| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Raketman 
 
  
 Geregistreerd op: 13-1-2007
 Berichten: 1412
 Woonplaats: Wichelen (B)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 6 Feb. 2009, 23:33    Onderwerp: Vorkrevisie |     |  
				| 
 |  
				| ...op kilometerstand 55000. 
 Wat zou'k doen ?
 
 - enkel vorkolie
 - vorkolie + dichtingen
 - alle voorgaande + glijbussen
 
 ?
 _________________
 Nil volentibus arduum
 
 2006 990 Adv ABS (125k)
 2012 990 Adv ABS (54k)
 2017 Africa Twin (80k)
 
 Laatst aangepast door Raketman op Di, 10 Feb. 2009, 22:58, in totaal 1 keer bewerkt
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 7 Feb. 2009, 10:11    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik zou alleen olie doen, dicht is dicht, vaak heb ik net na een revisie pas lekke keerringen gekregen, volgens mij is het een kwestie van pech of geluk hebben,
 en niet van slijtage.
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Gianni 
 
 
 Geregistreerd op: 20-3-2006
 Berichten: 89
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 7 Feb. 2009, 10:28    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| ik zou olie en dichtingen doen. Kost van een paar rubber dichtingen weegt volgens mij niet op tegen het werk dat ge doet.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 7 Feb. 2009, 16:02    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Alleen olie, pas gedaan,. Ook heb ik de luchtkamer verkleint naar 8 cm. Voor mij, aangekleed toch 120 kg denk ik, werkt dat erg goed. 
 Ad
 _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 8 Feb. 2009, 14:06    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| IK zou ook de glijbussen meenemen: 
 De glijbussen lopen vol met vuildeeltjes en worden dan een soort schuurpapier voor de vork.
 Bovendien geeft nieuwe glijbussen weer minder speling op je vork, wat veel lekkerder rijdt.
 
 MIJN mening:
 
 - of je doet alleen olie: gewoon vork eruit, doppen eraf, leeggooien en nieuwe olie erin: niks uit elkaar halen
 Eens per 50 dkm olieverversen is zeker wenselijk, liefst de eerste keer al eerder (na 10 dkm, ivm 'inlopen' van de vork)
 (ps.: zie onderhoudsschema....)
 
 - OF je neemt meteen nieuwe keeriringen en geleiderbussen (50 euro extra?) en je haalt de onderpoten er even uit (zie wp handboek)
 
 Je kunt ook bij iemand als Shocktherapy.nl langs gaan en het laten doen, en evt meteen de settings wat aanpassen voor meer offroad of wat je wil.
 
 
 grts
 Gerben
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Raketman 
 
  
 Geregistreerd op: 13-1-2007
 Berichten: 1412
 Woonplaats: Wichelen (B)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 10 Feb. 2009, 22:58    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Vork is binnen bij Bikesetup, heb gekozen voor een volledige revisie dus bussen en dichtingen erbij. _________________
 Nil volentibus arduum
 
 2006 990 Adv ABS (125k)
 2012 990 Adv ABS (54k)
 2017 Africa Twin (80k)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Aleph 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2007
 Berichten: 888
 Woonplaats: Flanders Fields
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 11 Feb. 2009, 12:53    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| ben curieus naar uw bevindingen  _________________
 mijn nieuwe nick is Muug
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Raketman 
 
  
 Geregistreerd op: 13-1-2007
 Berichten: 1412
 Woonplaats: Wichelen (B)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 18:55    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Vork is klaar, morgen gaan ophalen. 
 Het hele stuk intern tussen de stofkap en de dichtingsring was zwaar geoxideerd bij beide poten. De spanringen waren slechts met véél moeite los te krijgen en compleet verroest. De veertjes rond de dichtingsringen waren volledig weggeroest. Een klein mirakeltje dat de hele zaak nog niet compleet leeggelopen was
  . 
 Ik kreeg de raad om niet meer met de hogedrukspuit te wassen, maar dat doe ik zowieso al nooit
  ... _________________
 Nil volentibus arduum
 
 2006 990 Adv ABS (125k)
 2012 990 Adv ABS (54k)
 2017 Africa Twin (80k)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 20:36    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| gweoon zo af en toe die schrapers er even uithalen, de zaak eronder droog en schoon maken met wat WD-40 ofzo en de schraper weer terugwippen. (hoef je niks voor uit elkaar te halen!) _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Raketman 
 
  
 Geregistreerd op: 13-1-2007
 Berichten: 1412
 Woonplaats: Wichelen (B)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 14:14    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Vandaag de vork gaan halen. Hij was een rubber dopje verloren van één van de vorkontluchters. Ging er nieuwe bestellen bij KTM. Niks erg, correct opgelost denk je dan, klaar.
 
 Dan kom je thuis, en je merkt dat één van de stofkappen niet goed op zijn plaats zit. Ok, kan nog steeds gebeuren, duwen we die ff erin en klaar.
 
 Stofkap wilt niet op zijn plaats. Goed, dan peuteren we ze er helemaal af en eens kijken waarom dat niet wil. Dan krijg je de spanringen van de dichtingen in't oog...nog steeds volledig verroest, vuil en zelfs zodanig dat de spanring niet eens in de groef in de buitenpoot zit
    . 
 Ik voel mijn humeur de verkeerde kant opgaan
  ...hebben we daarvoor betaald ? 
 Andere poot ook maar eens nazien --> idem, vol roestprut
   
 Grrrrr
   
 
   
 Ben zelf maar aan de slag gegaan met een dremel...alles zit weer proper, ontroest (er zouden eigenlijk nieuwe in moeten maar foert) en ingevet in elkaar. Een mens kan kennelijk enkel zichzelf nog vertrouwen
  ... _________________
 Nil volentibus arduum
 
 2006 990 Adv ABS (125k)
 2012 990 Adv ABS (54k)
 2017 Africa Twin (80k)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| koen warnar 
 
  
 Geregistreerd op: 16-5-2006
 Berichten: 994
 Woonplaats: Nieuwstadt
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 14:37    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Je hebt die vorkpoten zeker binnen gebracht bij die dealer die ook je balhoofdlager heeft gedaan?? Zeer kwalijke zaak. Blijkbaar moet je elk onderdeel dat je gwisseld wil hebben bij naam noemen, anders komt er niet veel van terecht.
 
 Ik zou de fotoos samen met een bericht en je balhoofdlager verhaal naar KTM Belgie sturen, dit is echt teleurstellend.
   
 Gr Koen
 
 Ps die spanveren klemmen die binnenin de poot of net over dat randje aan de onderkant.
 _________________
 mooi spul...hè!?
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Aleph 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2007
 Berichten: 888
 Woonplaats: Flanders Fields
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 16:23    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| nope, de poten waren binnengedaan bij een veringspecialist. Ene met ne grote naam.... _________________
 mijn nieuwe nick is Muug
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 17:58    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Muug schreef: |  	  | nope, de poten waren binnengedaan bij een veringspecialist. Ene met ne grote naam.... | 
 Ene in Mol zeker
  _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Raketman 
 
  
 Geregistreerd op: 13-1-2007
 Berichten: 1412
 Woonplaats: Wichelen (B)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 18:33    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| De verroeste spanringen houden normaal gezien de vorkdichtingen op hun plaats. Binnenin de poten dus. 
 De veringsspecialist is die van Schellebelle...
 _________________
 Nil volentibus arduum
 
 2006 990 Adv ABS (125k)
 2012 990 Adv ABS (54k)
 2017 Africa Twin (80k)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 23:22    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik weet niet WAT ze aan die vork gedaan hebben... maar ieder normaal mens zou die verroestte ringen (die er uit moeten om de zaak los te halen) vervangen. 
 vraag is dus:
 - hebben ze de oude terug gezet omdat ze ze niet hadden? of is het gewoon nooit losgeweest??
 
 Schraper ziet er wel redlijk nieuw uit (op de foto...) en dan moet je het toch loshalen...
 
 Tja,
 
 Ik kan je alleen maar adviseren: www.shocktherapie.nl, die werkt zelf bij WP. Ook WP-mol zou het overigens goed moeten kunnen.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |