Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

|
Geplaatst: Za, 16 Feb. 2008, 13:47 Onderwerp: oplossing voor benzine pomp. |
|
|
Op deze link laten ze een nieuwe oplossing zien voor de benzinepomp. Ik ga ook eens informeren hoe en wat de kosten zijn.
Ad
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=311868
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Di, 26 Aug. 2008, 9:29 Onderwerp: |
|
|
http://www.alternatecycle.com/ktm950fuelpump.html
Op het amerikaans forum werd doorverwezen naar boenstaande link.
Het betreft een makunipomp afkostig van een sneeuwscooter.
Nu las ik weer op het duitsforum dat er met diverse alternatieve (mechanische) pompen problemen waren met onvoldoende pompvermogen . Bv: op topsnelheid wordt te min benzine aangevoerd. Er zou zich verder nog een probleem kunnen voordoen indien de motor valt. De pompen zouden dan doorwerken waardoor de motor verzuipt.
Heeft iemand ervaring hier mee.
Volgens bijgaande link zou dit toch een oplossing moeten zijn.
Gr,
Rene
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Di, 26 Aug. 2008, 10:04 Onderwerp: |
|
|
Die adv rider oplossing is gewoon shit. je wil niet steeds maar stroom in die pomp jagen! Een sensorretje die ziet dat die pen beneden staat (volledig lege pomp) en dan een tijdseenhijd van 0,05 - 0,1 seconden ofzo of een sensorretje voor boven moet ook te maken zijn. Denk aan gerben zijn light gate oplossing.
en daarnaast. je kan een kapotte pomp in de afrikaanse bush bush nog repareren. Tijdelijke oplossing in 15 minuten en permanente fix in een paar uurtjes door nieuwe contact punten er in te plaatsen!
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 26 Aug. 2008, 17:54 Onderwerp: |
|
|
De pomp is prima, de contacten zijn het probleem.
Ik rij al 40dkm met een electronische pomp rond, incl rally en modder, en die doet het nog steeds (zie elders dit forum).
Ik heb al de onderdelen liggen voor een wat meer profi oplossing, die echt robuust is (nog robuuster dan de mijne).
Als mijn nieuwe hobbyplek een beetje ingericht is en winterseizoen ingetreden is maak ik het project af en komt er een mooi vervangingsprintje... maar tot die tijd moet je effe behelpen
ps.: standaard pomp gaat meestal minsten 50dkm mee hoor.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 27 Aug. 2008, 9:05 Onderwerp: |
|
|
ziet er goed uit, maar het setje dat gerben strax wel te koop gaat aanbieden is een permanente oplossing, en vast goedkoper dan uit de US laten komen ook..
Je kan ook gewoon ZELF de contact puntjes vervangen, op je bestaande grondplaat.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Wo, 27 Aug. 2008, 21:13 Onderwerp: |
|
|
Ik heb op mijn werk een lazer (dental ) en heb een keer nieuwe contactpunten erop gelazerd. lukt goed alleen heb ik hem nog nooit laten werken daarmee, houd ik achter de hand voor nood. Ik heb voor de contactpunten chirurgisch staal gebruikt ( smeltpunt 1253 celsius ) en heb geen idee of ze direct aan elkaar plakken. Dit gebeurde wel toen ik ze een keer verguld had , die plakte direct op elkaar.
Ad
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
|