lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

oplossing voor benzine pomp.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 16 Feb. 2008, 13:47    Onderwerp: oplossing voor benzine pomp. Reageer met quote

Op deze link laten ze een nieuwe oplossing zien voor de benzinepomp. Ik ga ook eens informeren hoe en wat de kosten zijn.

Ad

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=311868

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 462
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Di, 26 Aug. 2008, 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.alternatecycle.com/ktm950fuelpump.html



Op het amerikaans forum werd doorverwezen naar boenstaande link.
Het betreft een makunipomp afkostig van een sneeuwscooter.

Nu las ik weer op het duitsforum dat er met diverse alternatieve (mechanische) pompen problemen waren met onvoldoende pompvermogen . Bv: op topsnelheid wordt te min benzine aangevoerd. Er zou zich verder nog een probleem kunnen voordoen indien de motor valt. De pompen zouden dan doorwerken waardoor de motor verzuipt.

Heeft iemand ervaring hier mee.
Volgens bijgaande link zou dit toch een oplossing moeten zijn.

Gr,
Rene

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 26 Aug. 2008, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Die adv rider oplossing is gewoon shit. je wil niet steeds maar stroom in die pomp jagen! Een sensorretje die ziet dat die pen beneden staat (volledig lege pomp) en dan een tijdseenhijd van 0,05 - 0,1 seconden ofzo of een sensorretje voor boven moet ook te maken zijn. Denk aan gerben zijn light gate oplossing.

en daarnaast. je kan een kapotte pomp in de afrikaanse bush bush nog repareren. Tijdelijke oplossing in 15 minuten en permanente fix in een paar uurtjes door nieuwe contact punten er in te plaatsen!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 26 Aug. 2008, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

De pomp is prima, de contacten zijn het probleem.

Ik rij al 40dkm met een electronische pomp rond, incl rally en modder, en die doet het nog steeds (zie elders dit forum).

Ik heb al de onderdelen liggen voor een wat meer profi oplossing, die echt robuust is (nog robuuster dan de mijne).
Als mijn nieuwe hobbyplek een beetje ingericht is en winterseizoen ingetreden is maak ik het project af en komt er een mooi vervangingsprintje... maar tot die tijd moet je effe behelpen smiley

ps.: standaard pomp gaat meestal minsten 50dkm mee hoor.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 462
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Aug. 2008, 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.cyclewareables.com/pages/fuel_pumps/fuel_pumps.htm

zie bijgaande link (ook van het Amerikaans forum).
Lijkt op dezelfde contactpunten als in de LC8 benzinepomp.

Ik heb een mail gemaakt voor een prijs opgave met de vraag of ook naar Europa wordt verstuurd.

Zou natuurlijk helemaal handig zijn. Alleen contactpunten verwisselen en verder met die handel.

Natuurlijk zijn er meerdere oplosingen denkbaar. Echter gezien mijn technische vaardigheden zoek ik naar mogelijkheden die voor mij toepasbaar zijn als ik ergens stil sta in de pampa.

Gr.
Rene



fuel_p2.gif
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  253.17 KB
 Weergegeven:  307 keer

fuel_p2.gif



_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Aug. 2008, 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er goed uit, maar het setje dat gerben strax wel te koop gaat aanbieden is een permanente oplossing, en vast goedkoper dan uit de US laten komen ook..

Je kan ook gewoon ZELF de contact puntjes vervangen, op je bestaande grondplaat.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Aug. 2008, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op mijn werk een lazer (dental ) en heb een keer nieuwe contactpunten erop gelazerd. lukt goed alleen heb ik hem nog nooit laten werken daarmee, houd ik achter de hand voor nood. Ik heb voor de contactpunten chirurgisch staal gebruikt ( smeltpunt 1253 celsius ) en heb geen idee of ze direct aan elkaar plakken. Dit gebeurde wel toen ik ze een keer verguld had dozey , die plakte direct op elkaar.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif