Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 6 Feb. 2009, 23:33 Onderwerp: Vorkrevisie |
|
|
...op kilometerstand 55000.
Wat zou'k doen ?
- enkel vorkolie
- vorkolie + dichtingen
- alle voorgaande + glijbussen
? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Laatst aangepast door Raketman op Di, 10 Feb. 2009, 22:58, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 7 Feb. 2009, 10:11 Onderwerp: |
|
|
Ik zou alleen olie doen,
dicht is dicht, vaak heb ik net na een revisie pas lekke keerringen gekregen, volgens mij is het een kwestie van pech of geluk hebben,
en niet van slijtage. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Gianni
Geregistreerd op: 20-3-2006 Berichten: 89
|
Geplaatst: Za, 7 Feb. 2009, 10:28 Onderwerp: |
|
|
ik zou olie en dichtingen doen.
Kost van een paar rubber dichtingen weegt volgens mij niet op tegen het werk dat ge doet. |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 7 Feb. 2009, 16:02 Onderwerp: |
|
|
Alleen olie, pas gedaan,. Ook heb ik de luchtkamer verkleint naar 8 cm. Voor mij, aangekleed toch 120 kg denk ik, werkt dat erg goed.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 8 Feb. 2009, 14:06 Onderwerp: |
|
|
IK zou ook de glijbussen meenemen:
De glijbussen lopen vol met vuildeeltjes en worden dan een soort schuurpapier voor de vork.
Bovendien geeft nieuwe glijbussen weer minder speling op je vork, wat veel lekkerder rijdt.
MIJN mening:
- of je doet alleen olie: gewoon vork eruit, doppen eraf, leeggooien en nieuwe olie erin: niks uit elkaar halen
Eens per 50 dkm olieverversen is zeker wenselijk, liefst de eerste keer al eerder (na 10 dkm, ivm 'inlopen' van de vork)
(ps.: zie onderhoudsschema....)
- OF je neemt meteen nieuwe keeriringen en geleiderbussen (50 euro extra?) en je haalt de onderpoten er even uit (zie wp handboek)
Je kunt ook bij iemand als Shocktherapy.nl langs gaan en het laten doen, en evt meteen de settings wat aanpassen voor meer offroad of wat je wil.
grts
Gerben _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 10 Feb. 2009, 22:58 Onderwerp: |
|
|
Vork is binnen bij Bikesetup, heb gekozen voor een volledige revisie dus bussen en dichtingen erbij. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 11 Feb. 2009, 12:53 Onderwerp: |
|
|
ben curieus naar uw bevindingen  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 18:55 Onderwerp: |
|
|
Vork is klaar, morgen gaan ophalen.
Het hele stuk intern tussen de stofkap en de dichtingsring was zwaar geoxideerd bij beide poten. De spanringen waren slechts met véél moeite los te krijgen en compleet verroest. De veertjes rond de dichtingsringen waren volledig weggeroest. Een klein mirakeltje dat de hele zaak nog niet compleet leeggelopen was .
Ik kreeg de raad om niet meer met de hogedrukspuit te wassen, maar dat doe ik zowieso al nooit ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 20:36 Onderwerp: |
|
|
gweoon zo af en toe die schrapers er even uithalen, de zaak eronder droog en schoon maken met wat WD-40 ofzo en de schraper weer terugwippen. (hoef je niks voor uit elkaar te halen!) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 14:14 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de vork gaan halen.
Hij was een rubber dopje verloren van één van de vorkontluchters. Ging er nieuwe bestellen bij KTM. Niks erg, correct opgelost denk je dan, klaar.
Dan kom je thuis, en je merkt dat één van de stofkappen niet goed op zijn plaats zit. Ok, kan nog steeds gebeuren, duwen we die ff erin en klaar.
Stofkap wilt niet op zijn plaats. Goed, dan peuteren we ze er helemaal af en eens kijken waarom dat niet wil. Dan krijg je de spanringen van de dichtingen in't oog...nog steeds volledig verroest, vuil en zelfs zodanig dat de spanring niet eens in de groef in de buitenpoot zit .
Ik voel mijn humeur de verkeerde kant opgaan ...hebben we daarvoor betaald ?
Andere poot ook maar eens nazien --> idem, vol roestprut
Grrrrr
Ben zelf maar aan de slag gegaan met een dremel...alles zit weer proper, ontroest (er zouden eigenlijk nieuwe in moeten maar foert) en ingevet in elkaar. Een mens kan kennelijk enkel zichzelf nog vertrouwen ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 14:37 Onderwerp: |
|
|
Je hebt die vorkpoten zeker binnen gebracht bij die dealer die ook je balhoofdlager heeft gedaan??
Zeer kwalijke zaak. Blijkbaar moet je elk onderdeel dat je gwisseld wil hebben bij naam noemen, anders komt er niet veel van terecht.
Ik zou de fotoos samen met een bericht en je balhoofdlager verhaal naar KTM Belgie sturen, dit is echt teleurstellend.
Gr Koen
Ps die spanveren klemmen die binnenin de poot of net over dat randje aan de onderkant. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 16:23 Onderwerp: |
|
|
nope, de poten waren binnengedaan bij een veringspecialist. Ene met ne grote naam.... _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 17:58 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | nope, de poten waren binnengedaan bij een veringspecialist. Ene met ne grote naam.... |
Ene in Mol zeker  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 18:33 Onderwerp: |
|
|
De verroeste spanringen houden normaal gezien de vorkdichtingen op hun plaats. Binnenin de poten dus.
De veringsspecialist is die van Schellebelle... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 23:22 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet WAT ze aan die vork gedaan hebben... maar ieder normaal mens zou die verroestte ringen (die er uit moeten om de zaak los te halen) vervangen.
vraag is dus:
- hebben ze de oude terug gezet omdat ze ze niet hadden? of is het gewoon nooit losgeweest??
Schraper ziet er wel redlijk nieuw uit (op de foto...) en dan moet je het toch loshalen...
Tja,
Ik kan je alleen maar adviseren: www.shocktherapie.nl, die werkt zelf bij WP. Ook WP-mol zou het overigens goed moeten kunnen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|