook als een zonnetje.

Wat me overigens laatst ook opviel toen ik het koelwater wisselde dat er
een soor zilverkleurige aanslag zat vastgekoekt aan de binnenzijde van radiatordop. (op rubber) Ik heb dit verwijderd maar het zat er tochtredelijk aangekoekt op
Mijn idee:
Het is een soort slijpsel dat loskomt van de binnenzijde van de radiator.
Mogelijk dat dit soort slijpsel ook debet is aan het veroorzaken van ingesleten waterpompasjes. (veel voorkomend probleem bij de lc8) Kan me voorstellen dat dit toch als een soort schuurpapier gaat werken.
NB: bij mij komt alleen voorgeschreven koelvloestof er in. Maar ok... Is denk ik ook een ander topic.

klop dit hebben alle ktm geloof ik, om de 7500km spoelen zou geen kwaad kunnen maar niemand doet het, tankdop schoonmaken en het rubber een beetje invetten met kopervet of diamantvet dan krijg je die aanslag minder snel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman

BerichtGeplaatst: Do, 28 Okt. 2010, 1:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dat slijpsel zat er bij mijn twee eerste onderhoudsbeurten ook in, ongeveer in dezelfde hoeveelheden. Daarna geen enkel schilfertje meer in gevonden...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Do, 28 Okt. 2010, 12:36    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt jongens!
Ik kan weer rustig slapen.
Had al wel zoiets verwacht, maar bij de Africa Twinn nooit zoiets gehad....eh oh ja daar zaten ook geen groffilters in....en kwamen dit soor dingen gewoon in het filter element en dus zag niemand het idea2 . Niemand gaat ook zijn filter open zagen......
Wel vond ik het vrij veel. Het zat echt rondom. Maar na 15000km niet verontrustend dus...... uhoh2 . Nog een fotootje

Hoe vaak reinigen jullie je brandstoffilter in de pomp?

P1010870(1).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  189.39 KB
 Weergegeven:  297 keer

P1010870(1).JPG

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: