Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 5 Feb. 2025, 10:21 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | oppassen voor de zandstukken die er ook zijn: die zijn ineens vies zacht: gewicht wat naar achter een een beetje gas er op en het gaat goed. |
Daar gaat onze Marokko-ervaring dus misschien wel van pas komen.
Wat de banden betreft: ik weet dat je adviseert om zandbanden te gebruiken. Maar tijdens de ACT Pyreneëen was ik van die Mitas E07+ niet tevreden in zompige omstandigheden. Ik ben nooit gevallen maar het was op die zompige berghellingen (en we hebben toch drie dagen slecht weer gehad) een kwestie van rustig rijden met gecontroleerde wielspin. Not so very nice.
Mochten jij of andere mensen toch nog een ander advies hebben, dan hoor ik het graag.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Koeno
Geregistreerd op: 22-9-2021 Berichten: 103 Woonplaats: Haaltert (België)
|
Geplaatst: Wo, 5 Feb. 2025, 14:13 Onderwerp: |
|
|
HMmm, weinig tot eigenlijk gewoon geen zand ervaring hier...
waren er geen stukken nederlandse TET die wat zanderig zijn?
dan kan ik nog wat ervaring gaan opdoen
_________________ - It's a basic truth of the human condition, that everybody lies. The only variable is about what - |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 5 Feb. 2025, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Als 't ooit weer droog geraakt zal ik roepen. Ik weet er een paar liggen hier net over de grens.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 5 Feb. 2025, 23:30 Onderwerp: |
|
|
IJsland 'binnenland' is afalt (de rondweg en wat wegen landinwaards; best glad soms), en de rest is veel scherpe stenen, echte lava, lava-zand. en sporadisch mossige rivierkeien. (daarop is alles glad..)
alleen in het noorden/westfrjorden heb je gras/klei stukken: echte modder heb ik er weinig gezien.
Ik had toen een MT21.. gemonteerd bij aankomst in Ijsland, kaal af na een goede 2 weken.. de laatste 2 mm snachts door duitsland 200+ op die autobahn opgereden naar huis
maar je hebt het zelf in de hand.. gewoon een beetje in de gaten houden. Ik was toen ook wel met een groepje waarvan een deel enduro reedt...
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Thorri

Geregistreerd op: 6-8-2010 Berichten: 215 Woonplaats: Gees
|
Geplaatst: Di, 11 Feb. 2025, 18:22 Onderwerp: |
|
|
ik zou de Veður.is app en en de road.is app op je telefoon zetten.
dit is een weer en wegen app. deze helpen mij altijd als ik een trip ga plannen. ik ben nog nooit verrast door een afgeslote weg.
Er is een kampeerpas. hier betaal je een bedrag voor ik geloof iets van €100. en dan kan je bij alle aangesloten campings staan. je hoeft dan geen overnachtingskosten meer te betalen.
neem de west fjorden mee. het is daar een stuk rustiger. en ik vindt het het mooiste deel van IJsland.
_________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 23 Apr. 2025, 8:03 Onderwerp: |
|
|
verbruik: verschilt per moto.. mijn 950 stond altijd redelijk zuinig afgesteld: op de weg 1:15-20, in hard terrein 1:12-15... bij de Rally in het duinenzand kreeg ik het tot 1:7
- wij hadden ieders 5 liters extra bij ons
- Bij een lange route die je echt wil halen gooi je dan tijdelijk nog een extra can ergens bij op, die je leegt zodra ie in de tank kan.
- hou er rekening mee dat je ook eens problemen kan hebben, verkeerd kan rijden etc: op 10km uitmeten is geen goed idee (hoewel ijsland niet verlaten is hoor.. er komt wel iemand langs voordat je uitgehogerd bent
en het hangt natuurlijk van je rijstijl af.. een beetje efficient opschieten.. kost meer
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koeno
Geregistreerd op: 22-9-2021 Berichten: 103 Woonplaats: Haaltert (België)
|
Geplaatst: Di, 3 Jun. 2025, 9:43 Onderwerp: |
|
|
Qua sleutelmateriaal, wat voorziet een gemiddelde LC8'er?
1. Inbussleutels voor het kuipwerk?
2. ring/steek-sleutel 10, 12, 13 (remklauwen, as-klem & kettingstellen)
3. Ringsleutel voor de wielen te verwijderen ingeval van een platte band.
4. Bougiesleutel
5. ductape
6. tyraps
7. kneedbaarmetaal
8. beetje reserve olie?
9. beetje reserve minerale olie voor de koppeling?
10. enkele reserve spandbanden "just in case".
heb ik te veel in gedachten? of te weinig?
_________________ - It's a basic truth of the human condition, that everybody lies. The only variable is about what - |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 5 Jun. 2025, 8:30 Onderwerp: |
|
|
gereedschap:
- ik heb altijd een 1/4 dopsetje bij me (geselecteerde maten), net daarin een bithouer en dan de imbus en tox bits die je nodig hebt.
de 8 mm (en evt groter) imbus maakt je door een oude imbussleutel af te zagen (2-3cm), zodat je een staafje overhoud wat je dan in een 8mm dop kunt steken zodat je een 8mm imbus-dop krijgt . licht en handig!
naast dit dopsetje alleen de ktm-steek 10/13, ktm x- schorevendraaier en een fatsoenlijke combitang en natuurlijk de wielsleutels uit het setje
van de bougiesleutel heb ik een dop gemaakt door er een moertje op te lassen
bandenlichters, reparatie, 1 reserve biba, mini compressor.
- potje snellijm
- 2k epoxy (tube)
- draad-soldeer verbinders (die soldeer-krimphoesjes zijn fijn bijv en kun je met een aansteker doen; aansteker dus ook meenemen )) en iets van electra tape
olie: ja als je je motor verzuipt is het wel verstandig die bijna meteen te wisselen, maaar.. het is veel gewicht en volume, en als het moet kun je er ook wel effe auto-olie ingooien (worse case kost je dat een koppeling) en auto's zijn overal ter wereld.
minerale olie: ja.. sla-olie werkt als nood ook prima, maar dat is dan weer een mini-flesje.
en natuurlijk als je samen rijdt: verdelen! je hebt alles maar 1x nodig.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 5 Jun. 2025, 13:37 Onderwerp: |
|
|
Koeno,
ze verkopen van die toolboxen op wieltjes.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Laatst aangepast door Muug op Vr, 6 Jun. 2025, 8:09, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
 |
mr leo

Geregistreerd op: 2-8-2020 Berichten: 129
|
Geplaatst: Vr, 6 Jun. 2025, 11:21 Onderwerp: |
|
|
Het aloude zwitserse zakmes heeft ook al meermaals zijn nut bewezen om naast het gereedschapsetje bij me te hebben. Geen idee welke versie ik heb maar is redelijk uitgebreid
_________________ Groet
Leo
=========
950 ADV S GO!! |
|
Naar boven |
|
 |
|