lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Accu overleden????
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 15 Feb. 2007, 11:24    Onderwerp: Accu overleden???? Reageer met quote

Als de accu van de LC8 ziek is, kan het dan zijn dat de motor op de snelweg dan domweg afsterft/stopt??

Ik had mijn gebruikelijke stroomvreters aanstaan, handschoenen/carb verwarming.

Na een keer of 6 misstarten had hij niet genoeg power meer om rond te gaan, en heeft de anwb me weer op gang geholpen (startkabels).

De monteur zei dat als de accu op is, de onsteking het dan laat afweten.

Ik ben onder begeleiding van de anwb thumbsup thuis gekomen (stroomverbruikers voor alle zekerheid maar ff uitgezet).

Ik vind het niet erg om een nieuwe accu te kopen, maar het moet wel de oorzaak zijn (accu is al 4 winters oud).

Vannacht heb ik hem aan de druppellader gehangen en de motor startte goed grin

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 15 Feb. 2007, 14:20    Onderwerp: Re: Accu overleden???? Reageer met quote

Daan schreef:
Als de accu van de LC8 ziek is, kan het dan zijn dat de motor op de snelweg dan domweg afsterft/stopt??
...
De monteur zei dat als de accu op is, de onsteking het dan laat afweten.
...
Vannacht heb ik hem aan de druppellader gehangen en de motor startte goed grin


De redenering van de monteur is idd juist. Kan 2 dingen betekenen : batterij OF laadcircuit. 'k Heb het laadcircuit nog nooit uitgemeten dus ik kan je geen referenties geven ivm voltages belast/onbelast.
Een batterij van 4 jaar kan best kapot gaan, hoewel het misschien een beetje vroeg is.

Indien je de mogelijkheid hebt eens proberen met een andere (gekende goeie) batterij. Doet ie het dan weer slecht moet je eerder richting regulator/alternator gaan zoeken.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 15 Feb. 2007, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Kan idd zijn Daan.

Maar ik denk eerder dat het laadcircuit het niet doet.

Meten: Voltmeter op de accu.
alles uit => 12,5- 13V (minder dan 12,5V is slecht, minder dan 11,5 is accu dood)
Starten, effe draaien => 14- 14,5V
Lager dan 14V => laadcircuit slecht
lager dan 13V=> geen lading! (ergens een draad of zekering los/stuk)
hoger dan 15 V => overlading, regelaar niet goed


check het rood-witte draadje eens idea2 wat van je regelaar afkomt. (dubbele rood-wit draad, die van de regulator komt eens effe)

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 15 Feb. 2007, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga morgen die spanning meten, bedankt zover.
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Feb. 2007, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

Spanning gemeten, met contact uit, motor had nog niet gelopen vandaag,
12,6 volt.

Met draaiende motor 14,5 volt.

Lijkt me allemaal in orde toch? of is die 12,6 tegen het slechte aan?

Bedrading ziet er goed uit verder.

ik heb het afgelopen jaar 2 keer eerder stilgestaan, motor stopt, niet meer starten, ff wachten en dan WEL starten.
Dit is gebeurd tijdens de hittegolf, maar ook met 5 graden, dus buitentemp gevoelig is het niet.

Zou de brandstofpomp af en toe vastslaan of zo, en na afkoelen weer loskomen??(is tenslotte al 63000km oud).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Feb. 2007, 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

idd absoluut merkwaardig.

- lijkt me niet de accu (hoewel die niet meer de nieuwste is)

- kan goed iets anders zijn. Gezien die er helemaal mee stopt, moet het iets over 2 cilinders zijn...

*brandstof of
*ontsteking.
geen van beide kanik verklaren met jouw verhaal.. dus bblijft het gokken.

Vaak zit er maar 1 ding op bij dit soort problemen: Wachten tot het erger wordt Smile

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet het niet zeker, maar als het de brandstofpomp is zou het fenomeen zich moeten voordoen op het moment dat het benzine niveau lager komt te staan dan de carburateurs (communiserende vaten, hydrostatische druk). Dus nooit met volle tanks thinking . Lijkt mij zo.
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
Ik weet het niet zeker, maar als het de brandstofpomp is zou het fenomeen zich moeten voordoen op het moment dat het benzine niveau lager komt te staan dan de carburateurs (communiserende vaten, hydrostatische druk). Dus nooit met volle tanks thinking . Lijkt mij zo.



Is geloof ik niet zo, als de pomp nl stuk is, dan laat hij ook niets meer door dacht ik.

Wel kun je bij pech onderweg vrij simpel een "bypass" maken,
dwz de toevoer en afvoerslang van de pomp doorverbinden.

als de tank dan vol genoeg zit kun je toch nog rijden laugh
(wel op tiijd gaan tanken dan wink3 ).

kijk ook hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=690&highlight=benzinepomp

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

idd Daan, helemaal juist:

Als de benzinepomp stilstaat laat ie ook niks meer door (het is een membraanpomp).

Door de slang naar de pomp gewoon rechtstreeks naar de carb te leggen kan je zonder pomp verder rijden.
Je krijgt de tank dan zeker half leeg, Als je veel vermogen gaat vragen gaat het problemen leveren (en risico op motorschade); maar om rustig thuis te komen is het een prima oplossing.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ja, "whatever"! Ik heb zo een keer of 6 stil gestaan, langs de autobahn, met een zxr (kawazaki). Ook een membraanpompje.
Iedere keer als ik hem op reserve moest zetten, was ik er zeker van dat ik binnen 5km stil stond. Reserve was nl gelijk aan niveau carburateur. Vandaar mijn gedachtekronkel.

stuc6 smiley2

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petertje



Geregistreerd op: 3-12-2006
Berichten: 47
Woonplaats: geleen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ruikt inderdaad naar benzinepomp maar als het nog een keer gebeurt gooi voor de zekerheid je tankdoppen eens open.Misschien is de ontluchting van de tank niet goed .
_________________
eens een adventure altijd een adventure....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Interessante accu info,(of is dit al een keer eerder gepost?)

http://www.ktm950.info/library/assets/pdfs/Yuasa%20Batteries.pdf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

BMW 1200 GS rijders hebben ook al eens last van batterijvreten rolleyes5

Daar is nogal eens sprake van een Hawker Odyssey batterij die een stuk sterker zou zijn dan hetgeen standaard geplaatst of nageleverd wordt. Misschien een oplossing ?

http://www.odysseyfactory.com/index.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Odyssey accu (Hawker) zijn idd beter, maar ook bijna 2x zo duur en kunnen ook niet tegen leegstaan.

bovendien: Er is geen passende Odyssey voor de KTM.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MrHornet



Geregistreerd op: 14-1-2008
Berichten: 107

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een zelfde probleem gehad, de spoel bleek defect te zijn

de accu lade op sommige momenten slecht op waarna de motor niet meer te starten was

op andere momenten (nadat ik de druppellader eraan had gehangen) was de accu vol en leek er geen vuiltje aan de lucht

na verloop van tijd was de accu weer leeg en had ik hetzelfde gezeik weer

het vervangen van de spoel heeft alle ellende in 1x opgelost (bleek trouwens niet eens zo heel duur bij ktm)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif