Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob

|
Geplaatst: Zo, 11 Feb. 2007, 23:42 Onderwerp: Roestige spaken |
|
|
Hallo mensen,
Ik heb mijn lc8 nu ruim een half jaar en een flink aantal van de spaken in het voorwiel begint te roesten. Hebben jullie dat ook allemaal gehad? Enne.......wat zegt jullie dealer er dan van? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 12 Feb. 2007, 0:06 Onderwerp: |
|
|
welkom op het forum... stel je misschien effe voor?
boven in de balk zit een knopje zoeken.
zoek op "spaken roest" en je vind je antwoord wel denk ik. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
René

|
Geplaatst: Ma, 12 Feb. 2007, 13:36 Onderwerp: |
|
|
Welkom op het forum Rob,
Zoals dr Bean al schreef, gewoon ff zoeken, ik was nl een van degenen die met dit euvel te maken heeft gehad. Ik neem aan dat je garantie op je LC8 hebt, dus claimen, en een beetje dealer maakt hier werk van, althans de mijne wel. Succes.
Groet,
Rene _________________ Alles wordt, niets is........... |
|
Naar boven |
|
 |
Brillie

|
Geplaatst: Do, 15 Feb. 2007, 23:12 Onderwerp: |
|
|
René schreef: | Welkom op het forum Rob,
Zoals dr Bean al schreef, gewoon ff zoeken, ik was nl een van degenen die met dit euvel te maken heeft gehad. Ik neem aan dat je garantie op je LC8 hebt, dus claimen, en een beetje dealer maakt hier werk van, althans de mijne wel. Succes.
Groet,
Rene |
Oei das mooi, ik krijg ook al best aardige verroeste spaken+ verf die van me motor blok af flikkert, te hoogste van me laars waar ik weleens langsheen schuur  _________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 15 Feb. 2007, 23:54 Onderwerp: |
|
|
ter hoogte van mijn laars
daar zit bij mij al 1,5 jaar GEEN lak meer... slijtage, maar dat is geen garantie  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Rob

|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 12:19 Onderwerp: |
|
|
Ja, even voorstellen is een goed idee.
Werk momenteel in Den Haag en mag elke dag een kleine 180 km op de KTM. Ik rijd al zo'n dikke 30 jaar motor en ben dus wat bezadigder in mijn rijgedrag. De snelheidslimieten zijn er dus voor mij. 170, 150, 130 en ga zo maar door.
Dat met de roestige spaken gaat geregeld worden, zei mijn dealer. Er komen nu - onder garantie - rvs spaken in. Voor en achter. Tenminste......als alles goed gaat.
Ook ik heb sinds kort soms een schrapende koppeling. Ik zag die foto met die putjes en dat zag er wel imposant uit, maarre......moet ik dat zelf doen? Of valt dat ook onder garantie?
Zojuist heb ik een cd met de reparatiehandleiding - in engels, duits spaans en nog een taal besteld. Ik vond hem op een site van KTM in de US. Ik weet niet of iemand anders behoefte heeft. Dit is de link:
http://www.ktm-parts.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=K&Category_Code=PPRM |
|
Naar boven |
|
 |
Rob

|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 12:20 Onderwerp: |
|
|
.....frans dus |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 12:40 Onderwerp: |
|
|
Ha Rob!
Over die schrapende kopp, na de laatste wijziging 1 week geleden ben ik zeer te spreken, dwz nog geen problemen gehad
lees hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=9021#9021
Ik wil echter nog meer testkilometers maken om een eerlijk oordeel te vormen.
Jij maakt trouwens ook zat kilometers lees ik zo. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Rob

|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 13:17 Onderwerp: |
|
|
....and loving every kilometer! Het is een aparte sport om tussen al die blikjes door te manoeuvreren. Maar daar lijkt de KTM echt voor gemaakt. Rank en slank en waanzinnig op het gas.
Laatst had ik een onderhoudsbeurt en kreeg ik een R6 mee. Mijn vader had het vroeger over een zitpositie als een aap op een pakkie tabak. Nou, de R6 voldoet daar prima aan. Lijkt net of je op zo'n mini motor zit. En met 1.90 m lengte is dat geen feest.
Blij dat dit forum er is.
Groeten,
Rob |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 3 Mrt. 2007, 12:12 Onderwerp: |
|
|
welkom! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Za, 17 Mrt. 2007, 16:49 Onderwerp: roestige spaken |
|
|
Hallo,
Ook ik kwam wat roestige spaken tegen, dus terug naar de motorzaak nou ja supermarkt safe dus.
Is geen garantie maar mijn eigen schuld, terwijl ik nooit in de pekel rij en ook regelmatig was en poets. Een lc8 van 10 maanden oud en 12000 km. Ga volgende week maar eens de importeur bellen, heb weinig vertrouwen in safe.
Hebben andere mensen hier ervaring met de importeur en/of afhandeling van roestige spaken?????
Grt Fd _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 17 Mrt. 2007, 18:10 Onderwerp: |
|
|
Mijn wielen zijn destijds keurig omgespaakt naar RVS (spaken en nippels).
onder garantie dus.
Sfe probeert je gewoon af te bluffen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
René

|
Geplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 15:09 Onderwerp: Re: roestige spaken |
|
|
Jeremiah schreef: | Hallo,
Ook ik kwam wat roestige spaken tegen, dus terug naar de motorzaak nou ja supermarkt safe dus.
Is geen garantie maar mijn eigen schuld, terwijl ik nooit in de pekel rij en ook regelmatig was en poets. Een lc8 van 10 maanden oud en 12000 km. Ga volgende week maar eens de importeur bellen, heb weinig vertrouwen in safe.
Hebben andere mensen hier ervaring met de importeur en/of afhandeling van roestige spaken?????
Grt Fd |
Ik heb destijds een aantal foto's gemaakt van de veroeste spaken en deze doorgemaild aan mijn dealer. Na een kleine 2 weken kwam het bericht via hem dat ze onder garantie vervangen zouden worden. Ook mijn dealer deed aanvankelijk wat lastig, dus je niet af laten schepen met één of andere k@#-smoes.
En gezien de ervaringen die de mensen op het forum hebben met Safe zou ik zeggen...ga er met een grote boog omheen.
Groet,
René _________________ Alles wordt, niets is........... |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Ma, 19 Mrt. 2007, 20:31 Onderwerp: |
|
|
mijn spaken waren ook bijde roestig, voor heb ik later vervangen maar achter kon ik er vreemd genoeg best makkelijk afpoetsen en is dus lekker origineel gebleven. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Di, 20 Mrt. 2007, 18:16 Onderwerp: |
|
|
Hoi
In het voorwiel is het ook erger dan bij het achterwiel; misschien doordat de ketting wat vet heeft achtergelaten op de spaken. Ik zal eens proberen met poetsen en eerst fotoos maken als bewijs. En ik moet morgen de KTM importeur maar eens bellen.
Safe daar kom ik zo min mogelijk vanaf nu af aan en voor onderhoudsbeurten ga ik maar eens naar een andere dealer, moto2000 misschien. Is wel een eindje rijden, maar wel n mooi ritje.
Grt FD _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
|