lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppeling.....again
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

goelen schreef:
onmiddellijk de evo-koppelingsnemer monteren. geen miserie meer. kan je zelf doen.
groetjes ludo



en de originele die je wellicht onder garantie verkregen hebt als reserve meenemen als je op reis gaat.

Alhoewel die van evo nooit stuk gaat wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 23 Okt. 2008, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, een reserve gaat in ieder egval al mee in mijn bagage....

Als hij binnnekort terug stuk gaat ga ik direct een Evo aanschaffen. Zou nie graag 10.000 km van huis zijn wanneer het terug begeeft confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 23 Okt. 2008, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

lode schreef:
Wel, een reserve gaat in ieder egval al mee in mijn bagage....

Als hij binnnekort terug stuk gaat ga ik direct een Evo aanschaffen. Zou nie graag 10.000 km van huis zijn wanneer het terug begeeft confused



Reserve nemer/flesje olie/injectiespuit mee, en je kunt de nemer gemakkelijk wisselen onderweg wink3

NOOIT remvloeistof gebruiken, als nood kun je wel slaolie of gewoon carterolie nemen wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Do, 23 Okt. 2008, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:


Reserve nemer/flesje olie/injectiespuit mee, en je kunt de nemer gemakkelijk wisselen onderweg wink3 wink3


Hoi Daan wat wil jij dan doen met die injectiespuit??Van onderen vullen m.b.v. een slangetje, dit kan toch ook gewoon van boven?

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 23 Okt. 2008, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

ps: indien iemand geïnteresseerd moest zijn, ik heb de volledige werkplaatshandboek van de Adv.

Niet zo direct moeilijk om te vinden maar moesten jullie geïnteresseerd zijn let me know dan stuur ik het wel door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 23 Okt. 2008, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:


Hoi Daan wat wil jij dan doen met die injectiespuit??Van onderen vullen


Inderdaad, echter zonder slangetje, spuit met klein tuitje wat ik klem in de ontluchtingsnippel zet, nippel slagje open, en spuiten maar.
Af en toe met andere spuit de ouwe troep afzuigen in het reservoir,
anders zou deze overstromen wink3

Ik weet niet of het de makkelijkste manier is hoor, maar het werkt wel,
zowel op de lc8 als op de exc.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 6 Nov. 2008, 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren mijn KTM gaan ophalen bij FMX4 ever, koppeling werkt terug zoals hij moet.


Had na wat zoekwerk op het Duitse lc8 forum iemand gevonden die de "gemodifieerde" koppelingspompen à la Evo verkoopt, enkel goedkoper thumbsup

Het goedje kost 133 Euro geleverd in België.


Dus wie geïnteresseerd is:

e-mail van verkoper: h.u.h.sickinger@web.de

of:
http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=13050&postdays=0&postorder=asc&start=150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 6 Nov. 2008, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er ook goed uit, dat duitse pompje thumbsup
Een hogere zuiger met 2 o-ringen ipv 1 .
Zo te zien zitten er 2 originele ringen op,
op de usa versie zitten ook 2 ringen, maar ook dikker.
het is zo simpel, maarja, KTM is een beetje eigenwijs undecided



Duitse pompie.jpg
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  Duitse pompie.jpg
 Bestandsgrootte:  70.66 KB
 Gedownload:  290 keer


_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 3:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hi,

Ik ben hier nieuw, dat komt doordat m'n 950 S dat ook is, voor mij. De voorbije maanden heb ik ongeveer alles gelezen wat ik kon vinden over de LC8 en zijn minder sterke punten. Zoals de koppelingsnemer, of clutch slave. De Evoluzione is redelijk duur, de Duitse versie hier besproken lijkt mij een goed alternatief. Hosi levert ze nog steeds voor 130€ naar België (of Nederland).
Iemand hier die er al eentje gemonteerd heeft? Of nog iemand interesse?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
greenback



Geregistreerd op: 9-3-2009
Berichten: 109
Woonplaats: Velle

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mei. 2009, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er ook van na een dagje ktmgevoel opdoen in het zand. op de terugweg verloor ik meer en meer druk in de koppelingshendel en ja hoor het reservoir steeds bijvullen en na enkele keren rijdend koppelen geen druk meer en opnieuw bijvullen... evil3

is het zelf frezen van zo'n oversized zuigertje en die dan in de bestaande behuizing plaatsen geen optie?

groeten,
tom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mei. 2009, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

greenback schreef:


is het zelf frezen van zo'n oversized zuigertje en die dan in de bestaande behuizing plaatsen geen optie?

groeten,
tom


ik zou dat niet eens proberen, of je moet heeel goed zijn met een draaibank, alleen o_ring vervangen los je het probleem tijdelijk op,
heel nieuw setje is de beste oplossing, of nog beter, een evo-setje,
of die duitste variant.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mei. 2009, 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog een originele koppeling slave over, te koop.
Mijn reserve maar niet meer nodig.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mei. 2009, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Ik heb nog een originele koppeling slave over, te koop.
Mijn reserve maar niet meer nodig.


ik heb er ook nog 1 liggen nieuw/reserve.
maar heb ook veel vertrouwen in de evo wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
greenback



Geregistreerd op: 9-3-2009
Berichten: 109
Woonplaats: Velle

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Jun. 2009, 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

wat zijn de ervaringen met de duitse versie? al iemand die hier een aantal duizend km mee rondrijdt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
greenback



Geregistreerd op: 9-3-2009
Berichten: 109
Woonplaats: Velle

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Jun. 2009, 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

hoe zit dat nu eigenlijk: op het deksel van dat reservoir aan de koppelingshendel staat mineral oil only en de ktm dealer zegt remvloeistof?? uhoh2 ik neem aan dat de minerale olie koppelingsvloeistof moet zijn en bijgevolg lijkt iets dat minder hard samendrukt zoals remvloeistof ook wel ok?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif