lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vorkrevisie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Feb. 2009, 23:33    Onderwerp: Vorkrevisie Reageer met quote

...op kilometerstand 55000.

Wat zou'k doen ?

- enkel vorkolie
- vorkolie + dichtingen
- alle voorgaande + glijbussen

?

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)


Laatst aangepast door Raketman op Di, 10 Feb. 2009, 22:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 7 Feb. 2009, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou alleen olie doen,
dicht is dicht, vaak heb ik net na een revisie pas lekke keerringen gekregen, volgens mij is het een kwestie van pech of geluk hebben,
en niet van slijtage.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gianni



Geregistreerd op: 20-3-2006
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Za, 7 Feb. 2009, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou olie en dichtingen doen.
Kost van een paar rubber dichtingen weegt volgens mij niet op tegen het werk dat ge doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 7 Feb. 2009, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

Alleen olie, pas gedaan,. Ook heb ik de luchtkamer verkleint naar 8 cm. Voor mij, aangekleed toch 120 kg denk ik, werkt dat erg goed.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Feb. 2009, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

IK zou ook de glijbussen meenemen:

De glijbussen lopen vol met vuildeeltjes en worden dan een soort schuurpapier voor de vork.
Bovendien geeft nieuwe glijbussen weer minder speling op je vork, wat veel lekkerder rijdt.

MIJN mening:

- of je doet alleen olie: gewoon vork eruit, doppen eraf, leeggooien en nieuwe olie erin: niks uit elkaar halen
Eens per 50 dkm olieverversen is zeker wenselijk, liefst de eerste keer al eerder (na 10 dkm, ivm 'inlopen' van de vork)
(ps.: zie onderhoudsschema....)

- OF je neemt meteen nieuwe keeriringen en geleiderbussen (50 euro extra?) en je haalt de onderpoten er even uit (zie wp handboek)

Je kunt ook bij iemand als Shocktherapy.nl langs gaan en het laten doen, en evt meteen de settings wat aanpassen voor meer offroad of wat je wil.


grts
Gerben

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 10 Feb. 2009, 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Vork is binnen bij Bikesetup, heb gekozen voor een volledige revisie dus bussen en dichtingen erbij.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Feb. 2009, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

ben curieus naar uw bevindingen smug
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Vork is klaar, morgen gaan ophalen.

Het hele stuk intern tussen de stofkap en de dichtingsring was zwaar geoxideerd bij beide poten. De spanringen waren slechts met véél moeite los te krijgen en compleet verroest. De veertjes rond de dichtingsringen waren volledig weggeroest. Een klein mirakeltje dat de hele zaak nog niet compleet leeggelopen was uhoh .

Ik kreeg de raad om niet meer met de hogedrukspuit te wassen, maar dat doe ik zowieso al nooit wreck ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

gweoon zo af en toe die schrapers er even uithalen, de zaak eronder droog en schoon maken met wat WD-40 ofzo en de schraper weer terugwippen. (hoef je niks voor uit elkaar te halen!)
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de vork gaan halen.
Hij was een rubber dopje verloren van één van de vorkontluchters. Ging er nieuwe bestellen bij KTM. Niks erg, correct opgelost denk je dan, klaar.

Dan kom je thuis, en je merkt dat één van de stofkappen niet goed op zijn plaats zit. Ok, kan nog steeds gebeuren, duwen we die ff erin en klaar.

Stofkap wilt niet op zijn plaats. Goed, dan peuteren we ze er helemaal af en eens kijken waarom dat niet wil. Dan krijg je de spanringen van de dichtingen in't oog...nog steeds volledig verroest, vuil en zelfs zodanig dat de spanring niet eens in de groef in de buitenpoot zit stunned stunned .

Ik voel mijn humeur de verkeerde kant opgaan angry ...hebben we daarvoor betaald ?

Andere poot ook maar eens nazien --> idem, vol roestprut sad3

Grrrrr furious3



Ben zelf maar aan de slag gegaan met een dremel...alles zit weer proper, ontroest (er zouden eigenlijk nieuwe in moeten maar foert) en ingevet in elkaar. Een mens kan kennelijk enkel zichzelf nog vertrouwen sad3 ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt die vorkpoten zeker binnen gebracht bij die dealer die ook je balhoofdlager heeft gedaan??
Zeer kwalijke zaak. Blijkbaar moet je elk onderdeel dat je gwisseld wil hebben bij naam noemen, anders komt er niet veel van terecht.

Ik zou de fotoos samen met een bericht en je balhoofdlager verhaal naar KTM Belgie sturen, dit is echt teleurstellend. thumbsdown

Gr Koen

Ps die spanveren klemmen die binnenin de poot of net over dat randje aan de onderkant.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

nope, de poten waren binnengedaan bij een veringspecialist. Ene met ne grote naam....
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
nope, de poten waren binnengedaan bij een veringspecialist. Ene met ne grote naam....

Ene in Mol zeker lipsrsealed2

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

De verroeste spanringen houden normaal gezien de vorkdichtingen op hun plaats. Binnenin de poten dus.

De veringsspecialist is die van Schellebelle...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet WAT ze aan die vork gedaan hebben... maar ieder normaal mens zou die verroestte ringen (die er uit moeten om de zaak los te halen) vervangen.

vraag is dus:
- hebben ze de oude terug gezet omdat ze ze niet hadden? of is het gewoon nooit losgeweest??

Schraper ziet er wel redlijk nieuw uit (op de foto...) en dan moet je het toch loshalen...

Tja,

Ik kan je alleen maar adviseren: www.shocktherapie.nl, die werkt zelf bij WP. Ook WP-mol zou het overigens goed moeten kunnen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif